تعداد پروازهای عبوری ۹ ماهه امسال از کل سال گذشته پیشی گرفت

درحالی‌که طی ۱۲ ماه سال گذشته بیش از ۱۰۷ هزار سورتی پرواز عبوری از آسمان ایران ثبت شد، در ۹ ماهه امسال این شاخص به حدود ۱۱۵ هزار سورتی رسید.

به گزارش ایمنا، براساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ۹ ماهه امسال ۱۱۴ هزار و ۹۸۴ سورتی پرواز عبوری از آسمان ایران به ثبت رسیده است.

در آذرماه امسال ۱۷ هزار و ۳۲۰ سورتی پرواز عبوری انجام شده است که از اسفندماه ۱۳۹۸ که ۲۰ هزار و ۲۶۴ پرواز عبوری انجام شده بود، یک رکورد طی ۱۷ ماه گذشته محسوب می‌شود.

روند افزایشی پروازهای عبوری هواپیماهای خارجی از آسمان ایران از تیرماه امسال تاکنون همواره حفظ شده و پس از آنکه آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا، هشدار ریسک عبور از آسمان ایران در پی سقوط هواپیمای اوکراینی در دی‌ماه ۱۳۹۸ را در ابتدای آبان‌ماه امسال لغو کرد، این روند افزایشی، شتاب بیشتری گرفته است؛ به گونه‌ای که در آذرماه ۳.۷ درصد از پروازهای عبوری نسبت به آبان‌ماه امسال رشد داشته است.
در آذر ۱۳۹۹ نیز تعداد پروازهای عبوری ۱۲ هزار و ۳۲۲ سورتی پرواز بود که نشان‌دهنده رشد ۲۸.۸ درصدی رشد پروازهای عبوری در آذرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

شاخص تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران در ۹ ماهه امسال با عدد ۱۱۴ هزار و ۹۸۴ پرواز علاوه بر اینکه از کل پروازهای عبوری ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ با ۱۰۷ هزار و ۶۱۴ پرواز بیشتر بوده، نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹ ماهه ۱۳۹۹) که ۷۶ هزار و ۵۰۹ سورتی پرواز بوده نیز رشد ۳۳.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

متوسط عبور هواپیماهای خارجی از آسمان ایران طی ۹ ماهه امسال در هر روز بیش از ۴۱۶ سورتی پرواز عبوری بوده است؛ این درحالی است که طی ۹ ماهه سال گذشته متوسط عبور روزانه هواپیماهای غیرایرانی، ۲۷۷ سورتی پرواز بوده که حاکی از رشد ۳۳.۴ درصدی است.

کد خبر 550902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.