برای خرید ملک مناسب در ترکیه چگونه اقدام کنم؟

هر ساله هزارن سرمایه گذار وارد بازار املاک ترکیه می‌شوند. این سرمایه گذاران املاک را می خرند و آنها را با سود بیشتر می‌فروشند، اجاره می‌دهند، در آن زندگی می‌کنند یا برای تعطیلات به آنجا می‌روند.

قبل از خرید یک آپارتمان در ترکیه بهتر است این مطالب را بخوانید چون به شما کمک می‌کند که بفهمید چه نکاتی برای خرید آپارتمان مهم است و چگونه می‌توانید از ملکتان در استانبول بیشترین استفاده را داشته باشید.

قیمت مناسب ملک در ترکیه

بازار املاک در ترکیه هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد. شما می‌توانید یک ملک عالی در استانبول را نصف قیمت املاک مشابه در اروپا یا امارات بخرید. اما قیمت املاک در ترکیه به طور مداوم در حال افزایش است. بنابراین اگر می‌خواهید سرمایه گذاری شما سود بیشتری داشته باشد بهتر است هرچه زودتر برای خرید ملک اقدام کنید. کیفیت ساخت و ساز املاک در ترکیه معمولاً بالا است و بانک‌ها می‌توانند تسهیلات لازم (وام) را به شما اعطا کنند. هر زمان که نیاز به انتقال پول از یک کشور خارجی به بانک‌های ترکیه را داشته باشید، این کار به راحتی و سریع انجام می‌شود. به طور متوسط برای خرید یک آپارتمان با امکانات کامل در ترکیه به ۱۲ تا ۱۶ هفته زمان نیاز دارید. سایر هزینه‌های شما مانند حق کمیسیون مشاور املاک و مالیات دولت حدود ده درصد از قیمت کل ملک می‌شود.

متراژ ملک

برای خرید ملک مناسب در ترکیه چگونه اقدام کنم؟

اگر قصد دارید یک آپارتمان لوکس بخرید و آن را برای تعطیلات کوتاه مدت اجاره دهید بهتر است از یک مشاور املاک ایرانی کمک بگیرید. مشاور املاک می‌تواند برای شما مستأجر پیدا کند، پرداخت اجاره را مدیریت می‌کند و به همه ی کارهای اداری رسیدگی می‌کند. مشاوران املاک همچنین به شما اطلاع می‌دهند که مسافران چه ملک‌هایی را بیشتر می‌پسندند.

شما حتی می‌توانید یک آپارتمان را با هزینه کم خریداری کنید و با قراردادهای بلند مدت به افراد محلی یا مهاجران اجاره دهید. برای این مورد بهتر است یک ملک کوچک که دسترسی راحتی به حمل نقل دارد را انتخاب کنید چون تقاضای بیشتری برای اجاره خواهد داشت.

طبق اطلاعات ارائه شده در سایت گونش اینوست"خرید ملک در استانبول یک تجارت پیشرو و پربازده است و بنابراین مقصد اصلی بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی است." با خرید ملک در این شهر علاوه بر حفظ سرمایه‌تان، می‌توانید ملک خریداری شده را اجاره دهید و از این طریق هم درآمدزایی کنید.

از کدام مشاور املاک کمک بگیریم؟

برای خرید ملک مناسب در ترکیه چگونه اقدام کنم؟

اگر با زبان ترکی آشنا نیستید بهتر است از وبسایت های قابل اعتماد استفاده کنید. همچنین می‌توانید از شرکت‌های مهاجرتی فعال در حوزه ملک استفاده کنید. این شرکت‌ها برای شما سفری را با یکی از مشاوران ترتیب می‌دهند تا در یک سفر با شهر و ملک مورد نظرتان آشنا شوید. اگر به زبان ترکی تسلط دارید وبسایت هایی مانند Sahibinden و Hürriyet Emlak می‌توانند محبوب‌ترین لیست فروش املاک در استانبول را بر اساس شرایط خاصشان در اختیار شما قرار دهند.

هنگام انتخاب ملک موارد زیر را در نظر داشته باشید:

هنگام بررسی ملک مورد نظر اطمینان حاصل کنید که آن ملک سند مالکیت دارد و قبض‌های آب، گاز، تلفن و برق توسط مالک قبلی پرداخت شده است یا خیر. شما باید مطمئن شوید آن ملک در برابر زلزله مقاوم است یا خیر. محله و مناطق اطراف و سایر ویژگی ملک شما باید مطابق میلتان باشد. پس حتماً از قبل به شرایط یک زندگی طولانی مدت در آنجا فکر کنید.

انتخاب محله مناسب برای خرید ملک در ترکیه

همه ی محله‌های استانبول متفاوت هستند و قیمت‌های مناطق مختلف یکسان نیست بنابراین بهتر است که از کل شهر دیدن کنید تا محله مورد نظرتان را انتخاب کنید و ببینید که آیا یک آپارتمان ساده مثل یک واحد قدیمی به سبک آسیایی یا یک خانه زیبا که مشرف به دریا است را می‌پسندید. جزایر پرنس بخشی از استانبول هستند و شما می‌تواند در آنجا یک زندگی بسیار ایده آل و بدور از شهر داشته باشید. نکته قابل توجه دیگر این است که املاک ارزان‌تر همیشه در حومه شهر قرار دارند. در محله‌های پرطرفدار و و اطراف بسفور قیمت‌ها بالاتر است.

امور مربوط به خرید ملک و نقل و انتقال سند

بعد از انتخاب ملک مورد نظرتان باید کارهای اداری آن را انجام دهید که ممکن است تا حدی مشکل باشد. حتماً مطالب راهنمای موجود در صفحه‌ی وزارت خارجه‌ی ترکیه را مطالعه کنید تا با شرایط اداری آن آشنا شوید. با این حال ما همچنان به شما توصیه می‌کنیم که به یک مشاور املاک حقوقی مطمئن مراجعه کنید تا کارهای شما راحت‌تر انجام شود.

جابجایی و انتقال وسایل به ملک جدید

پس از اینکه ملک مورد نظرتان را خریداری کردید، در صورتی که با زبان ترکی آشنایی ندارید یا برای کارهای اداری به کمک نیاز دارید می‌توانید از یک شرکت جابجایی مانند مدیریت خدمات جابجایی ترکیه کمک بگیرید.

کد خبر 550472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.