اکران اینترنتی "آقای نویسنده زنده است"

مستند "آقای نویسنده زنده است" به کارگردانی حامد قصری و با پرداختن به زندگی و آثار "بهرام صادقی" به‌صورت اینترنتی اکران شده است.

حامد قصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به بهانه تولد "بهرام صادقی" نویسنده معاصر ایرانی، نویسنده داستان کوتاه و از مهم‌ترین چهره‌های جُنگ اصفهان، روایتی از زندگی و آثار او با عنوان "آقای نویسنده زنده است" از ۱۸ دی‌ماه به صورت اینترنتی اکران شده است.

وی ادامه داد: بهرام صادقی پس از صادق هدایت یکی از مهم‌ترین نویسندگان ایران است و نویسندگان در دوره‌های بعدی از او بسیار تأثیر گرفته‌اند. او را پایه‌گذار داستان شَک در ادبیات ایران می‌دانند؛ ضمن اینکه طنز تلخ در آثار او بیداد می‌کند. بنابراین تصمیم گرفتم زندگی این نویسنده را مورد بررسی قرار دهم و ۱۰ سال در این زمینه مطالعه کردم و برای بررسی دقیق از زادگاه او تا دبیرستان ادب که در آن درس خوانده‌اند و تحصیل در دانشگاه پزشکی در تهران و البته دوران آخر زندگی او که بسیار دراماتیک است را مورد بررسی قرار دادم.

قصری با بیان اینکه دوران مختلف زندگی بهرام صادقی از جنبه‌های مهم شکل‌گیری این نویسنده است، افزود: بهرام صادقی کار هنری را از شعر و چاپ آن در سنین پایین در مجلات معتبر آغاز می‌کند. بعدها داستان‌هایش در مجلاتی مانند سخن صدف منتشر می‌شود. داستان بلند ملکوت نیز از درخشان‌ترین آثار ادبیات داستانی ایران است که به چند زبان ترجمه شده است.

این تهیه کننده و کارگردان اضافه کرد: بهرام صادقی نویسنده شناخته شده‌ای در ادبیات داستانی ایران است اما حضور و صحبت درباره او همیشه با تردید روبه‌رو بوده است. با اکران فیلم مستند "آقای نویسنده زنده است"، جنبه‌های ناشناخته، شعرخوانی و بسیاری از تصاویر ناب و دیده نشده از وی برای نخستین‌بار به نمایش در می‌آیند. اگر یک نفر فردای دیدن این فیلم تصمیم گرفت داستان‌های بهرام صادقی را بخواند و یا دوباره بخواند قطعاً من هم در ساخت این فیلم موفق بوده‌ام. البته داستان‌های این نویسنده دراز تصویر هستند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند برای خودشان یک فیلم داستانی باشند.

این تهیه کننده و کارگردان با بیان اینکه اکران این فیلم به‌صورت جهانی و اینترنتی است، گفت: اکران در سایت و پلتفورم «ودیو» در سراسر جهان و به صورت اینترنتی در مدت زمان محدود انجام می‌شود و حسن کار در این است که دیگران هم در آن گوشه دنیا فیلم را می‌ببینند هرچند که امیدواریم با کم شدن شیوع کرونا سینما نیز با اکران‌های عمومی خود به آن شور وجودی حضور تماشاگر بازگردد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان می‌توانند مستند «آقای نویسنده زنده است» را از شنبه ۱۸ دی‌ماه به صورت اینترنتی ساعت ۲۰:۰۰ در سایت و پلتفورم "ویدئو" تماشا کنند.

کد خبر 547553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.