افزایش خدمات رفاهی کارکنان شهرداری اصفهان

رئیس اداره رفاه، تعاون و ورزش شهرداری اصفهان گفت: در بودجه ۱۴۰۰ سرانه پرداختی به کارکنان در اصفهان کارت حدود ۱۷ میلیون در سال است که به نسبت سال ۹۶ با مبلغ دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، افزایش چشمگیری دارد، هرچند این افزایش با تورم همراه شده است.

سید سعید شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: علاوه بر موضوع حقوق و مزایای کارکنان، بعضی نیازها و دغدغه‌ها وجود دارد که اداره رفاه، تعاون و ورزش، بخشی از آن نیازها را برطرف می‌کند.

وی افزود: این اداره از سه بخش رفاه، تعاون و ورزش تشکیل شده است، که در بخش رفاه، به صورت نقدی و غیرنقدی خدماتی را به کارکنان ارائه می‌کند که در بخش تعاون به تأمین ارزاق و نیازهای زندگی شخص و مسکن و در بخش ورزش با توجه به نیاز روحی و جسمی، به سلامت پرسنل توجه می‌شود.

رئیس اداره رفاه، تعاون و ورزش شهرداری اصفهان ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ سرانه پرداختی به کارکنان در اصفهان کارت حدود ۱۷ میلیون در سال است که به نسبت سال ۹۶ با مبلغ دو میلیون ۷۰۰ هزار تومان، افزایش چشمگیری دارد، هرچند این افزایش با تورم همراه شده است.

وی با بیان اینکه بن سفر با تجمیع بودجه اماکن تفریحی در اختیار پرسنل قرار می‌گیرد، افزود: در مباحث غیرنقدی رفاهیات، اماکن رفاهی وجود دارد که متأسفانه در دو سال گذشته به علت شیوع کرونا متوقف شد اما در حال حاضر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شرایط ویژه‌ای این اماکن در اختیار پرسنل قرار می‌گیرد.

شهیدی ادامه داد: در بخش تعاون، ساختمان جدیدی با زیربنای پنج هزار متر و پارکینگ مجزا که ۴۰۰ خودرو را در خود جای می‌دهد و دسترسی مناسب برای پرسنل داشته باشد، احداث شده و در بهمن ماه افتتاح خواهد شد. دو تعاونی کارگری و کارمندی در دو نقطه شهر بود که با توجه به مشکلاتی که داشت، شرایط پاسخگویی پرسنل را نداشت و نیازهای بخش‌های مختلف را برطرف نمی‌کرد، اما این ساختمان جدید همه نیازهای پرسنل را برآورده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نیاز است شهرداری در بخش مسکن ورود کند، افزود: در بحث مسکن، پروژه‌هایی تعریف شد تا در قالب مشارکت میان تعاونی و شهرداری صورت گرفت و تعدادی محدود توانستند ورود کنند و تأمین مسکن شوند.

رئیس اداره رفاه، تعاون و ورزش شهرداری اصفهان ادامه داد: زمانی کانون بازنشستگان در قالب کارمندی خدمات کشوری تأسیس شد اما در بخش تأمین اجتماعی زمانی که افراد بازنشسته می‌شدند، از لحاظ حقوقی از شهرداری منفک می‌شدند و حقوق را از تأمین اجتماعی دریافت می‌کردند و ارتباط آن افراد با شهرداری قطع می‌شد که با تأسیس کانون تأمین اجتماعی، افرادی که نیازمند دریافت خدمات بودند در این کانون عضو می‌شدند که قانونی نبود، اما در حال حاضر با تأسیس شرکت تعاونی خدمات رفاهی شهرداری، سه هزار و ۳۰۰ پرسنل عضو این شرکت شدند و خدماتی را از جمله بیمه تکمیلی، بن‌های مناسبتی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های ورزشی برای کارکنان تدارک دیده‌ایم، افزود: در بخش ورزش نیز اتفاقات خوبی رقم خورد؛ بودجه ورزش پایین بود اما با توجه به استقبال کارکنان، بودجه این بخش افزایش پیدا کرد.

کد خبر 549508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.