تقویت اعتماد عمومی و توجه به مناطق کم‌برخوردار از اولویت‌های بودجه ۱۴۰۱

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تقویت رویکرد فرهنگی در اداره امور شهر، تقویت اعتماد عمومی، توسعه عدالت شهری، توجه به اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره‌وری و شفافیت، بهبود و کاهش فرایندهای اضافه، توجه به مناطق کم‌برخوردار، بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر از تاکیدات بودجه سال آینده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یک‌شنبه ۲۶ دی‌ماه_ در نطق پیش از دستور خود طی بیست‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن تسلیت شهادت حضرت ام‌البنین (ع) و گرامی‌داشت مقام مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم بیش از پیش قدردان این اسوه‌های صبر و ایثار باشیم.

وی با اشاره به افزایش ترافیک شهر به ویژه در محدوده مرکزی آن افزود: در مراکزی که تمرکز فعالیت پزشکان وجود دارد، ترافیک شدیدتر است؛ به‌رغم اینکه شهرک سلامت ساخته شده، اما مطب پزشکان هم‌چنان در مرکز شهر مستقر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: قرار بود شهرک سلامت در چهار نقطه از شهر احداث شود که این اتفاق، تاکنون نیفتاده است؛ هرچند طی سال‌های اخیر پارکینگ‌هایی نیز در مرکز شهر و اطراف مراکز تجمع مطب پزشکان احداث شده اما در ساعات اوج ترافیک، این پارکینگ‌ها نیز اشباع شده و قابل استفاده نیست.

وی تصریح کرد: ترافیک طی ساعاتی از صبح و عصر در بیشتر خیابان‌های شهر دیده می‌شود که با توجه به اینکه شرایط کرونایی رو به پایان است و فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها حضوری می‌شود، قطعاً ترددها بیش از گذشته خواهد شد.

نورصالحی تاکید کرد: با توجه به مطالعات انجام شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک، اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی و مترو، باید با برنامه‌ریزی اقدامات لازم برای فائق آمدن بر مشکلات ترافیکی انجام شود.

وی با اشاره به طرح مصوب، پیرامون رتبه‌بندی خیابان‌ها و هزینه‌بر بودن تردد در خیابان‌های مرکز شهر، خاطرنشان کرد: امیدواریم زمینه اجرای این طرح فراهم شود. از پلیس راهور می‌خواهیم همکاری لازم در این زمینه را با شهرداری داشته باشد تا شرایطی ایجاد شود که در مراکز تجمع و تردد زیاد، امکانات حمل و نقل عمومی به خصوص در خط یک مترو بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: براساس اعلام مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان، قبلاً اتوبوس‌رانی یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در خطوط مختلف داشت که میانگین سن آن‌ها به چهار سال رسیده بود؛ اما در حال حاضر فقط حدود ۶۰۰ اتوبوس فعال در شهر نسبت به جابه‌جایی شهروندان اقدام می‌کند و در بعضی از ایستگاه‌ها، سرفاصله زمانی رسیدن اتوبوس به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه رسیده که مطلوبیت سرویس‌دهی را کاهش و تمایل به استفاده از خودروهای شخصی را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی، باید به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه قرار گیرد، گفت: ابزارهای فرهنگی که شهرداری از آن برخوردار است در بهبود شرایط ترافیکی بسیار مؤثر است، همچنین فرهنگ استفاده صحیح از وسایل حمل و نقل عمومی، خصوصی و پارکینگ می‌تواند به مجموعه مدیریت شهری و مردم برای شرایط بهتر ترافیکی در زمان اوج ترددها کمک کند.

نورصالحی با اشاره به تقدیم بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده، تصریح کرد: در جلسه امروز بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شهرداری تقدیم شورای شهر شد که در این راستا باید از شهردار اصفهان که در زمان مقرر نسبت به ارائه بودجه پیشنهادی اقدام کرد، قدردانی کنیم. امیدواریم با زمان‌بندی مناسب در شورا قبل از پایان بهمن‌ماه، مراحل تصویب بودجه را به نتیجه برسانیم و شهرداری تکلیف خود را درباره بودجه مصوب شده در شورا بداند.

وی اظهار کرد: تقویت رویکرد فرهنگی در اداره امور شهر، تقویت اعتماد عمومی، توسعه عدالت شهری، توجه به اقتصاد مقاومتی، توجه به افزایش بهره‌وری و شفافیت، بهبود فرآیندها و کاهش فرایندهای اضافه، توجه به مناطق کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر، توجه به محله‌محوری، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به رونق گردشگری و استقلال کسب و کارهای دانش‌بنیان، ایجاد زمینه مشارکت هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران در تکمیل زیرساخت‌های شهری از تأکیدات بودجه سال آینده است که امیدواریم در تنظیم آن مورد توجه قرار گرفته باشد تا اهداف و آرمان‌های مدیریت شهری تحقق یابد.

کد خبر 549037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.