برگزاری سومین اجلاسیه فعالان مهدوی

سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و با شعار رویش‌های مهدوی در بخش‌های رسانه، آموزش و جهادی‌ اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی در حوزه‌های بین‌الملل، ویژه کشورهای محور مقاومت، حوزه و دانشگاه، مسجد و هیئت، مؤسسات و کانون‌های مهدوی و کودک و نوجوان تشکیل شده و محورهای اصلی اجلاسیه، همان توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب است. البته برنامه‌های جانبی نیز مانند نشست نخبگان و فعالان مهدوی حوزه و دانشگاه با دو موضوع مهدویت در فکر امامین انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب در نسبت با مهدویت، نشست مجامع جبهه انقلاب اسلامی در دو محور نسبت مجامع با مهدویت و نسبت جبهه انقلاب با مهدویت و نشست تخصصی فعالان اقتصادی در حوزه مهدویت برگزار می‌شود.

مهم‌ترین هدف از برگزاری این اجلاسیه، ساماندهی فعالان مهدوی و تمدن‌سازی بین اقشار مردم و اهداف دیگر شامل گفتمان‌سازی مهدوی بین مردم، شناختن ایده‌های برتر مهدوی، شناسایی فعالیت‌های شاخص مهدوی و ارتقای آن در سطح ملی و بین‌المللی، استعدادیابی و پرورش استعدادهای جوان و نوجوان مهدوی و همسوسازی برنامه‌های مؤسسات مهدوی متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب است.

بیش از دو هزار و ۷۰۰ مؤسسه در سطح کشور در حوزه مهدویت فعالیت می‌کنند و هدف از برگزاری اجلاسیه‌های اول و دوم فعالان مهدوی، ساماندهی این مؤسسات و تبدیل آن‌ها به یک شبکه ارتباطی بوده است. نتیجه برگزاری دو اجلاسیه فعالان مهدوی شناسایی، ارتباط این مؤسسات در قالب یک شبکه است، به گونه‌ای که این مؤسسات یکدیگر را شناختند.

سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی به همت مجمع راهبردی اندیشه مهدویت به ریاست آیت‌الله کاظم صدیقی و سازمان تبلیغات اسلامی، فراکسیون مهدویت و تمدن اسلامی مجلس شورای اسلامی و بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا (ص) با رویکرد موضوعی تمدن‌سازی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۲ اسفندماه به دبیرخانه سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی ارسال کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی این اجلاسیه مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 550935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.