آغاز برف و باران از ‌فردا در غرب و جنوب استان/برای شهر اصفهان انتظار بارش نداریم

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره نزدیک شدن موج ناپایداری به استان خبر داد و گفت: از فردا افزایش ابر و در نیمه‌غربی و جنوب استان بارش برف و باران در ساعات شب آغاز می‌شود و در روز پنج‌شنبه و با شدت کمتر در دیگر مناطق ادامه خواهد داشت.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار تا روز چهارشنبه روی استان است. بر این اساس در این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق استان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن موج ناپایدار از عصر چهارشنبه به استان، افزود: از فردا و با ورود این موج ناپایدار، افزایش ابر و در نیمه‌غربی و جنوبی استان بارش برف و باران در ساعات شب آغاز می‌شود و در روز پنج‌شنبه و با شدت کمتر در دیگر مناطق ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وضعیت جوی استان در روز پنج‌شنبه را وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق شرقی همراه با گرد و خاک محلی پیش‌بینی کرد و گفت: در ۲۴ ساعت آینده، دمای هوا در بیشتر مناطق استان، یک تا دو درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد؛ امروز شهرستان خور و بیابانک با ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بوئین و میاندشت با منفی ۹ درجه سانتی‌گراد، سردترین نقطه استان است.

وی دمای اصفهان در گرم‌ترین ساعات روز را ۱۷ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: کمینه فردا صبح شهر اصفهان نیز به منفی یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی درباره وضعیت بارش در شهر اصفهان نیز افزود: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود این سامانه ناپایدار، انتظار بارش زیادی برای شهر اصفهان وجود ندارد، ممکن است شاهد بارش پراکنده در شهر باشیم اما وزش باد در اواخر هفته، پدیده غالب خواهد بود.

کد خبر 551142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.