ممنوعیت فعالیت ربات‌ها در مسیرهای دوچرخه تورنتو

بازگشت نیمکت‌ها به مرکز خرید شهر لیدز، برنامه صرف بودجه ۵۶ میلیون پوندی شهر لستر، تبدیل پارکینگ‌ها به فضای باز در شهر دورانگو و سرمایه‌گذاری بر توسعه فضاهای عمومی در هراکلیون، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر تورنتو تصمیم گرفته است به منظور حفظ ایمنی شهروندان فعالیت ربات‌های خودکار در پیاده‌روها و مسیرهای دوچرخه‌سواری را محدود کند، در این صورت احتمال بروز خطر برای معلولان، نابینایان، کم‌بینایان، سالمندان و کودکان توسط دستگاه‌های متوقف شده و کاهش پیدا می‌کند، زیرا ممکن است این افراد نتوانند وجود موانع و دستگاه‌های اطراف خود را به سرعت و به موقع تشخیص دهند.

در این طرح، فعالیت ربات‌های تحویل غذای صورتی رنگ ممنوع شده است، بعضی از رستوران‌های موجود در تورنتو از آن‌ها برای ارسال غذا استفاده می‌کند. شهردار تورنتو اظهار کرد: «تا زمانی که چارچوب لازم برای اجرای آزمایشی این ربات‌ها و دستگاه‌ها در زمینه کاهش آسیب به شهروندان ایجاد نشود، فعالیت آن‌ها ممنوع خواهد بود.»

لیدز؛ بازگشت نیمکت‌ها به مرکز خرید شهر

گروهی از افراد در شهر لیدز پس از برداشته شدن ۲۲ نیمکت از مرکز خرید براملی این شهر معترض شدند، آن‌ها هر شنبه برای مطرح کردن این موضوع به مرکز خرید می‌رفتند. نیمکت‌ها سال گذشته به دلیل ایجاد تغییراتی در مرکز برداشته شده بود، که پس از این اعتراضات ۱۳ مورد از آن‌ها بازگردانده شد. کمپین معترضین در زمینه حذف نیمکت‌ها از مرکز خرید مورد حمایت شورای شهر قرار گرفت، به طوری که اعضای شورای شهر لیدز موافقت کردند که نیمکت‌ها به این فضا بازگردد.

یکی از اعضای شورای شهر لیدز اظهار کرد: «شهروندان در جست‌وجوی مکانی هستند که بتوانند آنجا بنشینند، با خریداران دیگر صحبت کنند، کیف‌ها و کیسه‌های خرید خود را برای لحظه‌ای کنار خود قرار دهند و استراحت کنند، یا شاید ساندویچی که خریده‌اند را روی این نیمکت‌ها میل کنند، بنابراین وجود نیمکت در فضاهایی مانند مراکز خرید رضایت افراد را جلب می‌کند.»

لستر؛ صرف بودجه ۵۶ میلیون پوندی برای جلوگیری از سیل

مقامات شهری لستر برنامه صرف بودجه ۵۶ میلیون پوندی را اعلام کرد. به نظر می‌رسد که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع سیل و بهبود عملکرد مدارس در اولویت برنامه صرف بودجه ۵۶ میلیون پوندی قرار گرفته است. مقامات شهری قصد دارند ۸.۴ میلیون پوند برای مراقبت‌های اجتماعی و آموزشی، ۷.۵ میلیون پوند برای بهبود ساختمان‌های مدارس و ۸۵۰ هزار پوند برای نوسازی پرورشگاه‌های شهر هزینه کنند. علاوه بر این، قرار است تقریباً ۵.۴ میلیون پوند در زمینه مسکن بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شود.

شهردار شهر لستر اظهار کرد: «این برنامه صرف بودجه برای سال آینده با هدف اطمینان از انجام کارهای اساسی و همچنین کمک به احیای شهر پس از دو سال شیوع بیماری کووید -۱۹ انجام شده است. با تمرکز بر برنامه صرف بودجه در سال آینده، می‌توانیم نهایت تلاش خود را بکنیم تا قدم مثبتی در زمینه بهبود شهر برداریم.»

