تلاش مکسا برای ترمیم و بهبود کیفیت زندگی مادران درگیر با سرطان

مدیرعامل مکسا گفت: قصد داریم برای ترمیم و بهبود کیفیت زندگی مادران درگیر با سرطان، خدمات مفیدی ارائه دهیم؛ معتقدیم این بخش باید تبدیل به مرکزی برای آموزش دادن به نسل جوان و گروه‌های پزشکی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _دوشنبه چهارم بهمن‌ماه_ آئین گشایش مرکز مراقبت‌های حمایتی تسکینی مکسا، به مناسبت میلاد با سعادت صدیقه کبری (س) در بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی حضرت فاطمه(س) برگزار شد. این مراسم در راستای تفاهم‌نامه مکسا (مرکز نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان) با وزارت بهداشت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران صورت گرفت.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون درمان و بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این روزها بیماران مبتلا به سرطان دغدغه‌های زیادی دارند. در بعضی از بیمارستان‌ها، کرامت انسانی به خوبی رعایت نمی‌شود. از دیگر ناراحتی‌های بزرگ ما این است که برخی از بانوان بخاطر شرایط خانوادگی دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند. با توجه به این مسائل یکی از دغدغه‌های جدی ما این است که بیمار دغدغه‌ای جز رنج بیماری را نداشته باشد. این کار ماندگار است و مورد رضایت خداوند خواهد بود.

وی افزود: تمامی بیمارستان‌های بزرگ کشور توسط خیرین ساخته شده است، البته امروز بحث وقف کمرنگ شده، امیدواریم در دولت جدید اتفاقات موثر و مناسبی رخ دهد.

محمد جهانگیری، مدیرعامل مکسا ضمن خوش‌آمدگویی در معرفی مرکز مکسا بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: الگوی درمانی مکسا در بیمارستان حضرت زهرا (س) به خاطر مادران طراحی شده است، چرا که در این عرصه باید مادران دلسوز را اولویت قرار داد؛ لذا قصد داریم برای ترمیم و بهبود کیفیت زندگی مادران درگیر با سرطان، خدمات مفیدی ارائه دهیم؛ معتقدیم این بخش باید تبدیل به مرکزی برای آموزش دادن به نسل جوان و گروه‌های پزشکی شود.

وی افزود: قصد داریم در امر ارائه خدمات فعالیت موثر داشته باشیم، همچنین یک الگو برای نظام پرداختی ارائه خواهیم کرد که بتواند دغدغه های مردم را رفع کند. از جمله کارهایی که ماندگار خواهد بود، ساخت سیستم متمرکزی است که بتواند از بیماران و کادر درمان رفع دغدغه کند؛ لازمه این کار هم‌افزایی بیشتر بین سیستم نیکوکاری و شبکه متخصصین و تمرکز بر حمایت و مراقبت است. امروز مفتخر هستیم که بگوییم گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب به مسئولیت اجتماعی خود عمل می‌کند.

در ادامه برنامه محمدرضا دیانی، بنیانگذار مکسا گفت: این موسسه بر مبنای یک نیاز و یک کار خیر بر زمین مانده در نظام پزشکی کشور تاسیس شده است. بنده با داشتن تجربه ابتلا به این بیماری و طی کردن این مسیر می‌توانم بگویم که بحث مراقبت‌های تسکینی برای همه مورد نیاز است.

وی در ادامه اظهار کرد: مراقبت‌های حمایتی تسکینی نیازی مهم و اساسی است چراکه اگر مراقبت‌های حمایتی تسکینی در کنار فرد مبتلا و خانواده وی وجود نداشته باشد ممکن است اثرات نامناسبی بر تمام جنبه‌های زندگی آنان داشته باشد که عوارض آن تا چند سال طول بکشد.

دیانی افزود: متخصصان سرطان بخاطر تعدد بیماران توانایی رسیدگی به همه را در طول دوران درمان ندارند و سیستم‌های مبتنی بر طب تسکینی و مراقبت‌های حمایتی و تسکینی باید در کنار متخصصین برای بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا باید فعالیت داشته باشند. روزهای اول که مکسا شروع به کار کرد متخصصان سرطان با نوع فعالیت ما آشنایی نداشتند، اما امروز بحث‌های روانشناسی مکسا اثرات خوب بسیار زیادی دارد.وی در پایان گفت: درحال حاضر اهمیت این مراقبت‌ها برای همگان روشن شده است. در این بیمارستان می‌توانیم کار ویژه‌ای انجام دهیم و سطح خدمات را به جایی برسانیم که تبدیل به الگو شود. با یاری خدا با بستری که فراهم است و با کمک متخصصان سرطان، الگوی مناسبی را ارائه دهیم.

گفتنی است؛ در پایان مراسم بخش مراقبت‌های حمایتی تسکینی موسسه مکسا در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) باحضور مهمانان افتتاح شد. بخش بیمارستانی و کلینیک مراقبت‌های حمایتی تسکینی مکسا در بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی حضرت فاطمه(س) همچون همه مراکز مکسا در شهرهای مختلف آماده ارائه خدمات رایگان به مادران درگیر با بیماری سرطان است.

کد خبر 551232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.