انتشار فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران»

انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، پس از برگزاری موفق نخستین دوره مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» در سال گذشته، فراخوان دومین دوره این مسابقات را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان درباره ویژگی‌های متفاوت این دوره گفت: این دوره از مسابقه نمایشنامه‌نویسی مختص نمایشنامه‌نویسان کوردزبان است و نمایشنامه‌های ارسالی نباید تاکنون چاپ شده باشند.

فاتح بادپروا افزود: پس از خوانش و بررسی آثار ارسالی توسط هیئت داوران دومین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران»، سه اثر برتر، معرفی خواهند شد و جوایز نفیسی به آنان تعلق خواهد گرفت.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس اظهار کرد: بر اساس تعامل و هماهنگی به عمل آمده و با مساعدت واحد کردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، آثار منتخب، در قالب جلد پنجم مجموعه نمایشنامه «روژژمیری شاریک» (روزشمار یک شهر) به چاپ خواهند رسید.

وی تأکید کرد: آثار برگزیده نخستین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» که با استقبال فوق‌العاده خوب نمایشنامه‌نویسان سراسر کشور، مردادماه سال ۱۳۹۹ برگزار شد و بازتاب بسیار گسترده‌ای نیز داشت در قالب جلد چهارم کتاب مجموعه نمایشنامه «روژژمیری شاریک» آماده چاپ شده است که انشاالله در هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کوردی «سقز» رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، دومین دوره مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران»، با محوریت «نقش و جایگاه ادبیات نمایشی در روایت بحران‌های جامعه و با تأکید بر چگونگی رابطه انسان هنر بحران» برگزار می‌شود. موضوع نمایشنامه‌های ارسالی آزاد است، اما متونی که به بررسی موضوع و عنوان مسابقه بپردازند، در اولویت انتخاب قرار دارند.

مهلت ارسال آثار به دومین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» دهم اسفندماه است و علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از مسابقه فایل نمایشنامه خود را در محیط word، به انضمام بیوگرافی و عکس نویسنده، بارگذاری و به نشانی ایمیل Hamidkordestani۱۳۵۹@gmail.com ارسال کنند. نتایج مسابقه نیز نیمه دوم اسفندماه اعلام می‌شود.

کد خبر 549906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.