سقوط سنگین بازار رمزارزها

با از دست دادن حمایت ۴۰ هزار دلاری بیت‌کوین، شاهد افت قیمت این رمز تا محدوده ۳۵ هزار دلار بودیم. حال شاهد ترس شدید معامله‌گران در بازار رمزارزها هستیم؛ به گونه‌ای که شاخص ترس طمع به محدوده ۱۳ واحد رسیده است. به دنبال ریزش بیت‌کوین، سایر رمزارزها نیز ریزش شدیدی را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس وضعیت تکنیکال بیت‌کوین درصورتی‌که در محدوده ۳۴ هزار دلار تثبیت نشود، احتمال افت بیشتر را تا محدوده ۳۰ هزار دلار خواهد داشت.

بازار رمزارزها، نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۳۵ هزار و ۷۴۴ دلار.
  • ETH اتریوم دو هزار و ۴۷۹ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۳۵۳ دلار و ۲۵ سنت.
  • ADA کاردانو یک دلار و چهار سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۳ سنت.
  • XRP ریپل ۶۰ سنت.
  • DOT پولکادات ۱۷ دلار و ۷۰ سنت.
  • SOL سولنا ۱۰۱ دلار و ۹۵ سنت.
  • Avalanche اولانچ ۵۹ دلار و ۸۹ سنت.
  • Tera ترا ۵۷ دلار ۶۴ سنت.

۱۲ رمزارز برتر براساس حجم بازار

سقوط سنگین بازار رمزارزها

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

(سیگنالی درخصوص خرید و فروش نیست)

ارزش بازار بیت کوین: ۱.۶۵۵ تریلیون دلار

سقوط سنگین بازار رمزارزها

ترس شدید ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز ۱۳ واحد شد. به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

سقوط سنگین بازار رمزارزها

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیل‌گران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده طمع شدید کاربران است. تحلیل‌گران تکنیکال درمورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند؛ زیرا به خاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

سقوط سنگین بازار رمزارزها

دامیننس ۴ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

سقوط سنگین بازار رمزارزها

  • دامیننس بیت کوین: ۳۹.۴۱ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۳۱ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۷۶ درصد
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۸ درصد

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است؛ یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوییم دامیننس بیت‌کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت‌کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین، یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیل‌گران در حال حاضر از آن برای تصمیم‌گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

اخبار بازار رمزارزها

امکان قراردادن تصویر NFTها در پروفایل به توئیتر اضافه شد

شبکه اجتماعی توئیتر بار دیگر در رقابت برای تبدیل‌شدن به شرکت پیشرو در حوزه وب ۳.۰ پیش‌دستی کرده است. این پلتفرم ویژگی جدیدی به شبکه اجتماعی خود اضافه کرده است تا کاربران بتوانند از تصاویر NFTهای خود به‌عنوان پروفایل استفاده کنند. گفتنی است که قابلیت جدید، فعلاً تنها در توئیتر بلو، نسخه اشتراکی و پولی توئیتر در دسترس قرار گرفته است. با این حال، علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال از جمله ایلان‌ماسک، پس از این خبر ابراز نگرانی کرده‌اند که توئیتر در زمینه جلوگیری از کلاه‌برداری و پیش‌گیری از به‌کارگیری NFTهای سرقت‌شده، اقدامات لازم را انجام نمی‌دهد.

هم‌زمان با سقوط شدید قیمت‌ها السالوادور ۴۱۰ بیت‌کوین خرید

نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور السالوادور، در توئیتر خود از خرید ۴۱۰ بیت کوین دیگر به ارزش ۱۵ میلیون دلار خبر داد. ابوکیله روز جمعه، با وجود سقوط شدید قیمت‌ها و برگشت بیت کوین به کانال ۳۶٬۰۰۰ دلار، بازهم به دارایی‌های کشور خود افزود. السالوادور، اکنون بیش از ۱٬۵۰۰ بیت کوین در اختیار دارد و می‌خواهد در سال جاری اوراق قرضه یک میلیون دلاری ۱۰ ساله بیت کوین منتشر کند. ابوکیله گفته است: «تصور می‌کردم فرصت خرید را از دست داده‌ام اما اینطور نبود. بعضی از افراد دارایی خود را واقعاً ارزان می‌فروشند». با این حال، تأیید چنین ادعایی کار دشوار است، زیرا خریدار این حجم از بیت کوین، معامله خود را به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌کند تا دچار لغزش قیمت نشود.

