افزایش نرخ کرایه تاکسی از سوی راننده‌ها تخلف است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به تصویب افزایش میانگین ۲۵ درصدی کرایه تاکسی در این شهر و ارائه آن به فرمانداری برای تایید، گفت: تا قبل از اعلام رسمی، هرگونه افزایش قیمت کرایه تاکسی در شهر رشت از سوی راننده‌ها تخلف است.

به گزارش ایمنا، مسعود عباس‌نژاد اظهار کرد: لایحه افزایش کرایه تاکسی ماه گذشته از سوی شهرداری رشت ارائه و در کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی رشت بررسی و رأی موافق آورد و پس از آن در صحن شورا نیز به تصویب اعضا رسید.

وی با بیان اینکه تمام مصوبات شورای اسلامی رشت برای تأیید به فرمانداری شهرستان رشت ابلاغ می‌شود، اضافه کرد: مصوبه افزایش میانگین ۲۵ درصدی کرایه تاکسی نیز همانند سایر مصوبات به فرمانداری ارائه شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه تا قبل از اعلام رسمی هرگونه افزایش قیمت کرایه تاکسی در شهر رشت از سوی رانندگان تخلف است، خاطر نشان کرد: رانندگان تاکسی باید همچنان همان نرخ گذشته را دریافت کنند.

وی ادامه داد: فرمانداری شهرستان رشت در صورت تأیید این مصوبه، آن را به شورای اسلامی رشت ابلاغ می‌کند، شورا نیز به شهرداری و شهرداری نیز به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر واحد تاکسیرانی ابلاغ خواهد کرد، رانندگان تاکسی نیز موظفند که نرخ جدید را در پشت شیشه خودرو نصب کنند.

عباس‌نژاد با بیان اینکه مسافران در صورت مشاهده تخلف افزایش کرایه تاکسی در شهر رشت می‌توانند با شماره ۱۳۷ تماس گیرند، اضافه کرد: به محض دریافت گزارش رانندگان متخلف فراخوان می‌شوند و در کمیته انضباطی موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد ضمن اینکه در این کمیته بسته‌های تنبیهی و ارشادی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای استهلاک تاکسی و مشکلات درآمدی برای رانندگان تاکسی، گفت: کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی رشت و اعضای شورای اسلامی این شهر تمام جوانب افزایش قیمت تاکسی را در نظر گرفته و در تصویب مبلغ افزایش کرایه به شهروندان نیز توجه شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه تاکسی هر ساله قبل از سال جدید در اسفندماه اجرا می‌شود، اضافه کرد: قانون اجازه داده است که هر ۶ ماه افزایش نرخ تاکسی انجام شود اما در سال جاری این نخستین افزایش نرخ کرایه در این شهر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 549878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.