از استخدام ۳۴ هزار نیروی تازه نفس تا برابری عدالت تربیتی و نصیب آموزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت: وی با اشاره به اینکه اگر خیران نبودند، نظام آموزش و پرورش و نظام تربیتی ما به عدالتی که اکنون داریم، نمی‌رسید، افزود: هنوز با پوشش عدالت تربیتی یا نصیب آموزشی برابر فاصله داریم

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزیر آموزش و پرورش به همراه معاون عمرانی خود امروز _چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه_ در آئین رونمایی از ۵۹ پروژه عمرانی به ارزش یک هزار میلیارد تومان و تجلیل از خیران کاشانی شرکت می‌کند؛ وی پیش از ورود به کاشان به شهرهای بادرود و نطنز خواهد رفت.

استخدام ۳۴ هزار نیروی تازه نفس در آموزش و پرورش

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امشب _چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه_ در آئین گشایش و آغاز به کار هفته خیرین مدرسه ساز کاشان اظهار کرد: به زودی برای کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استخدام ۳۴ هزار نیروی تازه نفس را در برنامه خواهیم داشت تا افرادی که مشتاق خدمت هستند حضور پیدا کنند و افسران میدان علم شوند.

وی افزود: امروز شاهد انفاق مادر شهیدان بارفروش بودیم. این عزیز بزرگوار چهار فرزند خود را در راه اسلام تقدیم کرده و اکنون همه دارایی خود را در راه ارتقا علم فدا کرد این مادر شهید از بعد مادی کم بضاعت است ولی از نظر معنوی توشه‌ای بس عظیم دارد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این مادر شهید نذر کرده تا هر چه دوست داشته در راه خدا بدهد؛ اینها نشانه این است که این مادر نه تنها محب حضرت زهرا (س) بلکه شیعه واقعی آن حضرت است زیرا همه چیز خود در راه اسلام گذشته است.

وی گفت: این شهر نه تنها دار المومنین بلکه دار المحسنین است خدا را شکر که امروز این مجلس نمادین را برای خیرین شهر کاشان شاهد بودم، خیرین زمینه‌ای فراهم می‌کنند؛ بزرگانی تربیت شوند تا در آینده کشور و اسلام را بسازند.

نوری با بیان اینکه غیرحضوری بودن مدارس نباید به طول بیانجامد، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید این فرصت را پیدا کنند تا بتوان نقص‌های آموزشی را برای آنها جبران کرد، گرچه ممکن است زمان آموزش طولانی‌تر شود، اما باید بتوانیم فرصت از دست رفته را برگردانیم.

وی گفت: از روزی که در وزارت حضور یافتم متوجه شدم تعطیلی مدارس به آموزش فرزندان ما ضربه می‌زند دانش‌آموزان ما باید مقاومت در بحران را فرا بگیرند و ناگواریها را تجربه کنند؛ نباید همیشه زیر چتر باشند بلکه باید با رعایت شیوه نامه و دستورالعمل‌ها قوی شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جریان تعلیم و تربیت باید بصورت جدی پیگیری شود و باید آموزشی ترکیبی داشته باشیم.

برگزاری آئین تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز کاشانی با حضور وزیر آموزش و پرورش

گزارش ایمنا از سفر وزیر آموزش و پرورش به کاشان

دانشگاه و زیر ساخت فرهنگ و مدارس کاشان، مدیون مردم است

آیت الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان شامگاه امشب _ چهارشنبه ۲۹ دی ماه _ در آئین گشایش و آغاز به کار هفته خیرین مدرسه ساز کاشان، اظهار کرد: تردیدی نیست که زیرساخت یک جامعه آموزش و پرورش است و توسعه نیروی انسانی باید در این فضا شکل پیدا کند بنابراین سرمایه‌گذاری در این عرصه، بهینه، به جا و در خور است.

وی آموزش و پرورش را زیرساخت فکری جامعه دانست و افزود: از دیرباز همه بر این باور بودند که اگر بناست ساختار فکری جامعه درست مهندسی شود، باید از دوران کودکی، دبستان و دبیرستان سرمایه‌گذاری شود، ما در کشور ستاد انقلاب فرهنگی و شورای انقلاب فرهنگی را به درستی انتخاب نکرده‌ایم و نتیجه درستی هم عایدمان نشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، این شهر را مفتخر به انجام درست رسالت فرهنگی خود در تاریخ انقلاب اسلامی معرفی کرد و ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان که جزو اماکن مهم کشور به شمار می‌رود، به خاطر تفکر یک خیر شکل گرفته است اما مشکلی که وجود دارد این است که هنوز نتوانسته‌ایم در جامعه برای دانشگاه فرهنگیان مشخص کنیم که سرپرست این دانشگاه کیست؟

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش این بخش را از بدنه خود جدا کرد وزارت علوم این بخش را هنوز به رسمیت نشناخته و پس از متلاشی شدن این مرکز که امید رهبر معظم انقلاب است به ویژه دانشکده‌های تربیت دبیر فنی، دچار فروریزی در راستای تربیت معلمان کارآمد در جامعه شده‌ایم و دوستان ما برای یافتن امکانات فیزیکی و متافیزیکی در سرگردانی به سر می‌بردند.

