مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A52s و شیائومی POCO X3 Pro +لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربرها کار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت‌افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می‌تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy A52s و شیائومی POCO X3 Pro مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بدون شک گوشی‌های هوشمند میان‌رده سری A و M سامسونگ، پرطرفدارترین گوشی‌های میان‌رده از نظر کاربران هستند. این گوشی‌ها همانند تمام بازارهای جهانی، در بازار ایران هم طرفداران بسیاری دارد و فروش چشم‌گیری داشته است. در میان گوشی‌های میان رده سری A سامسونگ شاهد رونمایی برخی از محصولات بودیم که به مشخصات قدرتمندتری در حد و اندازه گوشی‌های پرچم‌دار مجهز شده‌اند. سامسونگ گلکسی A52s یکی از همین گوشی‌های هوشمند میان‌رده است که به مشخصات فنی قدرتمند و بسیار خوبی مجهز شده است.

طرفداران سری POCOPhone خوب می‌دانند که این سری از گوشی‌های پرطرفدار با ارائه نسخه‌های جدید خود کاربران را حسابی سورپرایز می‌کند. سری جدید پوکو با عنوان POCO X3 PRO به تازگی وارد بازار شده که برخلاف میان‌رده بودن آن قدرت سخت‌افزاری بسیار قویی دارد تا کاربران خیالشان از بابت خرید یک گوشی موبایل مقرون‌به‌صرفه در عین حال کاربردی راحت باشد. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A52s و POCO X3 Pro پرداخته شده است.

مقایسه Galaxy A52s و POCO X3 Pro از نظر دوربین

POCO X3 Pro

Galaxy A52s

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

ماکرو

دو مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

در قسمت پشتی گوشی Galaxy A52s چهار سنسور دوربین در نظر گرفته شده است. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 از نوع عریض، سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (ultra wide) با زاویه دید ۱۲۳ درجه، سنسور دوربین پنج مگاپیکسلی از نوع ماکرو و سنسور پنج مگاپیکسلی سنجش عمق، سنسورهای دوربین چهارگانه سامسونگ گلکسی A52s را تشکیل می‌دهند. با سنسور دوربین اصلی شروع می‌کنیم. بدون شک در میان گوشی‌های هوشمند میان‌رده، گلکسی A52s به سنسور دوربین اصلی قدرتمند و بسیار باکیفیتی مجهز شده است. این سنسور دوربین با توجه به خروجی تصاویر ثبت شده در نور روز، توانست کنتراست عالی، جزئیات بسیار دقیق و داینامیک رنج بسیار طبیعی را ارائه کند. باید گفت که در نور روز هر آنچه که از یک سنسور دوربین قدرتمند انتظار دارید را سامسونگ گلکسی A52s برآورده می‌کند. اما آیا در نور شب هم این سنسور توانایی عملکرد خوبی را دارد؟ در پاسخ این پرسش باید بگوییم که قطعاً با توجه به گشودگی دریچه دیافراگم مناسب و جذب نور بالا، شاهد عملکرد خوبی از سنسور دوربین اصلی این گوشی در نور شب و نور کم خواهید بود. البته حضور قابلیت نرم‌افزاری حالت شب یا همان night mode هم کمک شایانی به ثبت هرچه بهتر تصاویر در نور شب کرده است. این قابلیت به‌خوبی نویزهای موجود در نور شب (نورهای مصنوعی مثل نور چراغ) را حذف می‌کند و در نهایت خروجی تصاویر باکیفیت را در نور شب شاهد خواهیم بود.

در مقابل برای گوشی POCO X3 Pro این نسخه از گوشی‌های پوکو دارای چهار دوربین برای ثبت عکس‌های با کیفیت است. دوربین اصلی گوشی با ۴۸ مگاپیکسل به همراه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین با دو مگاپیکسل در قسمت پشت گوشی سوار شده است. همچنین دوربین سلفی آن ۲۰ مگاپیکسل بوده که کاربران بتوانند عکس‌های خوبی را از خود ثبت کنند. از مزایای دیگر دوربین ایکس پرو می‌توان به قابلیت حالت شب اشاره کرد که به خلق عکس‌های رویایی در شب بسیار کمک می‌کند. همچنین دوربین اصلی این گوشی قادر است به صورت پیش‌فرض عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره کند که این عدد خوبی برای یک گوشی میان رده محسوب می‌شود. نکته مهم درباره این گوشی آن است که X3 PRO برای عکاسی حرفه‌ای چندان مناسب نیست و این نسخه به افرادی که نسبت به دوربین گوشی تعصب دارند، توصیه نمی‌شود.