مقامات شهری اعلام کرده‌اند که ۱۱.۳ میلیون پوند به برنامه‌ریزی، توسعه پروژه‌های حمل‌ونقل مانند طرح‌های ایمنی جاده‌ها، تعمیر و نگهداری از جاده‌ها و اقدامات لازم جهت پیشگیری از بروز سیل اختصاص داده خواهد شد. همچنین، تقریباً ۶۰۰ هزار پوند برای بهبود مناطق بازی چند منظوره در محله‌های مختلف شهر در نظر گرفته شده است.

شورای شهر اعلام کرده است که ۷.۳ میلیون پوند نیز برای بهبود بازارها در فضای باز کنار گذاشته شده است، انتظار می‌رود که یک میلیون پوند برای بازسازی مرکز خرید Malcolm Arcade تخصیص داده شود. علاوه بر این، قرار است تقریباً ۸۵۰ هزار پوند برای بهبود مغازه‌ها در سراسر شهر به صورت کمک‌های مالی در نظر گرفته شود تا شرکت‌ها بتوانند تغییراتی ایجاد کند و آسیب‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ را جبران کند.

دورانگو؛ تبدیل پارکینگ‌ها به فضای باز

مقامات شهری دورانگوی آمریکا به رستوران‌ها اجازه می‌دهند به منظور استفاده از پارکینگ‌های خصوصی خود به عنوان پاسیو و فضای باز مجوز لازم را دریافت کنند، آن‌ها باور دارند که تصمیم جدید در دوران همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ برای شهر و شهروندان مفید و کاربردی است، زیرا نیاز شهروندان به فضای عمومی بیش از پیش آشکار شده است.

علاوه بر این، در دوران شیوع کرونا کسب و کارهای کوچک به دلیل محدودیت‌ها و قوانین اعمال شده از نظر اقتصادی دچار مشکلات جدید شدند، به‌طوری که بسیاری از آن‌ها ورشکستگی را تجربه کردند.

قانون تغییر کاربری پارکینگ‌ها به فضای باز به رستوران‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از فضای باز اطراف خود، فعالیت خود را گسترش دهند، در این صورت کسب و کارها می‌توانند ۲۵ درصد از فضاهای پارکینگ خود را به عنوان فضای پاسیو استفاده کنند.

مقامات شهری موضوع کمبود پارکینگ برای ساکنان مناطق طرح را نیز در نظر گرفته‌اند و معتقد هستند که تبدیل کاربری تأثیر اندکی بر میزان تعداد پارک‌های مورد نیاز شهروندان دارد و در واقع موضوع نگران‌کننده‌ای نیست. با توجه به طرح جدید، افرادی که برای دریافت مجوز پاسیو درخواست داده‌اند، باید حداقل دو فضای پارک دوچرخه برای هر یک از فضاهای پارکینگ تبدیل شده به پاسیو ایجاد کنند.

هراکلیون؛ سرمایه‌گذاری بر توسعه فضاهای عمومی

از زمان آغاز شیوع بیماری کووید -۱۹، همه شهرهای دنیا در تلاش بوده‌اند مناطق عمومی و فضاهای سبز با کیفیت را توسعه دهند تا افراد بتوانند با خیال راحت در فضاهای باز ورزش و استراحت کنند. مقامات شهری هراکلیون یونان نیز اخیراً اعلام کرده‌اند که ۶.۵ میلیون یورو برای احیای زمین‌های بازی موجود در شهر و ایجاد فضاهای عمومی جدید برای فعالیت‌های تفریحی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

مقامات شهری علاوه بر بهبود فضاهای عمومی برای کودکان، فرصت‌های جدیدی برای ورزش بزرگسالان نیز ایجاد خواهد کرد، به‌طوری که برنامه‌ریزی شده است پنج مرکز ورزشی در فضای باز با تجهیزات تناسب اندام و چهار زمین ورزشی متنوع در این شهر احداث شود تا شهروندان بتوانند فوتبال، بسکتبال، تنیس و والیبال بازی کنند. در نهایت سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک پارک اسکیت برای دوچرخه‌ها و اسکیت‌بردها نیز انجام خواهد شد.

کد خبر 551258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.