تمدید مهلت اجرای قانون اساس‌نامه شرکت ملی پست

نمایندگان با تصویب لایحه یک‌فوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساس‌نامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، در نشست علنی امروز (یک‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره لایحه یک‌فوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساس‌نامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران (که یک فوریت این طرح در جلسه ۱۴ آذرماه سال جاری به تصویب رسیده بود)، مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۵۷ رأی موافق و ۳۷ رأی مخالف از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر به تصویب رسید.

در ماده واحده این لایحه آمده است: مهلت اجرای قانون اساس‌نامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران -مصوب ۱۳۹۵- به مدت یک سال تمدید می‌شود.

دولت موظف است ۶ ماه قبل از اتمام مهلت این لایحه، ارزیابی لایحه را انجام دهد و لایحه دائمی را به مجلس ارائه کند.

محمدرضا احمدی، نماینده رشت در موافقت با این لایحه گفت: در تدوین و تصویب قانون باید به همه جوانب توجه شود. از فواید اجرای آزمایشی قانون، مشخص شدن نقاط ضعف و قوت آن است که باید به آن توجه داشت.

علیرضا سلیمی، نماینده محلات در مخالفت با این لایحه گفت: ۶ ماه قبل از اتمام مهلت این لایحه، باید لایحه دائمی شدن به مجلس ارائه شود، اما در این زمینه تعلل کردند؛ ما به ناچار باید به این لایحه رأی دهیم. در متن این لایحه هم ابهام وجود دارد و مشخص نیست یک سال تمدید بعد از تصویب است یا پایان مهلت آزمایشی؛ این نکته مهمی است که باید در نوشتن لوایح دقت شود.

جبار کوچکی‌نژاد در مخالفت با این لایحه گفت: تمدید قانون آزمایشی، برای دولت‌ها تبدیل به رسم و قانون شده است با اینکه دولت بدنه کارشناسی قوی دارد.

نماینده رشت گفت: شیوه خدمات‌رسانی پست، در دنیا تغییر کرده و پست جمهوری اسلامی هم موظف است شیوه خود را با این شرایط هماهنگ کند تا مردم از خدمات تکنولوژی عقب نمانند. همکاران به این لایحه رأی ندهند تا دولت در این زمینه لایحه‌ای به مجلس ارائه کند.

احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر در موافقت با این لایحه گفت: با اتمام مهلت قانونی این لایحه جای دفاع ندارد و ادامه این شرایط در شأن دولت نیست؛ این رویه بی‌نظمی ایجاد می‌کند انتظار مجلس هم این است که دولت لایحه دائمی به مجلس ارائه کند، اما با توجه به شرایط از نمایندگان می‌خواهم که به این لایحه رأی دهند.

روح‌الله جانی‌عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع معادن در موافقت با این لایحه گفت: ۵۰ روز قبل از اتمام این لایحه اساس‌نامه به مجلس ارائه شد، اما مجلس بررسی نکرد و در این شرایط نمی‌توان شرکت پست جمهوری اسلامی را بدون اساس‌نامه گذاشت ما باید این فرصت را ایجاد کنیم تا لایحه دائمی تدوین و به مجلس ارائه شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 550688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.