تجلی حماسه و ایثار مردم اصفهان

شهرهای اصفهان امسال در آستانه ایام شهادت حضرت زهرا (س) با میزبانی از شهدای گمنام و فضای معنوی بار دیگر با عطر شهدا پیوند خورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیش از هفت روز است که مراسم تشییع پیکر پاک ۲۶ شهید تازه تفحص‌شده فضایی وصف ناشدنی را در شهرستان‌های استان اصفهان ایجاد کرده است. گردهمایی بزرگی که خیلی زود تبدیل به اتفاقی تاریخی و بی‌سابقه در تاریخ معاصر اصفهان شد.

با وجود همه پیش‌بینی‌ها مبنی بر استقبال وسیع مردمی از تشییع شهدای گمنام، حضور مردمی در مراسم تشییع پیکر شهدا غیر قابل باور بود. جمعیت فراوانی در این هفت روز در شهرستان‌های استان برای پاسداشت ۲۷۰ شهید دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره آرمان آنها گردهم آمدند؛ رویدادی که سند افتخار دیگری بر پایبندی به آرمان امام (ره) و رهبری بود.

محدود نبودن ابراز علاقه و ارادت ایرانی‌ها به این شهدای تازه تفحص شده خارج از قالب‌های کلیشه‌های معمول، یکی از بزرگترین اتفاقات دوران معاصر است. آدم‌هایی با سلایق و نگاه‌های مختلف سیاسی و مذهبی و فرهنگی در طول این مدت، حمایت خود را از آرمانی که این شهدای برای آن جان باختند اعلام کرده‌اند؛ گردهمایی این روزها ترمیم جراحت همه اختلافات و نزاع‌های جعلی و غیرواقعی است.

مردم اصفهان با عشق از کاروان اهالی بهشت استقبال کردند

سردار محمد هاشمی‌پور، فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص تشییع شهدای گمنام در استان اصفهان اظهار کرد: کاروان پیکر مطهر ۲۵ شهید گمنام تازه تفحص شده با عنوان کاروان اهالی بهشت با هدف تجلیل از مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس راه‌اندازی شد.

وی افزود: زمانی که یک جامعه دچار بحران می‌شود، تنها شهیدان هستند که به داد مردم می‌رسند. بر همین اساس با توجه به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و بنا بر درخواست مکرر مردم استان، تصمیم گرفته شد کاروان اهالی بهشت در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان تشییع شود، البته مردم استان اصفهان نیز با عشق از این کاروان استقبال کردند.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) گفت: هدف اصلی کاروان اهالی بهشت ترویج فرهنگ دفاع مقدس است همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر حفظ فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرده‌اند، زیرا فرهنگ دفاع مقدس باعث شده است که جمهوری اسلامی ایران امروز استکبار جهانی را شکست دهد.

مردم شرق اصفهان بار دیگر ثابت کردند پای انقلاب ایستاده‌اند

سرهنگ حسن امینی، معاون هماهنگی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) نیز در خصوص تشیع شهدای گمنام در اصفهان اظهار کرد: خدا را شاکریم که امسال و در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و شهادت حاج قاسم سلیمانی توفیق میزبانی ۲۲ شهید گمنام را در شهرستان‌های اصفهان پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: استان شهیدپرور و ولایتمدار اصفهان همواره به عنوان الگوی ایثار و مقاومت در جهان شناخته می‌شود. به لطف خدا فرصتی فراهم شد تا مردم این استان بار دیگر با شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کنند.

معاون هماهنگی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) ادامه داد: کاروان‌های حامل پیکر شهدای گمنام در ۲۸ شهرستان حاضر می‌شود، همچنین کاروان‌های شهدای گمنام ۱۶ دی‌ماه به شهر اصفهان می‌رسد و از میدان بزرگمهر به سمت گلزار شهدای اصفهان تشیع می‌شود.

امینی ادامه داد: عنوان کاروان اهالی بهشت از جمله عناوینی است که حضرت علی (ع) در خصوص مجاهدان و ایثارگران راه خدا مطرح کرده‌اند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تمامی مشکلات معیشتی و کم آبی، مردم شرق اصفهان روز گذشته نشان دادند که پای انقلاب ایستاده‌اند و استقبال باشکوهی از پیکر شهدای گمنام داشتند.

معاون هماهنگی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) ادامه داد: مردم اصفهان بارها ثابت کرده‌اند که در ولایتمداری و ایثارگری سرآمد هستند.

مردم شهر اصفهان بی‌صبرانه منتظر حضور کاروان شهدا هستند

محمد بلندیان، مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تشیع شهدای گمنام در استان اصفهان اظهار کرد: کاروان اهالی بهشت قطعاً نقش مؤثری را در جامعه ایفا خواهد کرد و در آینده نزدیک از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: پیکر شهیدان گمنام از این کاروان در محله قائمیه، روستای خرمنان، شهر منظریه، شهر کرکوند، صنایع هفتم تیر و امامزاده هاشم بن علی (ع) آران و بیدگل پس از تشییع در شهر اصفهان دفن خواهند شد و مابقی از پیکر مطهر شهدای این کاروان نیز در گلستان شهدای اصفهان دفن خواهد شد.

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: اکثر دستگاه‌های استان اصفهان نهایت تعامل و همکاری را با کاروان شهدای گمنام داشتند؛ همچنین شهرداری اصفهان نیز خدمات فراوانی را در جهت فضا سازی سطح شهر انجام داده است.

بلندیان یادآور شد: کاروان پیکر شهدای گمنام حماسه پرشوری در سطح شهرستان‌های اصفهان رقم زد. مردم شهر اصفهان نیز بی‌صبرانه منتظر حضور کاروان شهدا هستند.

مردم شهرستان‌های اصفهان استقبال پرشوری را از کاروان اهالی بهشت داشتند

سرهنگ مصطفی توکلی، معاون عملیات لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در خصوص تشیع شهدای گمنام در استان اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه امسال نیز لشکر ۱۴ امام حسین (ع) توانست به همت نواحی مقاومت بسیج و سپاه صاحب‌الزمان (عج) کاروان شهدای گمنام تازه تفحص شده را راه‌اندازی کند.

وی افزود: علی‌رغم مشکلات امروز جامعه مردم شهرستان‌های استان اصفهان استقبال پرشوری را از کاروان اهالی بهشت داشتند و حماسه آفریدند.

معاون عملیات لشکر ۱۴ امام حسین (ع) گفت: شهدا همواره نجات دهنده انقلاب و نظام بوده‌اند، خوشبختانه حضور پیکر مطهر شهدای گمنام آرامش و همدلی را بین مردم استان اصفهان تقویت کرد.

کد خبر 546903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.