پراسترس‌ترین کشور اروپا مشخص شد

براساس مطالعه‌ای کارشناسی شده، ۱۰ کشور پراسترس اروپا رتبه‌بندی شد؛ صربستان به عنوان پراسترس‌ترین و آلمان هم کم‌استرس‌ترین کشور انتخاب شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌طورکلی، اکثر کشورهای تحت استرس در مناطق شرقی و جنوبی این قاره قرار دارد که نشان دهنده وجود مؤلفه‌های تأثیرگذار در این مناطق است.

درمورد صربستان، عوامل مالی، اقتصادی و شخصی نقش اصلی را به عنوان عوامل تحریک احساسات استرس‌زا ایفا می‌کند. فقر و نارضایتی از درآمد و هزینه‌های بالای زندگی نیز به عنوان دلایل اصلی احساس استرس ذکر شده است.

با این حال، عوامل استرس‌زا برای کشورهای دوم و سوم یعنی لتونی و پرتغال، که هر دو عضو اتحادیه اروپا هستند، تغییر می‌کند. مؤلفه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی در این کشورها باعث ایجاد احساس اضطراب می‌شود.

پراسترس‌ترین کشور اروپا مشخص شد

لتونی به دلیل عوامل استرس شخصی - مانند طلاق، ابتلا به کووید -۱۹، افسردگی، هزینه‌های مراقبت از کودکان و میزان جرم و جنایت، در لیست بالا قرار گرفت. به عنوان مثال، لتونی دارای نرخ بالای طلاق ۴۵.۷ طلاق در هر ۱۰۰ ازدواج است که بسیار بالاتر از میانگین نرخ در اروپا است. علاوه بر این، عوامل استرس شغلی مانند پایین بودن نرخ اشتغال لتونی در مقایسه با سایر کشورها در اروپا - ۶۱.۶ درصد- این کشور را به دومین منطقه اروپایی پر استرس تبدیل کرده است.

پرتغال سومین کشور پراسترس در اروپا است. این کشور با ۵۸.۷ طلاق در هر ۱۰۰ ازدواج، دارای دومین نرخ طلاق در اروپا است، علاوه بر این، یکی از پایین‌ترین نرخ‌های اشتغال این قاره، با ۵۶.۱ درصد از جمعیت شاغل را به خود اختصاص داده است.

در ادامه لیستی از ۱۰ کشور اروپایی که بیشترین استرس را دارند به ترتیب ذکر شده است: صربستان، لتونی، پرتغال، یونان، اسپانیا، ایتالیا، لیتوانی، بلغارستان، آلبانی و انگلستان.

پراسترس‌ترین کشور اروپا مشخص شد

آلمان کم استرس‌ترین کشور اتحادیه اروپا است که به ویژه به دلیل عملکرد خوب در مقابل عوامل استرس شغلی، این عنوان را کسب کرده است. شهروندان آلمانی یکی از بالاترین حقوق ماهانه در اروپا را دارند؛ به طور متوسط ۳۰۳۱ یورو. نرخ اشتغال در این کشور نیز ۷۵.۶ درصد گزارش شده است.

کد خبر 550508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.