شورای ششم برای تحقق طرح شفافیت اهتمام ویژه دارد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای ششم برای تحقق طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری اهتمام ویژه دارد، گفت: ابزارهای دستیابی به این هدف مهم میز هوشمند یا سامانه سوت‌زنی است که زمینه تحقق طرح را فراهم می‌کند.

فرزانه کلاهدوزان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فساد اداری گریبانگیر اکثر سیستم‌های اداری کشور شده و مسئولان در صدد مبارزه با آن بوده‌اند، اما در بعضی از دوره‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شورای ششم با توجه به وجود فساد در سیستم‌های اداری از جمله شهرداری که باعث رنجش خاطر شهروندان شده، اولویت اصلی خود را فساد گریزی و مبارزه با فساد قرار داد، افزود: در این راستا جلسات کارشناسی و آسیب‌شناسی برگزار و پس از انجام بررسی‌ها، راهکارهایی حاصل شده با عنوان «طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری» به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اجزای طرح شفافیت شامل مواردی همچون منع بکارگیری و استفاده از بستگان درجه یک شخصی که در شورا اسلامی شهر و شهرداری مسئولیت گرفته‌اند، شفاف شدن مراحل اداری که با مردم در تماس است (به عنوان مثال صدور پروانه‌ها الکترونیکی شود)، تشکیل کمیته سلامت اداری تا اگر فردی رشوه ای دریافت کرد قابل پیگیری و دسترسی باشد و ایجاد سامانه سوت‌زنی است تا مردم بتوانند موارد فساد را گزارش دهند و برای آن کارگروه تشکیل شده و بررسی و رسیدگی لازم انجام شود.

وی با اشاره به ضمانت اجرایی و تحقق طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری، تاکید کرد: موارد حقوقی و اجرایی کارشناسی شده، به طوری که کمیسیون پایش شورا جلسات کارشناسی آن را برگزار و طرح را به لحاظ حقوقی، اداری و فرایندی بررسی کرده و سایر کمیسیون‌ها نیز نظرات کارشناسی خود را اعلام کرده و با صاحبان فرایند بررسی لازم را انجام داده اند.

کلاهدوزان با بیان اینکه شورای ششم برای تحقق طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری اهتمام ویژه دارد، تصریح کرد: ابزارهای دستیابی به این هدف مهم میز هوشمند یا سامانه سوت‌زنی است که زمینه تحقق طرح را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: الکترونیکی شدن فرایندها با «میز هوشمند» مدنظر مدیریت شهری مرتبط است زیرا هوشمندسازی به الکترونیکی شدن فرایندها کمک کرده و اهداف طرح را محقق کند.

کد خبر 548377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.