آموزش و پرورش استان اصفهان گرفتار کمبود نیروی انسانی شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یکی از مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش استان را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: نمی گویم در بحران نیروی انسانی غرق شده ایم بلکه باید گفت که آموزش و پرورش استان اصفهان گرفتار کمبود نیروی انسانی است در این حوزه یعنی نیروی انسانی ما مدیریت در بحران انجام می دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی شامگاه چهارشنبه _۲۹ دی‌ماه_ در حاشیه آئین گشایش و آغاز به کار هفته خیرین مدرسه ساز کاشان اظهار کرد: بی‌گنج‌ترین بانکداران استان، معلمانی هستند که پدران و مادران، بدون نگرانی ارزشمندترین داشته‌های خود را به آنها می‌سپارند و آموزش و پرورش استان اصفهان به خود می بالد که با دستان با کفایت این معلمان صدها هزار انسان مؤثر و کارآمد را تقدیم ایران و جهان کرده است.

وی به نمایندگی از همه آفرینش‌گران بذرهای دانایی، از نقش آفرینی خیران مدرسه ساز استان به ویژه خیران کاشان قدردانی کرد و افزود: این خیران بذرهای دانایی و توانایی بر زمین می‌کارند و در طول ۴ دهه حیات انقلاب اسلامی ایران، آموزش و پرورش دستگاه تعلیم و تربیت استان، گام‌های بلندی را برای توسعه آموزش عمومی عدالت آموزشی و ساخحت فضاهای آموزشی برداشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گام‌های آموزش و پرورش را با نگاهی به گذشته و اوایل انقلاب، بلند و ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: گواه گام‌های بلندی که برداشته شده، تعهد خیران در استان است که نه و هشت دهم درصد در سال گذشته نسبت به امسال رشد داشته همچنین حرکت سخاوتمندانه خیران در اهدای هزاران تبلت به دانش آموزان استان اصفهان گواه این موضوع است.

وی با اشاره به اهمیت ادامه این حرکت شتابان با توجه به چشم اندازی که برای آموزش و پرورش ترسیم شده است، گفت: خیران ادعا می‌کنند ما به تکلیفمان عمل می‌کنیم تعدادی از خیران که می‌شناسم و در این جلسه حضور دارند، به سازندگی اعتیاد پیدا کرده اند و از این حضور ارزشمند خیران سپاس‌گزاری می‌کنیم.

اعتدادی یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش استان اصفهان را کمبود نیروی انسانی دانست و ادامه داد: ما در استان اصفهان در بحران نیروی انسانی نمی‌گویم، غرق شده‌ایم بلکه باید گفت که آموزش و پرورش استان اصفهان گرفتار کمبود نیروی انسانی شده است در این حوزه یعنی نیروی انسانی ما مدیریت در بحران انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت در بحران برای سازمان‌ها، فرسودگی ایجاد می‌کند، افزود: اینکه مجبور می‌شویم به دلیل کمبود نیروی انسانی، پست‌هایی مانند مشاور، معاون، متصدی آزمایشگاه، سرپرست کارگاه و … را حذف کنیم و بازنشستگان محترم و خسته را سر کلاس بفرستیم، این مدیریت بحران نیست بلکه مدیریت در بحران است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان این وضعیت نیروی انسانی را مانع اجرای شاخصه‌های متعالی ذکر شده در هدف اول سند تحول بنیادین دانست و توضیح داد: تربیت انسانی با این خصوصیات که سند متذکر شده یعنی انسان موحد، مؤمن، معتقد به معاد، آشنا و معتقد به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خدا، خود دیگران و طبیعت، حقیقت جو، عدالت خواه، صلح جو، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع، ایثارگر، وطن پرست، کارآفرین، امانت دار و پاکدامن از جمله اهداف این سند است در حالی که آموزش و پرورش استان اصفهان سالیان گذشته در حوزه نیروی انسانی به شدت مشکل داشته است و برای رسیدن به آرمان‌ها به دانش آموزان جامعه سند تحول و به معلمان بدهکار است.

وی با بیان اینکه به عنوان یک عاشق در این کشتی، دنبال قایق نجات نیستم، گفت: امیدوارم وزیر آموزش و پرورش که ناخدای این کشتی است آنرا دریابد و با توجه به تجربیاتی که از شما سراغ داریم نیاز است که در حوزه نیروی انسانی کارآمد، اقدامات شجاعانه ای انجام شود.

کد خبر 549948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.