مقایسه Galaxy A52s و POCO X3 Pro از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

POCO X3 Pro

Galaxy A52s

چیپست

Snapdragon 860

Snapdragon 778G

پردازنده گرافیکی

Adreno 640 GPU

Adreno 642L

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 3.1

One UI 3.1

تنوع حافظه

۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸

۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸

در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم سامسونگ گلکسی A52s به یکی از بهتری پردازنده‌های میان رده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 778G مجهز شده است. پردازنده‌ای با معماری ۶ نانومتری که چهار هسته قدرتمندتر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز در کنار چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده را تشکیل می‌دهند. با توجه به فرکانس هسته‌ها و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L باید بگوییم که این گوشی میان‌رده توانایی اجرای سنگین‌ترین بازی‌های حال حاضر را دارد. بهره بردن از چنین پردازنده‌ای در کنار صفحه‌نمایشی که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز را دارد گیم پلی بسیار جذابی را ارائه می‌کند.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A52s و شیائومی POCO X3 Pro +لیست جزئیات

گوشی POCO X3 Pro همانند POCO X3 NFC ساخته شده است که از این رو ظاهری شبیه به یکدیگر دارند اما با این تفاوت که در نسخه Pro سخت‌افزار قوی‌تری به کار رفته است. ایکس پرو یک گوشی میان رده با سخت‌افزاری پر قدرت است که این گوشی را در میان مدل‌های مشابه متمایز می‌کند. نکته جالب این نسخه آن است که شاید متریال‌های به کار رفته در آن از کیفیت بالایی برخوردار نباشد اما از تراشه‌های بسیار قوی بهره می‌برد که کارایی گوشی را زیاد می‌کند. استفاده از اسنپ دارگون 860 SoC هشت هسته‌ای در این گوشی، کیفیت قوی سخت‌افزاری آن را تأیید می‌کند.

مقایسه Galaxy A52s و POCO X3 Pro از نظر صفحه نمایش

POCO X3 Pro

Galaxy A52s

نوع نمایشگر

IPS LCD

Super AMOLED

سایز

۶.۶۷ اینچ

۶.۵ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ همواره در زمینه صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند حرف‌هایی برای گفتن داشت و بدون هیچ تعریف اضافی باید بگوییم که در این بخش هم عملکرد بسیار خوبی داشته است. سامسونگ گلکسی A52s هم از این اتفاق مستثنی نیست و به صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل از نوع سوپرامولد مجهز شده است. تراکم پیکسلی عالی 405ppi در هر اینچ نشان از ارائه کیفیت بسیار بالای این صفحه‌نمایش می‌دهد. تا همین جا هم قطعاً متوجه شده‌اید که صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند میان‌رده هیچ چیزی کم از یک صفحه‌نمایش یک گوشی پرچم‌دار ندارد. اما هنوز مشخصات قدرتمند این صفحه‌نمایش تمام نشده است و بهتر است که بدانید این صفحه‌نمایش توانایی ارائه نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز را هم دارد. تنها می‌توان گفت که باید از این صفحه‌نمایش لذت برد و تجربه کاربری جذابی برای کاربر به‌همراه دارد. میزان روشنایی عالی ۸۰۰ نیت (شمع در متر مربع) هم سبب شده تا در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید، وضوح تصویر بسیار خوبی را شاهد باشیم. محافظ صفحه گوریلا گلس نسل پنجم (Corning Gorilla Glass 5) از صفحه‌نمایش باارزش این گوشی هوشمند در برابر ضربات و افتادن‌های احتمالی محافظت می‌کند.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A52s و شیائومی POCO X3 Pro +لیست جزئیات

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای گوشی POCO X3 Pro کاملاً تمام‌صفحه است و در بالا وسط اثری از بریدگی یا حفره دوربین سلفی وجود دیده می‌شود. دوربین سلفی این محصول دارای حسگر ۲۰ مگاپیکسلی است.

