کرواسی سردرمدار تولید پسماندهای غذایی در اروپا

وزارت اقتصاد و توسعه پایدار کرواسی یافته‌های یک نظرسنجی انجام شده در سال ۲۰۲۱ در مورد ضایعات مواد غذایی در این کشور را اعلام کرد؛ این وزارتخانه با انجام تحقیقات بر اساس روش اتحادیه اروپا برای نظارت بر ضایعات مواد غذایی، بیش از هزار خانوار و همچنین بخش تجاری و مزارع خانوادگی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در یک بیانیه مطبوعاتی، دولت اعلام کرد که خانواده‌ها در اتحادیه اروپا ۵۳ درصد از کل زباله‌های غذایی را تولید می‌کنند. در کرواسی، این درصد به طور قابل توجهی بالاتر است، به طوری که ۷۶ درصد ضایعات مواد غذایی توسط خانوارها تولید می‌شود.

از این گذشته، ۶۰ درصد از این ضایعات شامل قسمت‌های غیرقابل خوردن غذا مانند استخوان، پوست تخم‌مرغ، پوست مرکبات و غیره است. پس از آن مواد غذایی خوراکی ۴۰ درصد ضایعات را تشکیل می‌دهد؛ خانواده‌های کروات عمدتاً گوشت را دور می‌ریزند و پس از آن میوه‌ها، سبزیجات و سیب زمینی‌ها را بدون استفاده درست در سطل آشغال می‌اندازند.

در جست‌وجوی دلایل این درصدهای بالا، دولت متوجه شد که بیش از نیمی از خانواده‌های کرواسی پس از خرید یا تهیه بیشتر از نیاز خود، غذا را دور می‌ریزند.

کرواسی سردرمدار تولید پسماندهای غذایی در اروپا

خانوارها و بخش تجاری سالانه ۲۸۶ هزار و ۳۷۹ تن ضایعات غذایی یا ۷۱ کیلوگرم سرانه تولید می‌کنند. با این تعداد زیاد، بدیهی است که همه باید تلاش خود را برای کاهش ضایعات غذایی افزایش دهند.

با تکرار این نکته، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار، تومیسلاو کیوریچ اعلام کرد که همه باید برای کاهش مقدار مواد غذایی که دور می‌ریزند و کمک به تحقق اهداف ملی و جهانی دستیابی به بی‌طرفی آب و هوا، بیشتر تلاش کنند.

دولت اکنون از یافته‌های خود برای گزارش به کمیسیون اروپا، آگاه کردن متخصصان و مردم در مورد تولید ضایعات مواد غذایی و مهم‌تر از همه اجرای اقداماتی که به جلوگیری از ضایعات مواد غذایی در کرواسی کمک می‌کند، استفاده خواهد کرد.

کرواسی سردرمدار تولید پسماندهای غذایی در اروپا

کد خبر 547632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.