شهرداری‌های ایتالیا باشگاه‌های ورزشی را به "قرص" تبدیل کردند

ایتالیا، باشگاه و فعالیت‌های ورزشی را در بسته‌بندی‌های خلاقانه و رایگان موسوم به قرص‌های حرکتی در داروخانه‌ها ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با هدف توزیع طرح‌های یک ماهه رایگان برای باشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی و به منظور مقابله با سبک زندگی کم‌تحرک ناشی از همه‌گیری کرونا، مدتی پیش با مشارکت دپارتمان ورزش ایتالیا، ۳۱ کمیته Uisp (یک سازمان غیرانتفاعی ملی که از سال ۱۹۴۸ به ترویج فعالیت‌های ورزشی می‌پردازد) و ۲۳۵ شهرداری در سراسر کشور، یک کمپین ملی موسوم به قرص‌های حرکتی (Pillole di Movimento) در شهر بولونیای ایتالیا راه‌اندازی شد. ایده راه‌اندازی چنین کمپینی، سال ۲۰۱۱ در بولونیا و با مشارکت شبکه گسترده‌ای از مقامات بهداشت محلی، داروخانه‌های درگیر با معضل تعداد بالای مراجعین مبتلا به مشکلات سلامتی برای تهیه دارو و Uisp شکل گرفت و طی بیش از یک دهه ثابت کرد که می‌تواند طرحی موفق و کاملاً نوآورانه در قلمرو شهرداری باشد.

نکته قابل توجه درباره کمپین مذکور بسته‌بندی و حتی عرضه بروشورهای ورزشی با شکلی شبیه به جعبه‌های قرص پزشکی معمولی و در داروخانه‌ها، البته به صورت رایگان، است. هدف از چنین اقدامی، تفهیم این ایده است که درمان نهایی بسیاری از بیماری‌های امروزی "داشتن تحرک و ورزش کردن" است. بسته‌های "قرص‌های حرکتی" که در سراسر کشور توزیع می‌شود، حاوی کوپن‌های رایگانی است که امکان انتخاب از بین بیش از ۱۲۰۰ فعالیت ورزشی و حرکتی را فراهم می‌آورد. در اصل بروشورهای درون جعبه بسیار شبیه به داروهای بدون نسخه است و مانند هر داروی دیگری که توسط داروساز یا پزشک داروخانه به بیمار داده می‌شود، در اختیار مراجعه‌کنندگان داروخانه قرار می‌گیرد و امکان استفاده از یک ماه فعالیت ورزشی رایگان را برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

شهرداری‌های ایتالیا باشگاه‌های ورزشی را به "قرص" تبدیل کردند

این طرح به همان اندازه که برای جوانان مفید واقع می‌شود برای سالمندان نیز مثمر ثمر است و از آنجایی که متقاعد کردن مردم مبنی بر این واقعیت که "انجام کارهای مفید برای سلامتی در واقع بسیار آسان است" از حیث عملی دشوار به حساب می‌آید، ارائه آن در قالب این ایده نوآورانه بسیار تأثیرگذار خواهد بود؛ آن هم در شرایطی که پس از مدت طولانی قرنطینه ناشی از بیماری، بیرون رفتن از خانه و قرار گرفتن در بطن جامعه‌ای که در حال سازماندهی خود است تا فرصت‌هایی برای داشتن تحرک و ملاقات مردم با یکدیگر فراهم آورد، گامی دشوار به نظر می‌رسد.

بنا بر پیش‌بینی‌ها، ۴۸۰ هزار بسته از قرص‌های حرکتی دقیقاً در مناطقی توزیع خواهد شد که مردم بیشتر برای گرفتن کمک‌های مربوط به مشکلات سلامتی خود به داروخانه مراجعه می‌کنند چرا که هدف از کمپین تشکیل‌شده این است که به گروه‌های هدف نشان دهد بازیابی سلامتی به روش‌هایی غیر از پیمودن مسیرهای دارویی هم ممکن است.

از آنجا که گاهی ایده‌های خوب برای ریشه‌یابی و پذیرش جریان اصلی، به مدتی زمان نیاز دارد، موفقیت این طرح ملی که نمونه‌ای عالی از مقیاس‌پذیری و قابلیت انتقال راهکارهای محلی به مخاطبان در سطوحی گسترده‌تر است، باعث شد مقامات به پیاده‌سازی آن در سراسر ایتالیا اقدام کنند.

شهرداری‌های ایتالیا باشگاه‌های ورزشی را به "قرص" تبدیل کردند

کد خبر 551262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.