قرارگاه فرهنگی برای مقوله عفاف و حجاب تشکیل شود

امام‌ جمعه چادگان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برای تشکیل یک قرارگاه فرهنگی در مقوله حجاب و عفاف دستور لازم را صادر کند تا شاهد وضع بی‌حجابی در جامعه نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید محمود بنی‌جمالی در خطبه‌های نماز جمعه شهر چادگان با قدردانی از هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه، اظهار کرد: ارزش برپایی عزاداری در ایام فاطمیه کم‌تر از ایام محرم نیست، لذا تمام هیئت‌های مذهبی باید در این ایام مراسم روضه‌خوانی برپا کنند.

وی افزود: در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد هجمه‌های فرهنگی است، بزرگترین سنگرهای فرهنگی ما در مقابله با این هجمه‌ها مجالس عزاداری ائمه اطهار (ع) است.

امام‌جمعه چادگان تصریح کرد: دستگاه‌های متولی نسبت به توجیه هیئت‌های مذهبی در برپایی مراسم عزاداری در ایام شهادت ائمه اطهار (ع) و مناسبت‌های غدیر، شعبان و رمضان اقدام کنند؛ زیر این مناسبت‌ها یک ظرفیت عظیم فرهنگی در مقابل هجمه‌های دشمن است.

بنی‌جمالی با اشاره به ۱۷ دی ماه مصادف با کشف حجاب توسط رضاخان، گفت: رضاخان پس از بازگشت از ترکیه برای هم رنگ شدن ایران با کشورهای غربی دستور کشف حجاب را صادر کرد، اما موفق نشد.

وی افزود: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب هنوز حجاب از قصه‌های پرغصه است، زیرا کارهای فرهنگی مانند تهیه و تدوین فیلم و کتاب برای اهمیت نشان دادن حجاب از سوی دستگاه‌های متولی انجام نشده است.

امام‌جمعه چادگان گفت: دانشگاه‌ها با برپایی کرسی آزاداندیشی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام کنند، چراکه زیربنای استحکام خانواده، حفظ حجاب و عفت است.

بنی‌جمالی تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برای تشکیل یک قرارگاه فرهنگی در مقوله حجاب و عفاف دستور لازم را صادر کند تا شاهد وضع بی‌حجابی در جامعه نباشیم، در ادارات دولتی بانوان باید به مقوله حجاب اهمیت دهند تا نسبت به این موضوع دغدغه نداشته باشیم.

کد خبر 547119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.