خوزستان در حوزه انرژی و کشاورزی پتانسیل بالایی دارد

سفیر ژاپن در ایران گفت: خوزستان در حوزه انرژی و کشاورزی دارای ظرفیت بالایی است و همچنین علاوه بر آن در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز دارای پتانسیل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ظهر امروز _دوشنبه، چهارم بهمن‌ماه_ کازو توشی آیکاوا در نشست با شهردار اهواز اظهار کرد: بسیار خوشحالم که برای دومین بار در خوزستان و اهواز حضور دارم، این شهر نسبت به گذشته در حوزه شهرسازی پیشرفت زیادی داشته است.

وی افزود: هدف بازدید قبلی من از این شهر حضور در مجتمع پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) بوده که قبلاً در این زمینه همکاری داشتیم و اکنون نیز مشاهده کردم که به صورت خوبی در حال فعالیت است.

سفیر ژاپن در ایران اضافه کرد: تصور من این است که خوزستان در حوزه انرژی و کشاورزی دارای ظرفیت بالایی است و همچنین علاوه بر نفت در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز دارای پتانسیل است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری خوب ایران و ژاپن در مدیریت کرونا افزود: ارسال بیش از سه میلیون دوز واکسن و ارسال شش دستگاه ام‌آرآی به ایران از جمله اقداماتی است که ژاپن در مدیریت شیوع ویروس کرونا برای همکاری با ایران انجام داده است.

کازو توشی ایکاوار با اشاره به وضعیت کشور افغانستان توضیح داد: اطلاع دارم که خوزستان میزبان تعداد زیادی از پناهندگان افغانستانی است، ژاپن در نظر دارد مبلغی حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در حوزه پناهندگان افغانستانی به ایران کمک کنند.

وی تصریح کرد: ایران و ژاپن دو کشور زلزله‌خیز هستند؛ مدیریت شهرسازی از جمله پتانسیل‌هایی است که در این حوزه و همچنین مدیریت منابع آب می‌توانیم همکاری داشته باشیم و پروژه‌های بزرگی تنظیم کنیم.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اهمیت زبان فارسی برای سیاستمداران ژاپنی خاطرنشان کرد: زبان فارسی در سیاست کشور ژاپن اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل هر ساله تعدادی کارشناس زبان فارسی را استخدام می‌کنیم و در حال حاضر ۵۰ کارشناس زبان فارسی در سفارت مشغول به کار هستند.

وی گفت: رابطه با سازمان‌های محلی برای سیاستمداران ژاپنی بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل ما به خوزستان سفر کردیم تا برای شهروندان ژاپنی علاقه‌مند، پتانسیل‌های خوزستان و شهر اهواز را شناسایی و معرفی کنیم.

کد خبر 550975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.