بلغارستان گزینه‌های پرداخت با ارز دیجیتال را بررسی می‌کند

آسن واسیلیف، وزیر دارایی بلغارستان، اعلام کرد که کشورش مشغول بررسی گزینه‌هایی برای ایجاد سازوکار پرداخت با ارزهای دیجیتال است. واسیلیف افزود: دولت رایزنی‌ها را با بانک مرکزی و بخشی از صنایع مرتبط با این حوزه شروع کرده است تا گزینه‌های موجود را «در کوتاه‌مدت و میان‌مدت» بررسی کند. وی افزود احمال نمی‌رود بلغارستان به محل تجمع ماینرهای ارزهای دیجیتال شود.
این کشور یکی از بزرگ‌ترین هولدرهای بیت‌کوین در جهان به شمار می‌رود. بلغارستان ۲۱۳,۵۱۹ بیت کوین را در سال ۲۰۱۷ از باندهای تبهکاری مصادره کرد. ارزش این تعداد بیت‌کوین هم‌اینک بیش از ۸.۲ میلیارد دلار است.

تحلیل ‎‎گر بلومبرگ معتقد است که برای رشد اتریوم و بیت ‎‎‎‎کوین، دوج کوین و شیبا اینو باید محو شود

مایک مک گلون، تحلیل‎‎‎‎‎گر ارشد بلومبرگ معتقد است: بازار باید از سکه‌های میم سگ پاک شود تا اتریوم، بیت کوین و دیگر استیبل کوین‌های وابسته به دلار بتوانند به تغییر سیستم مالی جهان ادامه دهند. این تحلیل‌‎‎‎‎گر دیدگاه بسیار منفی نسبت به میم کوین‌ها دارد و معتقد است آن‌ها نشانه‌های تصمیمات سوداگرانه در فضای ارز دیجیتال بوده‎‎‎‎‎‎‎اند. او معتقد است هرچه زودتر بازار از این حماقت پاک شود؛ بیت کوین، اتر و دلارهای رمزنگاری شده مانند سه تفنگ‌دار، می‌توانند دوباره هدف خود را برای دگرگون کردن سیستم پولی جهان از سر بگیرند.

متاماسک در معرض حمله‌های هکری قرار دارد

یک تحلیلگر امور امنیتی می‌گوید کیف‌های متاماسک دارای یک ضعف امنیتی جدی هستند. این فرد خاطر نشان کرد هکرها با ایردراپ توکن‌های غیرمثلی به کیف‌های موبایلی متاماسک می‌توانند آی‌پی کاربران را بدست بیاورند و با استفاده از این اطلاعات حمله‌ای هکری را ترتیب دهند.
دانیل فینلی، بنیان‌گذار متاماسک، با تأیید این ضعف امنیتی گفت این مسئله از مدت‌ها پیش وجود داشته و عده بسیاری از آن آگاه بوده‌اند. فینلی ادامه داد تلاش برای رفع این معضل از همین الان آغاز می‌شود.

لائوس مجوز فعالیت دو صرافی ارز دیجیتال را صادر کرد

بانک مرکزی لائوس، مجوز فعالیت دو پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال را صادر کرده است. صرافی لائو دیجیتال استس و بیتکیک تنها پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانند کلیه خدمات کارگزاری و معاملاتی مربوط به ارزهای دیجیتال را در این کشور ارائه دهند. انتظار می‌رود این دو صرافی ارائه کامل خدمات را از ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۱) شروع کنند. این دو صرافی تمام مقررات بانک مرکزی لائوس را رعایت خواهند کرد.

