نمایش‌های خیابانی؛ ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی

 معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: نمایش‌های خیابانی یکی از پیش‌برنده‌ترین ابزارها برای انتقال مفاهیم فرهنگی است و درصورتی‌که کیفیت کار بالا و در سطح جامعه اثربخش باشد، به لحاظ بودجه مشکلی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید امامی در جلسه‌ای که برای تولید نمایش‌های بیرونی و خیابانی با موضوع‌های حوزه معاونت اجتماعی و با حضور اعضای هیئت‌مدیره کانون نمایش‌های خیابانی برگزار شد، اظهار کرد: نباید صرفاً تمرکز بر نمایش‌های خیابانی به معنای مشهور باشد و آنچه به‌عنوان نمایش‌های خیابانی در جامعه معروف است و با تعریف علمی آن فاصله دارد را موردنظر قرارداد، بلکه به گونه‌های مختلف نمایش‌هایی که در عرصه‌های اجتماعی می‌شود اجرا و متناسب با آن ایده ارائه کرد.

وی انواع پرفورمنس‌ها، اینستالیشن‌ها یا چیدمان‌های محیطی و کارهای کارناوالی و تئاتر کاربردی به مفهوم مطلق کلمه یا اتفاق‌های دیگری را که در بیرون از صحنه متعارف تئاتر رقم می‌خورد، با عنوان تئاترهای بیرونی بیان کرد و گفت: باید همه این گونه‌‎ها را موردنظر داشت و متناسب با این موارد ایده بیاورید.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تأکید کرد: با دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان واقع در تالار هنر در ارتباط باشید و چون دیدگاه ما تخصصی است، از محور و کانال دفتر تخصصی هنرهای نمایشی باید وارد شوید و با گذر از آن ساختار، مورد حمایت بخش‌های مختلف معاونت اجتماعی قرار می‌گیرید.

امامی بر بالا بردن و ارتقای کیفیت تولید آثار تأکید کرد و ادامه داد: سعی کنید کیفیت کارهای خود را ارتقا دهید و به بهترین و جدیدترین اتفاق‌هایی که در دنیا رقم می‌خورد، بیندیشید و سعی کنید کیفیت تولیدات خود را متناسب با آخرین کیفیت‌هایی که در دنیا در تئاترهای بیرونی عرضه می‌شود و مردم کشورهای مختلف با این‌گونه از پیام‌رسان مواجه می‌شوند، ارتقا دهید.

وی ادامه داد: ذات تئاتر این قابلیت را دارد که بتواند یک حرفه و هنر بین‌رشته‌ای شود و با دیگر هنرها تقاطع ایجاد کند.

امامی تصریح کرد: از شما می‌خواهم که با همکاری هنرمندان حرفه‌ای در عرصه‌های مختلف ادبیات، موسیقی و… کیفیت آثار خود را بالا ببرید.

وی اعلام آمادگی کرد که همه موضوع‌های اجتماعی را به کانون نمایش‌های خیابانی ارائه کند و متناسب با همه این موضوع‌ها از سوی کانون نمایش‌های خیابانی، فراخوان‌هایی تنظیم و با محوریت تالار هنر منتشر شود و در همه عرصه‌های موضوعی رپرتوارهایی بازبینی و در سطح اجرا شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان رفاهی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، به اعضای کانون نمایش‌های خیابانی اطمینان‌خاطر داد که اگر کیفیت کار بالا و در سطح جامعه اثربخش باشد به لحاظ بودجه مشکلی نخواهد بود.

وی افزود: معتقدم اگر کاری با بودجه کم انجام شود ولی اثربخشی لازم را در جامعه نداشته باشد، اقدامی بیهوده خواهد بود ولی اگر برای کاری که اثربخشی در جامعه دارد بودجه بیشتری بشود، اهمیت بهتری دارد.

کد خبر 549551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.