انجام ۲۰ پایش برای پیگیری انتشار بوی نامطبوع در شهرستان لنجان

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: گزارش‌هایی از انتشار بوی نامطبوع در شهرستان لنجان و فولادشهر داشتیم و تاکنون بیش از ۲۰ مورد پایش روزانه و شبانه به صورت اکیپ همراه با دستگاه‌های اجرایی شهرستان لنجان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا حمیرا صفی‌قلی در خصوص انتشار بوی نامطبوع در شهرستان لنجان و فولادشهر، اظهار کرد: گزارش‌هایی مبنی بر انتشار بوی نامطبوع در این محدوده به اداره محیط زیست رسیده است؛ از پایان آذرماه امسال تاکنون بیش از ۲۰ مورد پایش روزانه و شبانه به صورت اکیپ همراه با دستگاه‌های اجرایی شهرستان لنجان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در ساعات مختلف شب بازرسی‌هایی صورت گرفت و جلسه‌هایی در این مورد در فرمانداری شهرستان لنجان برگزار شد. مواردی پیگیری این مسئله را در تشخیص برای اداره محیط زیست استان اصفهان دشوار کرده است.

بوی نامطبوع به صورت متناوب وجود دارد

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: این بوی نامطبوع به صورت متناوب و در روزهایی از هفته در منطقه احساس می‌شود و در مواقعی از روز هم هیچ نوع بوی نامطبوعی وجود ندارد و بیشتر زمان انتشار این بوی نامطبوع شب‌هنگام است.

وی تصریح کرد: شعاع تأثیر این بوی نامطبوع زیاد است تا حدی که در شهرستان زرین‌شهر، چمگردان و فولادشهر نیز علاوه بر لنجان گزارش‌هایی اعلام شده است. همشهریان بیشتر بوی نامطبوع فاضلاب و گندیدگی را اعلام می‌کنند که این بوی نامطبوع می‌تواند ناشی از فرایندهای غذایی، پروتئینی و فرآورده‌های شیمیایی و نفتی باشد.

درخواست همکاری با دانشگاه صنعتی برای رفع مشکل

صفی‌قلی خاطرنشان کرد: تشخیص علت اصلی این موضوع مشکل شده است و اداره کل محیط زیست استان اصفهان با همکاری دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان در این زمینه فعال شده‌اند و بررسی فعالیت واحدهای صنعتی موجود با بازدیدهای میدانی در این محدوده صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تاکنون این موضوع نامحسوس بوده است و اگر این مسئله محسوس بود، پیگیری و تلاش برای حل مشکل بسیار زودتر شروع می‌شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: برای پیگیری این موضوع از اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان نیز درخواست همکاری شد تا آنالیز تکمیلی برای تعدادی از واحدهای صنعتی که مورد سوال محیط زیست بوده انجام شود.

وی تصریح کرد: آنالیزهای تکمیلی به سازمان مورد نظر نیز منعکس شده است و با نظریه‌های اعمال شده در این زمینه تلاش می‌شود که به نتیجه مثبت برسیم و نتایج را در اختیار همشهریان این شهرستان‌ها قرار دهیم.

کد خبر 551311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.