جزئیات و شرایط واگذاری زمین به ایثارگران در سال جاری

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری زمین به ایثارگران همکاری کنند، گفت: براساس هدفگذاری انجام شده، امسال درصدد هستیم در صورت تامین زمین به تعداد زیادی از ایثارگران واجد شرایط و مشمول، زمین واگذار کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میثم اروز اظهار داشت: براساس دستور رئیس‌جمهور، ۵ درصد از سهمیه نهضت ملی مسکن به جامعه ایثارگران اختصاص داده شده و مطابق ماده ۷ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، وزارت راه و شهرسازی موظف است به فرزندان شهدا، همسران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان، زمین با نرخ منطقه‌ای سال ۱۳۶۹ بدهد.

وی افزود: در شهرهای بزرگ با محدودیت زمین مواجه و ناگزیر هستیم به مشمولان کلانشهرها در صورت عدم تأمین زمین، در شهرهای اطراف این استان بر اساس اولویت زمین واگذار کنیم؛ همکاران ما در مراکز استان‌ها نیز پس از دریافت زمین از اداره کل راه و شهرسازی، زمین به ایثارگران مشمول در شهرستان‌ها واگذار می‌کنند.

واگذاری زمین به همه ایثارگران استان بوشهر تا پایان سال

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در ماه گذشته، ۲۴۳ قطعه زمین در استان بوشهر به ایثارگران واگذار شد و مسئولان این استان قصد دارند تا پایان سال به همه ایثارگران مشمول در استان زمین واگذار کند.

اروز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شهرهای اصفهان، مشهد، تهران و استان لرستان با محدودیت زمین مواجه هستیم، منتظر اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان ذیربط در این زمینه هستیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 752172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسین برجی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    باسلام آیابه رزمندگان جنگ تحمیلی زمین رایگان تعلق می گیردباتشکر