از استخدام ۳۴ هزار نیروی تازه نفس در آموزش و پرورش تا برابری  عدالت تربیتی و نصیب آموزشی

آیت الله سلیمانی ادامه داد: اگر کاشان این افتخار را دارد که بهترین فضا برای این دانشگاه به چشم می‌آید، به دلیل افق‌های بلند اندیشه یک خیر است که حتی قبر خود را در یکی از تالارهای این مجموعه طراحی کرد همانگونه که آیت الله مرعشی نجفی در تالار ورودی کتابخانه گرانسنگ خود و آیت الله مکارم در تالار ورودی حوزه علمیه، قبر خود را طراحی کرده‌اند.

وی فعالیت خیران مدرسه‌ساز کاشان را در کل کشور و همه مراکز استان‌ها بی‌نظیر دانست و گفت: اگر بگوییم دانشگاه کاشان، دانشگاه علوم پزشکی آن و زیرساخت فرهنگ و مدارس منطقه، مدیون و مرهون تلاش و نگاه خیرانه مردم است، اغراق نگفته‌ایم، چرا که آنها مردمی هستند که در اوج سختی اقتصادی و تعطیلی کار، در دوران کرونا دست رئیس خیران مدرسه ساز را باز می‌گذارند و ۴۲۰ میلیارد برای ساخت و ساز مدرسه، بودجه در اختیار این مجموعه قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، مردم کاشان را مستحق تجلیل خواند و افزود: به نمایندگی از بالاترین مقام معنوی نظام و سکان دار انقلاب مقام معظم رهبری از این مردم تشکر می‌کنم البته بخشی از سرمایه به دلیل حسن اعتماد به رئیس مجمع خیران مدرسه ساز تأمین شده که آن هم سرمایه گران بهایی است.

آموزش و پرورش استان اصفهان گرفتار کمبود نیروی انسانی شده است

محمد اعتدادی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در شامگاه چهارشنبه _۲۹ دی‌ماه_ در در آئین گشایش و آغاز به کار هفته خیرین مدرسه ساز کاشان، اظهار کرد: بی گنج ترین بانکداران استان، معلمانی هستند که پدران و مادران، بدون نگرانی ارزشمندترین داشته‌های خود را به آنها می‌سپارند و آموزش و پرورش استان اصفهان به خود می بالد که با دستان با کفایت این معلمان صدها هزار انسان مؤثر و کارآمد را تقدیم ایران و جهان کرده است.

وی به نمایندگی از همه آفرینشگران بذرهای دانایی، از نقش آفرینی خیران مدرسه ساز استان به ویژه خیران کاشان قدردانی کرد و افزود: این خیران بذرهای دانایی و توانایی بر زمین می‌کارند و در طول ۴ دهه حیات انقلاب اسلامی ایران، آموزش و پرورش دستگاه تعلیم و تربیت استان، گام‌های بلندی را برای توسعه آموزش عمومی عدالت آموزشی و ساخحت فضاهای آموزشی برداشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گام‌های آموزش و پرورش را با نگاهی به گذشته و اوایل انقلاب، بلند و ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: گواه گام‌های بلندی که برداشته شده، تعهد خیران در استان است که نه و هشت دهم درصد در سال گذشته نسبت به امسال رشد داشته همچنین حرکت سخاوتمندانه خیران در اهدای هزاران تبلت به دانش آموزان استان اصفهان گواه این موضوع است.

وی با اشاره به اهمیت ادامه این حرکت شتابان با توجه به چشم اندازی که برای آموزش و پرورش ترسیم شده است، گفت: خیران ادعا می‌کنند ما به تکلیفمان عمل می‌کنیم تعدادی از خیران که می‌شناسم و در این جلسه حضور دارند، به سازندگی اعتیاد پیدا کرده اند و از این حضور ارزشمند خیران سپاسگذاری می‌کنیم.

اعتدادی یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش استان اصفهان را کمبود نیروی انسانی دانست و ادامه داد: ما در استان اصفهان در بحران نیروی انسانی نمی گویم، غرق شده ایم بلکه باید گفت که آموزش و پرورش استان اصفهان گرفتار کمبود نیروی انسانی شده است در این حوزه یعنی نیروی انسانی ما مدیریت در بحران انجام می‌دهیم.

