آمار اومیکرون در اصفهان به ۱۷۲ نفر رسید/۱۲ مبتلا واکسینه نشده بودند

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۷۲ نفر مبتلا به کرونا «اومیکرون» در ۱۶ شهرستان استان اصفهان شناسایی شدند که ۱۲ مبتلا به «اومیکرون» هیچ نوع واکسنی دریافت نکرده بودند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص وضعیت شیوع جهش جدید کرونا در استان اظهار کرد: تا عصر روز گذشته ۲۶ دی‌ماه، ۱۷۲ نفر در اصفهان مبتلا به کرونا «او میکرون» در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی شدند و تعداد بستری شدگان به سویه جدید کرونا در بیمارستان‌ها ۱۴ نفر اعلام شده است.

مبتلایان به «او میکرون» در ۱۶ شهرستان

وی اضافه کرد: موارد شناسایی شده در ۱۶ شهرستان بوده که در اصفهان ۹۱ مورد، نجف‌آباد ۲۱ مورد، مبارکه ۱۴ مورد، شاهین‌شهر هشت مورد، فلاورجان هفت مورد، خمینی‌شهر شش مورد، اردستان چهار مورد، چادگان پنج مورد، شهرضا پنج مورد، نطنز چهار مورد، بوئین و میاندشت دو مورد، نائین یک مورد، تیران یک مورد، سمیرم یک مورد، لنجان یک مورد و خارج از استان نیز یک مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون فوتی مبتلا به اومیکرون در استان اصفهان گزارش نشده است و طی دو هفته اخیر، ۱۲ نفر از مبتلایان به اومیکرون سابقه سفر به خارج از کشور را داشته‌اند و بازه سنی مبتلایان به سویه جدید کرونا، دو نفر بین هشت تا ۱۰ سال، ۱۴۶ نفر بین ۱۸ تا ۶۰ سال و ۲۴ نفر بالای ۶۰ سال بوده است.

۱۲ مبتلا به «اومیکرون» هیچ نوع واکسنی دریافت نکردند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درمورد روند تزریق واکسن کرونا بین مبتلایان به «اومیکرون» تاکید کرد: ۳۰ نفر از مبتلایان سه نوبت، ۱۱۳ نفر دو نوبت، ۱۵ نفر یک نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند؛ ۱۲ نفر نیز هیچ نوع واکسنی دریافت نکرده‌اند، دو نفر از آن‌ها هم زیر سن واکسیناسیون قرار دارند و ۲۴ نفر دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

عقدک تاکید کرد: ویروس «اومیکرون» صددرصد کشنده و واکسن‌گریز نیست و این تصورات اشتباه است. ویروس اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی مانند «دلتا» کشندگی کمتری دارد. افراد با دیدن هر نوع علائمی، باید سریع به پزشک مراجعه کنند و علامت‌های ابتلاء به سویه «امیکرون» مانند علائم سویه کرونا «دلتا» است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که سه دوز واکسن کرونا را تزریق می‌کنند، حدود ۸۰ درصد در برابر این ویروس ایمنی می‌یابند. ویروس «اومیکرون» نسبت به سویه‌های قبلی مانند «دلتا» کشندگی کمتری دارد و آنچه مهم است، سرعت سرایت‌پذیری ۲.۵ تا چهار برابری این ویروس است که انتشار بالایی نسبت به سویه‌های قبلی دارد.

کد خبر 549388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    17 3
    خدا لعنتتون کند با واکسن همه را به کشتن دادین نظیر سکته های قلبی و مغزی
  • مهدی ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    5 0
    چرا نمیگید ۹۴ درصد مبتلایان به اُمیکرون واکسینه شده بودند؟