نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و فولاد

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب پرسپولیس و فولاد پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۸ امروز شنبه _ ۲ بهمن ماه _ میزبان فولاد خوزستان بود که در نهایت با یک گل از سد حریف خوزستانی خود گذشت. این مسابقه حساس را حسین اکرمی سوت زد و قضاوتش چند صحنه بحث‌برانگیز را به دنبال داشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

برخورد توپ به دست مدافع فولاد

دقیقه ۴۷ ارسال ترابی به درون محوطه و ضربه سر پهلوان به نظر می‌رسید به دست بازیکن فولاد خورده باشد ولی داور دستور به ادامه بازی داد.

رودنیل: پنالتی حتمی بود اما جاگیری اکرمی درست نبود و به همین دلیل نتوانست تشخیص دهد. البته قبل از این صحنه خطایی روی بازیکن فولاد بود که داور آن را نگرفت.

سلیمانی: مدافع فولاد کاملاً با دست باز توپ را کنترل می‌کند و هند واضحی اتفاق افتاد که داور نتوانست تشخیص دهد و یک پنالتی به سود پرسپولیس گرفته نشد.

گل پرسپولیس

ضد حمله پرسپولیسی‌ها با حرکت سریع ترابی همراه بود اما توپ از پاهایش در شلوغی محوطه جدا شد تا عبدی توپ را با شوتی سرکش وارد دروازه فولاد کند. با این وجود فولادی‌ها معتقد بودند توپ در شرایط آفساید به عبدی رسیده است.

رودنیل: سالم بود.

سلیمانی: به نظرم کاملاً درست بود. با توجه به صحنه‌های باز پخش شده دیدیم که عبدی دو گامی از آخرین مدافع حریف عقب‌تر قرار داشت.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: در نیمه اول مشکل خاصی نداشتیم و همه چیز خوب بود. دقیقه ۱۸ کمک داور دوم اشتباهی فاحش کرد چرا که مدافع رگاهانه به دروازبان پاس داد و مطابق قانون جدید، آفساید نسیت که اکرمی به درستی دست کمک داور را خواباند. در یک صحنه باید خطا پرتاب اوت ترابی را اعلام می‌کرد. اخطارهایی که در این بازی داده شد، همگی درست بود.

سلیمانی: به نظرم اکرمی در دقیقه ۱۸ تصمیم خیلی خوبی گرفت که به طور جدی می‌گویم اگر این توپ وارد دروازه فولاد می‌شد، می‌توانستیم بگوییم شاهکار تصمیم گیری بود. زمانی که کمک داور در این صحنه اعلام آفساید می‌کند، اکرمی با تصمیم درست‌تر دستور به ادامه بازی می‌دهد چرا که کمک داور دوم به میانه میدان مسلط نبود و نمی‌دانست توپ به پا کدام بازیکن خورده و به مهاجم پرسپولیس رسیده است. مدافعین فولاد با پرچم کمک داور چند ثانیه‌ای مکث کردند اما بازیکنان ایرانی باید بدانند بازی با سوت داور و نه پرچم کمک داور متوقف می‌شود.

کد خبر 550546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.