دولت بوتسوانا قرار است لایحه دارایی‌های مجازی را به پارلمان ارائه کند

دولت بوتسوانا قرار است “لایحه دارایی مجازی” را به پارلمان این کشور ارائه کند، اقدامی که می‌تواند بوتسوانا را به یکی از اولین کشورهای آفریقایی تبدیل کند که قوانینی برای تنظیم ارزهای دیجیتال دارد.

جلوگیری از گسترش خطرهای مرتبط با کریپتوها

یک اعلان جدید دولتی نشان می‌دهد که پیش‌نویس سند دولت بوتسوانا که پیشنهاد می‌کند تجارت دارایی‌های مجازی جدید و در حال توسعه را تنظیم و یک نهاد نظارتی با وظایف و اختیارات خود ارائه کند، اکنون قرار است در برابر قانون‌گذاران این کشور ارائه شود.

ارائه برنامه‌ریزی شده لایحه دارایی‌های مجازی در کنار سایر لایحه‌ها مانند لایحه اطلاعات مالی کمی بیش از دو ماه پس از آن صورت می‌گیرد که بانک مرکزی این کشور به ساکنان درگیر در معاملات ارزهای دیجیتال هشدار داد که بوتسوانا چارچوب قانونی برای کنترل چنین معاملاتی ندارد.

با این حال، در پیش‌نویسی که در اعلان فوق‌العاده دولت در ۲۳ دسامبر (۲ دی) منتشر شد، مقامات بوتسوانا پیشنهاد می‌کنند که نه تنها به دنبال به رسمیت شناختن معامله کریپتو هستند، بلکه قصد دارند «مقرراتی برای مدیریت، کاهش و جلوگیری از پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم» را در این قانون پیشنهادی لحاظ کنند. این پیش‌نویس به دنبال جلوگیری از خطرات تکثیر مرتبط با دارایی‌های مجازی و شیوه‌ها و فناوری‌های نوظهور تجاری است.

درمورد شرکت‌ها یا نهادهایی که توکن صادر می‌کنند، پیش‌نویس لایحه می‌گوید: بخش سوم مقرر می‌دارد که اگر متقاضی نشان دهد که زیرساخت‌ها و منابع لازم برای انجام فعالیت‌های تجاری ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی یا صادرکننده عرضه اولیه توکن را دارد و متقاضی شایسته و مناسب است، می‌تواند مجوز اعطا کند. تعریف “شایسته و مناسب” در بند ۱۱ (۲) مطابق با مفاد قانون اطلاعات مالی ارائه شده است.

در جای دیگر، پیش‌نویس مواردی را توضیح می‌دهد که تنظیم‌کننده می‌تواند مجوز بهره‌برداری را به متقاضیان اعطا کند. به نوبه خود، از دارندگان مجوز انتظار می‌رود از دارایی‌های متعلق به مشتریان محافظت کنند. همچنین از آن‌ها انتظار می‌رود “از سوءاستفاده از بازار جلوگیری کنند و اقداماتی را برای دست‌یابی به منافع مفید در کسب و کارهای خود ارائه دهند.”

صدور اجباری وایت پیپر

با توجه به تبلیغات عرضه توکن، در پیش‌نویس آمده است: بخش چهارم همچنین مقرر می‌دارد که دارنده مجوز باید وایت پیپری صادر کند که حاوی اطلاعات کامل و دقیق برای خریداران بالقوه دارایی‌های مجازی و عرضه اولیه توکن‌ها برای تصمیم‌گیری آگاهانه است.

در همین حال، برخی از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال حدس می‌زنند که پیشنهاد بوتسوانا برای اصلاح قوانین مالی خود می‌تواند با حذف این کشور از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در اکتبر ۲۰۲۱ مرتبط باشد. FATF قبلاً به کمبودهایی در ساز و کار مبارزه با پول‌شویی (AML) و مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CTF) به عنوان دلایلی برای نشان‌دارکردن این کشور اشاره کرده بود.

با این حال در اواخر سال ۲۰۲۱ – تقریباً سه سال پس از فهرست خاکستری – FATF اعلام کرد که بوتسوانا را پس از مشاهده برخی بهبودها از فهرست حذف کرده است.

نقشه بازار رمزارزها

سقوط سنگین بازار رمزارزها

کد خبر 550483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.