لزوم پرهیز  از صدور مجوز تأسیس کارخانجات آلاینده در کاشان

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان از مسئولان دستگاه‌ها خواست تا از مجوز به تأسیس کارخانجات آلاینده در منطقه پرهیز کرده و بیش از این هوای کاشان را آلوده نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی هاشمی طاهری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به فعالیت کارخانه سرب در بالا دست میدان حضرت معصومه (س) و ورودی این شهر، اظهار کرد: شورا با هر گونه مجوزی به ساخت صنایع آلاینده مخالف است.

وی با تاکید بر تأثیرات منفی آلاینده‌های صنعتی بر سلامت مردم افزود: از مسئولان می‌خواهیم تا بیش از این هوای کاشان را آلوده نکرده و سلامتی مردم را خدشه را نکنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با ابراز نارضایتی از وجود صنایع آلاینده، گفت: از فعالیت کارخانه سرب در منطقه رضایت نداریم و از مسئولان بالادستی می‌خواهیم تا اجازه دهند مسئولان منطقه برای شهرستان تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه قوانین کلی به دست کسانی نوشته می‌شود که هیچ‌گونه اطلاعی از منطقه ندارند، افزود: برخی تصمیمات و مجوزها داده شده به ضرر مردم منطقه می‌شود، لذا از مسئولان بالادستی می‌خواهیم تا به مدیران مناطق خردتر این تفویض اختیار داده شود که در مورد شهر خود تصمیم بگیرند.

هاشمی طاهری تاکید کرد: وجود کارخانجات آلاینده بیش از ظرفیت منطقه است و نباید وارد چرخه شوند، در حالی که امسال برای چندمین بار شاهد آلودگی هوای منطقه و تعطیلی مدارس هستیم بیش از این هوای کاشان را آلوده نکنید.

کد خبر 547928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.