تجهیز ۴۶ دستگاه از ماشین‌آلات زمستانه شهرداری اراک

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک از تجهیز و آماده‌باش ۴۶ دستگاه از ماشین‌آلات زمستانه شهرداری خبر داد.

مهدی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پرسنل، تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری تا پایان بارندگی و فصل سرما در آماده‌باش کامل است، زیرا شهرداری نسبت به سایر ادارات خدمات‌رسان در صف مقدم مقابله بحران قرار دارد.

وی افزود: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری به صورت روزانه آمادگی ماشین‌آلات خود را مورد سنجش قرار داده و نیروهای این سازمان به صورت چارت‌بندی و شیفت‌بندی قرار گرفته‌اند و هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک به ذخیره کردن نمک به مقدار لازم برای جلوگیری از یخ زدگی معابر اشاره کرد و ادامه داد: برای زمان بارش برف، تدابیر لازم برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس و ادارات و سایر معابر اصلی و فرعی شهر پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به تجهیز ۴۶ دستگاه از ماشین‌آلات سازمان در زمان بارش برف تصریح کرد: این دستگاه‌ها شامل چهار دستگاه لودر برف‌روب، پنج دستگاه گریدر، چهار دستگاه بیل بکهو، دو دستگاه بابکت، ۱۴ دستگاه خودروی کامیون جفت و تک، پنج دستگاه نمک‌پاش مکانیزه، ۹ دستگاه کامیون تیغ‌دار، سه دستگاه لودر و بیل مکانیکی جهت بارگیری نمک است.

کرمی با بیان اینکه روزانه ماشین‌آلات سنگین به مناطق شهرداری اراک اختصاص داده می‌شود، گفت: یک دستگاه گریدر، لودر برف‌روب، بیل بکهو، کامیون تیغ‌دار، کامیون کمپرسی به مناطق پنج‌گانه جهت خدمت‌رسانی مناسب‌تر به شهروندان در هنگام بارش برف اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک به فعال بودن ۷۷ درصدی ماشین‌آلات سازمان اشاره کرد و افزود: ۲۳ درصد از ماشین آلات سازمان در حال تعمیر هستند که امیدواریم با مساعدت شورای اسلامی شهر، شهردار و معاون مالی شهرداری اراک در راستای تزریق منابع مالی به سازمان عمران، این دستگاه‌ها پس از تعمیر وارد مدار خدمت‌رسانی به همشهریان شود.

وی خاطرنشان کرد: خرید و تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز، به‌روزرسانی ماشین آلات فرسوده، تأمین لوازم و قطعات مصرفی، انجام بازدیدهای فنی دوره‌ای و پیشگیرانه، سرویس‌های ادواری، ساماندهی ماشین آلات موجود در شهرداری و انجام صحیح و به موقع هریک از این اقدامات در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها مؤثر است.

کد خبر 547294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.