فروش ثبت‌نامی خودرو بر افزایش قیمت آن دامن زده‌ است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان گفت: افرادی که خودروها را در دست دارند نمایشگاه‌دار نبوده بلکه مصرف‌کنندگان خانگی هستند که ثبت‌نام می‌کنند و در سایت‌های عرضه خودرو با یکدیگر رقابت کرده و همان خودروهای ثبت‌نامی را با قیمت‌های بیشتر و به دلخواه خود عرضه می‌کنند.

حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در راستای صحبت‌های رئیس جمهور درباره کنترل افزایش قیمت، نشست‌هایی برای بررسی کارشناسی قیمت‌ها صورت گرفت و سپس افزایش قیمت خودرو که اخیراً انجام شد، توسط دادستانی تأیید شد.

وی افزود: متأسفانه این افزایش قیمت‌ها بر قیمت محصولات ایران خودرو نیز تأثیر داشت اما با وجود این تغییرات، قیمت خودروهای تولیدی ایران خودرو همچنان اختلاف بسیار زیادی با قیمت کارخانه دارد.

اختلاف فاحش قیمت کارخانه و بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان گفت: به‌طور مثال، ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت برای پژو پارس اعمال شده است که با این وجود هنوز اختلاف قیمت کارخانه با قیمت بازار برای این مدل ماشین نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان است.

قندی اضافه کرد: هر گاه دولت بتواند قیمت خودرو درب کارخانه را را به بازار نزدیک، رانت‌ها و ثبت‌نام‌های همراه با قرعه‌کشی را حذف و به صورت شفاف و مستقیم خودرو را به مصرف‌کننده واقعی بفروشد بازار به ثبات خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اما تا زمانی‌که بین قیمت خودروی درب کارخانه و قیمت آن در بازار اختلاف وجود دارد، بازار خودرو هرگز متعادل نخواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان گفت: افزایش قیمت خودروی درب کارخانه بر قیمت‌های بازار هم تأثیر گذاشته است، مشتریان فقط متوجه افزایش قیمت کارخانه می‌شوند و به این نکته که پیش از این قیمت ارز در بازار افزایش یافته است، توجهی ندارند.

قندی اضافه کرد: متأسفانه افرادی که خودروها را در دست دارند نمایشگاه‌دار نیستد بلکه مصرف‌کنندگان خانگی هستند که ثبت‌نام می‌کنند و در سایت‌های عرضه خودرو با یکدیگر رقابت کرده و همان خودروهای ثبت‌نامی را با قیمت‌های بیشتر و به دلخواه خود عرضه می‌کنند.

بازار معاملات خودرو راکد است

وی همچنین در رابطه با بازار معاملات خودرو تصریح کرد: این بازار تقریباً با رکود همراه است. با افزایش قیمت‌ها به صورت تخمینی تنها ۲۰ درصد مصرف‌کننده واقعی در بازار وجود دارد و این موضوع منجر به رکود بازار شده است.

کد خبر 548282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.