عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۹ دی‌ماه

در این بسته خبری از حفاظت درختچه‌های پالم زرند تا راه اندازی سامانه ۱۳۳ شهرداری رفسنجان و اجرای سامانه سمیع در شهرداری نیشابور را بخوانید.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

پایش و نظارت مستمر بر عملکرد کارکنان شهرداری ساری

حسن کلانتری، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق شهری شهرداری ساری با بیان اینکه با پیگیری‌های جواد طالبی شهردار ساری، این معاونت در سال ۱۴۰۰ با هدف ارتقای کیفیت و مطلوب فعالیت شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابعه در جهت خدمات‌رسانی بهینه‌تر به شهروندان در شهرداری مرکز استان تشکیل‌شده است، گفت: طرح‌هایی که در شهرداری مطرح و قابلیت اجرایی داشته باشند توسط کارشناسان این حوزه موردبررسی قرارگرفته و به ثبت می‌رسد.

روکش آسفالت ناحیه منفصل شهری قزوین

رضا کیماسی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری قزوین از عملیات روکش دستی آسفالت در ناحیه منفصل شهری ناصرآباد خبر داد و گفت: با توجه به ناهمواری کوچه‌های ناحیه منفصل شهری ناصرآباد در اثر بارش باران و برف و درخواست اهالی ناحیه و دریافت دستور کاری از واحد عمرانی شهرداری منطقه یک، عملیات روکش دستی آسفالت این بخش به سازمان عمران واگذار شد.

پوشاندن درختچه‌های پالم فضای سبز شهری زرند

احمد عبدالله زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زرند گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی شهر زرند، عملیات ایجاد حفاظ پلاستیکی و پوشاندن درختچه‌های پالم فضای سبز شهری در بلوار امام حسین (ع) انجام شد.

فرسودگی ۷۰ درصدی ایستگاه‌های اتوبوس شهری آبادان

حمزه بغلانی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری آبادان گفت: ۷۰ درصد از ایستگاه‌های اتوبوس شهری آبادان فرسوده است که نیاز به تعویض و نوسازی دارند.

تشویق شهروندان خرمشهری به تزریق واکسن

شهرداری خرمشهر با نصب بنر شهروندان را به تزریق دٌز سوم واکسن کرونا تشویق کرد.

آموزش اطفا حریق کارکنان مراکز آموزشی و درمانی گرگان

موسی‌الرضا صفری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد اظهار کرد: در ادامه طرح شهر ایمن با مشارکت شهروندان ظرف یک هفته گذشته ۱۶ نفر از کارکنان بیمارستان فلسفی به صورت تئوری آموزش اطفا حریق دیدند.

راه اندازی مجدد سامانه ۱۳۳ شهرداری رفسنجان

محمدرضا سلمانی، مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری از راه اندازی و فعالیت مجدد سامانه تلفنی ۱۳۳ برای دریافت شکایات و انتقادات همشهریان خبر داد و گفت: در راستای تکریم و صیانت از حقوق شهروندان و ارائه خدمات هر چه مطلوب‌تر، سامانه تلفنی ۱۳۳ آماده دریافت و رسیدگی به انتقادات و شکایات شهروندان و همکاران ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری خواهد بود.

اجرای سامانه ملی سمیع توسط شهرداری نیشابور

سیدحسن میر فانی، شهردار نیشابور از اجرای سامانه ملی یکپارچه عوارض خودرو (سمیع) توسط شهرداری نیشابور به عنوان شهر پایلوت خبر داد و گفت: در گذشته سامانه‌ها و نرم افزارهای پرداخت عوارض خودرو به صورت متفرقه و عمدتاً شهرداری‌های غیر مرکز استان با سامانه شرکت همفکران بود و متأسفانه این شرکت کارمزدهای سنگینی در این خصوص از شهروندان دریافت می‌کرد که این کارمزدها مورد تأیید شهرداری نبود و موجب نارضایتی‌های فراوانی در بین شهروندان شده بود. در همین راستا سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور "سامانه ملی یکپارچه پرداخت عوارض خودرو" با نام اختصاری "سمیع" را طراحی کرد که برای اولین بار تمام پرداخت‌ها در یک سیستم یکپارچه انجام شود.

هرس زمستانه درختان سبزوار

کاظم خلیلی دارینی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سبزوار گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل هرس زمستانه، عملیات هرس درختان در نقاط مختلف شهر از جمله پارک‌ها، معابر شهری و بلوارها آغاز شد.

کد خبر 547650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.