مقایسه Galaxy A52s و POCO X3 Pro از نظر طراحی ظاهری

POCO X3 Pro

Galaxy A52s

ابعاد

165.3x76.8x9.4 میلی‌متر

159.9x75.1x8.4 میلی‌متر

وزن

۲۱۵ گرم

۱۸۹ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

سامسونگ در نگاه اولیه با توجه به طراحی جذابی که دارد، سعی دارد تا خود را به عنوان یک گوشی هوشمند پرچم‌دار معرفی کند و نمی‌توان منکر این شد که با یک گوشی هوشمند میان‌رده سطح بالایی روبه‌رو هستیم. در نمای روبه‌رویی از طراحی بسیار جذاب ناچ اینفینیتی O استفاده شده است که بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. در نمای پشتی هم چهار سنسور دوربین را می‌بینیم که در بریدگی مستطیلی شکلی قرار گرفته‌اند. سنسورهای دوربینی که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند که در ادامه بیشتر در مورد مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این سنسورهای دوربین صحبت خواهیم کرد. متریال پلاستیکی و بسیار باکیفیت این گوشی سبب شده تا گلکسی A52s توانایی پشتیبانی از استاندارد ضدآب IP67 را داشته باشد. با این تفاسیر، گلکسی A52s توانایی قرار گیری در عمق یک متر آب و مدت زمان ۳۰ دقیقه‌ای را دارد. وزن بسیار مناسب این گوشی نه‌تنها در استفاده‌های طولانی مدت هیچ خستگی برای دست به‌همراه ندارد، بلکه حس HANDS_ON جذابی را منتقل می‌کند تا به واقع حس کنید که با یک گوشی هوشمند قدرتمند و بسیار باکیفیتی روبه‌رو هستید.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A52s و شیائومی POCO X3 Pro +لیست جزئیات

ظاهر متفاوت و جذاب ایکس پرو در نزد جوانان محبوبیت زیادی پیدا کرده و بسیاری این گوشی را جوان‌پسند می‌دانند. بدنه گوشی در قسمت پشت تمام پلاستیکی و مات بوده که وسط آن از جنس پلاستیک براق است تا نام برند گوشی به خوبی مشخص باشد. همچنین این نسخه همانند POCO X3 NFC دارای استاندارد IP53 بوده که در برابر گرد و غبار و قطرات آب مقاوم است. ایکس پرو در عین داشتن ظاهری متفاوت، وزن بالا (۲۱۵ گرم) و ضخامت زیادی دارد که طولانی نگه‌داشتن آن سخت می‌شود. به ویژه برای افرادی که به صورت مداوم از گوشی موبایل استفاده می‌کنند، مناسب نیست.

مقایسه Galaxy A52s و POCO X3 Pro از نظر باتری

POCO X3 Pro

Galaxy A52s

ظرفیت

۵۱۶۰ میلی‌آمپر

۴۵۰۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۲۵ وات

گوشی A52s به باتری با میزان ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده است که توانایی ارائه طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) بسیار خوب و قابل قبولی را ارائه کند. شارژر ۲۵ واتی مجهز تکنولوژی شارژ سریع در نظر گرفته شده هم توانایی شارژ ۰ تا ۵۰ درصدی باتری این گوشی هوشمند را در مدت زمان ۳۰ دقیقه دارد.

پوکو ایکس پرو از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپری استفاده می‌کند که قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی دارد. باتری به نسبت سنگین این نسخه سبب می‌شود تا کاربران در طول استفاده‌های طولانی مدت در طول روز، بی‌شارژ نمانند. باتری‌های لیتیوم پلیمر در دمای خیلی پایین یا دمای خیلی بالا به راحتی و با کارایی مناسب کار می‌کنند. وجود باتری لیتیوم پلیمر نسخه X3 PRO از داغ شدن گوشی حین استفاده تا حدود زیادی محافظت می‌کند که همین عامل باعث می‌شود که این گوشی برای گیمینگ که فشار زیادی را به دستگاه می‌آورد، مناسب باشد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy A52s و Galaxy A52s

تا اینجا به مقایسه POCO X3 Pro با Galaxy A52s از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت‌افزاری و نمایش‌گر پرداختیم. ایکس پرو از سری نسخه POCO است که جزو گوشی‌های میان‌رده محسوب می‌شود. نقطه قوت پرو که کاربران را مجاب به خرید آن می‌کند سخت‌افزار قوی است که این نسخه به خدمت گرفته است. این نسخه برای افرادی که به دنبال یک گوشی مناسب با کارایی معمولی هستند بسیار انتخاب خوبی است به ویژه برای افرادی که به دنبال یک گوشی گیمینگ هستند. باتری و اجزای قوی موجود در ایکس پرو آن را برای بازی بسیار محبوب می‌کند.

حال شما با توجه به نیاز خود و قیمت هر یک از این گوشی‌های محبوب می‌توانید تصمیم خود برای خرید آن را بگیرید.

کد خبر 551360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.