گزارش ایمنا از سفر وزیر آموزش و پرورش به کاشان

وی با اشاره به اینکه مدیریت در بحران برای سازمان‌ها، فرسودگی ایجاد می‌کند، افزود: اینکه مجبور می‌شویم به دلیل کمبود نیروی انسانی، پست‌هایی مانند مشاور، معاون، متصدی آزمایشگاه، سرپرست کارگاه و … را حذف کنیم و بازنشستگان محترم و خسته را سر کلاس بفرستیم، این مدیریت بحران نیست بلکه مدیریت در بحران است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان این وضعیت نیروی انسانی را مانع اجرای شاخصه‌های متعالی ذکر شده در هدف اول سند تحول بنیادین دانست و توضیح داد: تربیت انسانی با این خصوصیات که سند متذکر شده یعنی انسان موحد، مؤمن، معتقد به معاد، آشنا و معتقد به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خدا، خود دیگران و طبیعت، حقیقت جو، عدالت خواه، صلح جو، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع، ایثارگر، وطن پرست، کارآفرین، امانت دار و پاکدامن از جمله اهداف این سند است در حالی که آموزش و پرورش استان اصفهان سالیان گذشته در حوزه نیروی انسانی به شدت مشکل داشته است و برای رسیدن به آرمان‌ها به دانش آموزان جامعه سند تحول و به معلمان بدهکار است.

وی با بیان اینکه به عنوان یک عاشق در این کشتی، دنبال قایق نجات نیستم، گفت: امیدوارم وزیر آموزش و پرورش که ناخدای این کشتی است آنرا دریابد و با توجه به تجربیاتی که از شما سراغ داریم نیاز است که در حوزه نیروی انسانی کارآمد، اقدامات شجاعانه ای انجام شود.

۸۰ درصد مدارس کاشان را خیرین ساخته‌اند

محمد کتابچی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان امروز _ چهارشنبه ۲۹ دی ماه_ در آئین گشایش طرح‌های خیران مدرسه‌ساز کاشان که با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مدارس کاشان را خیران ساخته‌اند و همچنان برای تأمین نیازهای آموزش و پرورش آمادگی دارند که ساخت و ساز را ادامه دهند.

وی از رونمایی تعداد ۵۹۱ کلاس درس با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد و افزود: ۶۵ کلاس از این تعداد، تحویل آموزش و پرورش شده و دانش‌آموزان در حال تحصیل در آنها هستند، این پروژه‌ها مربوط به سال ۹۸ تاکنون در دوران کرونا بوده است، در مجموع امشب ۱۰۰ هزار متر زیربنا به ارزش ریالی هزار میلیارد تومان پروژه در بخش آموزش و پرورش، امشب رونمایی می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان با تقدیر از نقش خیران مدرسه‌ساز در اجرا و آماده‌سازی این کلاس‌های درس، گفت: ۲۷ پروژه با ۱۱۷ کلاس در حال اجراست که ۴۰ درصد آنها را یکی از خیران اهدا کرده است، همچنین برای ۲۷ پروژه قرارداد بسته‌ایم که ۱۴۱ مدرسه در آنجا ساخته شود.

وی، میربد؛ مدیرکل فقید نوسازی مدارس استان اصفهان را شهید راه مدرسه‌سازی خواند و توضیح داد: وی شبانه‌روز برای به ثمر نشستن این پروژه‌ها خون دل خورد و به بیماری کرونا مبتلا شد، افتخار دوم این است که امشب مادر چهار شهید به خیل مدرسه‌سازان کشور پیوستند و سوم اینکه رونمایی از پروژه حوزه علمیه کاشان انجام می‌شود.

گزارش ایمنا از سفر وزیر آموزش و پرورش به کاشان

کتابچی از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان در مرحله نخست پروژه حوزه علمیه کاشان خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ تا ۲۰ هنرستان در این مجتمع آموزشی علوم انسانی احداث خواهد شد و جلسات متعددی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار کردیم تا این اتفاق بزرگ رخ دهد.

وی با اشاره به تعریف این پروژه در قالب طرح‌های ملی، گفت: قرار شد در حاشیه پروژه حوزه علمیه کاشان، مرکز آموزش هنرجو و مجموعه خوابگاهی نیز ساخته شود و خیران هم پذیرفتند، در ادامه قرار است هیئتی تعیین شود تا به کره جنوبی، ژاپن و آلمان سفر کرده و پس از آشنایی با مدرن‌ترین هنرستان‌های دنیا، این پروژه ملی را در کاشان تعریف کنند.

با عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر فاصله داریم

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آئین کلنگ زنی مدرسه شهیدان بارفروش کاشان اظهار کرد: امروز در کاشان شاهد عمل خیرخواهانه اهدای مدرسه‌ای از سوی مادر چهار شهید به نام بارفروشان بودیم، این برکتی است که در نظام جمهوری اسلامی پایه گذاری شد همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، به هفت برکت انقلاب اسلامی اشاره می‌کنند که یکی از برکات را مشارکت مردم در بعد سیاسی و اجتماعی و مشارکت مردم در امور خیر می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه اگر خیران نبودند، نظام آموزش و پرورش و نظام تربیتی ما به عدالتی که اکنون داریم، نمی‌رسید، افزود: هنوز با پوشش عدالت تربیتی یا نصیب آموزشی برابر فاصله داریم، هدف گذاری ما در زمینه نصیب آموزشی برابر است و بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد، چند نقطه بزرگ را در حوزه‌های تربیتی، آموزشی و پژوهشی مشخص کرده ایم.

وزیر آموزش و پرروش از تعریف سه دایره در این چهارچوب خبر داد و گفت: دایره اول، مناطق و استان‌های مرزی کشور است، روستاها در دایره دوم قرار می‌گیرند که بسیاری از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این مناطق وجود دارند، مقدمات تأمین یا ترمیم عدالت در این مناطق را فراهم و برنامه‌ای برای آن تدوین کرده ایم و در حال اجرای عملیات آن هستیم.

نوری، کاشان را منطقه‌ای خیرخیز دانست و ادامه داد: به هرجا که در این شهر رفتیم، جز خیر و نیکی چیزی دیده نمی‌شود، مردم بسیار متعهد، انقلابی، دوستدار نظام، پیشرفت و آبادانی کشورشان هستند و از آنها می‌خواهم که آموزش و پرورش را مثل همیشه و حتی بیشتر ببینند.

وی پیشرفت و آبادانی کشور را در گرو سرمایه گذاری در آموزش و پرورش دانست و گفت: در روایات آمده که اگر کسی مانع کوچکی را از سر راه طالب علم برداشت، اَجر بیش از اندازه دارد، چون علم و علم اندوزی واجب است به ویژه برای این دانش آموزان.

وی درباره نقش خیران در کشور و کاشان نیز توضیح داد: از سال ۱۳۷۷ که جامعه خیران مدرسه ساز در کشور شکل گرفت، تعداد کلاس‌هایی که از سوی جامعه خیران در کشور ساخته شده، تقریباً به اندازه کلاس‌هایی است که با اعتبارات دولتی ساخته شده و این موضوع مهمی است که از همین جا به آنها دست مریزاد می‌گوئیم و دستشان را می‌فشاریم.

آئین کلنگ زنی مدرسه مادر شهیدان بار فروش

وزیر آموزش و پرورش در بدو ورود خود در آئین کلنگ زنی مدرسه مادر شهیدان بار فروش شرکت کرد. این مدرسه با اعتبار ۸ میلیارد تومان به مساحت دو هزار و ۷۸۰ متر مربع دارای ۹ کلاس است.

وزیر آموزش و پرورش وارد کاشان شد

دقایقی پیش وزیر آموزش و پرورش وارد کاشان شد و در مراسم تجلیل از خیرین در دانشگاه فرهنگیان شرکت کرد.

گزارش ایمنا از سفر وزیر آموزش و پرورش به کاشان

گزارش ایمنا از سفر وزیر آموزش و پرورش به کاشان

وزیر آموزش و پرورش در بادرود

وزیر آموزش و پرورش عصر امروز چهارشنبه _۲۹ دی‌ماه_ در سفر به شهر بادرود از سه واحد آموزشی خیرساز در حال ساخت بازدید کرد در ادامه با حضور در آستان مقدس آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) ضمن ادای احترام به شهدای گمنام و دو بزرگوار واجب التعظیم در زمان کوتاهی مسائل و مشکلات و همچنین مطالبات آموزش و پرورش بادرود از جمله احداث خانه معلم، اردوگاه تربیتی و درمانگاه فرهنگیان را از زبان امام جمعه بادرود شنید.

دقایقی پیش نیز با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش آئین کلنگ‌زنی ساخت مدرسه ابتدایی دخترانه شش کلاسه روستای اریسمان از توابع بخش بادرود صورت‌گرفت.

این مدرسه در قالب طرح توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان اصفهان احداث خواهد شد و برای ساخت مدرسه ابتدایی دخترانه بالغ بریک میلیارد تومان هزینه اولیه از سوی بنیاد مسکن اختصاص یافته است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر خود به بادرود از دو واحد آموزشی در حال ساخت خیرساز بازدید کرد؛ نوری وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر با حضور در آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) ضمن ادای احترام به این دو بزرگوار در جلسه شورای آموزش و پرورش بادرود شرکت کرد.

کد خبر 549936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.