یک مترمربع زمین به محدوده شهری زنجان اضافه نمی‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: شهروندان زنجانی از خرید و فروش فیش شرکت‌های تعاونی مسکن خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود بیات‌منش اظهار کرد: در حال حاضر دلالان و بنگاه‌های معاملات ملکی اقدام به فضاسازی کاذب در خصوص خرید و فروش فیش زمین‌های خارج از محدوده کرده‌اند که این امر غیرقانونی است؛ شهروندان این تبلیغات را باور نکنند و فریب دلالان و سودجویان را نخورند.

وی یادآور شد: متأسفانه تعاونی‌ها اراضی زراعی خارج از محدوده را خریداری کرده و تبدیل به سهام و فیش می‌کنند و به قیمت‌هایی به فروش می‌رسانند که این امر غیرقانونی است و باید با این اقدام برخورد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: شهروندان زنجانی به هیچ وجه شایعات دلالان و سودجویان در خصوص الحاق این زمین‌ها به اراضی مسکونی را باور نکنند؛ کاربری این اراضی کشاورزی بوده و هرگز تبدیل به اراضی مسکونی و ملحق به محدوده شهری نخواهد شد.

بیات‌منش با بیان اینکه طرح جامع شهر زنجان با مشارکت کارگروه زیر بنایی، استانداری، شورای شهر و شهرداری تهیه شده است، گفت: این طرح در کارگروه زیربنایی تصویب شده و زیر نظر تمام دستگاه‌های اجرایی در شورای برنامه‌ریزی و در شورای عالی معماری شهرسازی تصویب شده است.

وی با بیان اینکه افق طرح جامع شهری زنجان ۱۰ ساله است، گفت: این شهر به تناسب جمعیت خود، به اندازه کافی زمین در داخل محدوده شهری دارد و نیازی به الحاق محدوده جدید به آن نیست و به جز زمین‌هایی که در قانون برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده زمین جدید به محدود افزوده نخواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: مردم استان از خرید و فروش این اراضی که ارزش واقعی آن بسیار کمتر از قیمت معامله شده آن توسط دلالان و بنگاه داران است موکدا خودداری کنند.

بیات‌منش با بیان اینکه شهروندان زنجانی فریب تبلیغات خلاف قانون اعضای هیئت مدیره تعاونی‌های مسکن را نخورند، تصریح کرد: متولی حوزه زمین و مسکن، اداره کل راه و شهرسازی است و دستگاه‌های نظارتی، جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون استان باید در این زمینه مراقبت کنند که برخی افراد در تعاونی‌ها اقدام به سودجویی و فریب مردم نکنند.

وی با بیان اینکه طبق دستور قضائی اعلام شده هر نوع ساخت و ساز مسکن باید زیر نظر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی باشد، گفت: همشهریان برای خرید فیش مسکن و زمین که توسط شرکت‌های تعاونی و دلالان انجام می‌شود اقدام نکنند و تحت تأثیر این سودجویان قرار نگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان عنوان کرد: در دوره‌های گذشته افراد راهکارهای فرار قانونی را یاد گرفته و با تغییر اراضی کشاورزی که ضامن تأمین امنیت غذایی و محیط زیست کشور است، مرتکب جرم می‌شوند.

بیات‌منش ادامه داد: تنها سود خرید و فروش فیش‌های مورد اشاره عاید بنگاه‌داران و دلالان می‌شود که در این میان از ناآگاهی مردم استفاده کرده و زمین‌ها را به صورت فیش در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه طبق دستور مقام قضائی همشهریان باید در جریان فعالیت تعاونی‌های مسکن قرار بگیرند، افزود: متولی الحاق اراضی به پیگیری به محدوده شهری، وزارت راه و شهرسازی است و حتی یک متر مربع زمین به محدوده شهر الحاق نمی‌شود؛ اگر همشهریان فیشی خرید کنند قیمت آن به شدت پایین خواهد آمد، این در حالی است که متأسفانه خرید و فروش در استان توسط مردم انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان یادآور شد: ما وظیفه نظارتی نداریم ولی طبق آمار و اطلاعات رسیده به اداره حراست و معاونت املاک راه و شهرسازی استان این فیش‌ها متأسفانه در استان زنجان خرید و فروش می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فعالیت بنگاه‌ها را رصد کرده و از نوشتن قول نامه و مستند کردن این نوع معاملات توسط بنگاه‌ها خودداری کنند، افزود: خرید و فروش فیش در بنگاه‌های املاک ممنوع است.

کد خبر 548048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.