وجود گوگرد در هوا به دلیل مصرف مازوت/کودکان و مبتلایان به آسم تردد نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هوای اصفهان در شرایط کنونی با مصرف مازوت در نیروگاه آلوده‌تر شده و یکی از مشخصات مازوت وجود درصد بالای گوگرد در آن است و آلاینده‌های مختلف و دی‌اکسیدهای گوگرد و ذرات معلق، خطرات جدی برای سلامت شهروندان به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی امین در خصوص خطرات آلودگی هوای اصفهان و بروز بیماری‌ها، اظهار کرد: هوای اصفهان در شرایط کنونی با مصرف مازوت در نیروگاه آلوده‌تر شده و یکی از مشخصات مازوت وجود درصد بالای گوگرد در آن است و آلاینده‌های مختلف و دی‌اکسیدهای گوگرد و ذرات معلق خطرات جدی برای سلامتی شهروندان به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: افراد مسن، کودکان و افراد مبتلا به آسم در ابتلاء به بیماری‌ها مستعدتر هستند و بیماری‌هایی که برای این نوع آلاینده‌ها وجود دارد باعث مرگ زودرس و ابتلاء به بیماری‌های ریوی و افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی و ریوی می‌شود. همچنین آلودگی هوا افزایش ابتلاء به آسم را در پی دارد و از دیگر عوارض هوای آلوده تغییر در عملکرد ریه، زایمان زودرس، مرگ زودرس نوزادان و افزایش ابتلا به دیابت است.

نقش مؤثر مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: در مورد توسعه بهداشتی مطابق معمول باید افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و آسم هستند از حضور در فضاهای باز و در شهر و هوای آلوده پرهیز کنند و در منزل بمانند. نوشیدن مایعات و آب و خوردن میوه و سبزیجات و مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هم می‌تواند نقش بسیار مفیدی داشته باشد.

امین تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های نوع مرغوب N۹۵ نیز می‌تواند در شرایط آلودگی هوا بسیار کمک کننده باشد و از تشدید بیماری کووید -۱۹ در افراد مستعد جلوگیری کند. همچنین در شرایط آلودگی هوا بهتر است که کودکان و افراد مبتلا به آسم از حضور در شهر، ترافیک و هوای آلوده پرهیز کنند.

کد خبر 550840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.