مرغ ارزان شد

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور گفت: عرضه مرغ به دلیل افزایش جوجه‌ریزی ناشی از واردات تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار و همچنین عرضه مرغ منجمد در چند روز اخیر افزایش و تقاضا در بازار کاهش یافته است همین موارد منجر به افت قیمت مرغ تا هر کیلو ۲۹ هزار تومان شده است.

پرویز فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در روزهای اخیر به دلیل اقداماتی که دولت انجام داد از جمله واردات تخم مرغ نطفه دار و عرضه گسترده مرغ منجمد، قیمت مرغ کمی کاهش یافته است و به هر کیلو ۲۹ هزار تومان رسید اما قرار نیست مرغ از این ارزان‌تر شود، زیرا کاهش کنونی متأثر از عرضه و تقاضا است و به هزینه‌های تولید مربوط نیست.

وی افزود: عرضه مرغ به دلیل افزایش جوجه‌ریزی ناشی از واردات تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار و همچنین عرضه مرغ منجمد در چند روز اخیر افزایش یافته همچنین تقاضا در بازار کاهش یافته است همین موارد منجر به افت قیمت مرغ شده است.

تأمین نهاده‌ها هنوز با مشکل مواجه است

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه نمی‌توان قیمت مرغ در شب عید را پیش‌بینی کرد، گفت: هنوز مشخص نیست که آیا ارز ترجیحی برای نهاده‌های تولید مرغ حذف خواهد شد یا خیر؛ اگر این ارز حذف نشود، قیمت مرغ بیشتر از قیمت مصوب نخواهد شد اما در صورت حذف ارز ترجیحی احتمالاً دولت و پشتیبانی امور دامی از ذخیره خود برای مدیریت بازار استفاده می‌کنند.

فروغی با بیان اینکه در نهایت با حذف ارز ترجیحی قیمت مرغ چندین برابر خواهد شد، اضافه کرد: مشکل تأمین نهاده‌ها همچنان وجود داشته و هیچ بهبودی در روند تأمین آن حاصل نشده است.

کد خبر 550421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.