تا این لحظه هیچ پیشنهادی برای زمان بازگشایی زاینده‌رود نداشته‌ایم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان درباره گمانه زنی های بازگشایی آب در هفتم بهمن ماه گفت: مصوبه قبلی درباره بازگشایی زاینده رود این بود که نمایندگان صنف کشاورزان با جهاد کشاروزی، با توجه به ذخیره سد و بارندگی هایی که اتفاق می افتد، زمان بازگشایی آب را پیشنهاد دهند.

مهران زینلیان گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه سومین نشست بررسی مصوبات استانی احیای زاینده رود، اظهار کرد: این سومین نشست کمیته چهارجانبه ای بود که بین استانداری، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و نمایندگان صنف کشاورزان بود، مهمانانی نیز از محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب در آن حضور داشتند و گزارش‌های مفصلی در این باره ارائه شد.

وی موضوع اصلی این نشست را پی گیری مصوبات قبلی دانست و ادامه داد: مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی همچنین شورای عالی زاینده رود در این نشست پی گیری شد، یکی از مواردی بسیار مهم، موضوع شفافیت منابع و مصارف در حوضه آبریز زاینده رود بود که در این باره نیز بحث‌های خوبی مطرح شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یکی از خواسته‌های اصلی کشاورزان را مشخص شدن میزان مصارف شرب و غیر شرب آب در حوضه زاینده رود بیان کرد و افزود: در این زمینه بحث‌های خوبی مطرح و گزارش‌های لازم ارائه شد، میزان مصارف صنایع و کارخانجات نیز توسط شرکت آب منطقه‌ای بررسی شده بود و گزارش‌های آن در این جلسه ارائه شد.

معاون استاندار اصفهان موضوع شفافیت در برداشت‌های چاه‌های غیرمجاز را موضوع اصلی این جلسه دانست و گفت: قرار شد کمیته‌ای با حضور همه اعضا در این راستا تشکیل شود و به سرعت، اقدامات خوبی انجام شود، اگرچه گزارش‌هایی از آب منطقه‌ای هم ارائه و قرار شد در راستای راستی آزمایی این موارد و شفاف سازی این موارد هم اقدامات لازم صورت گیرد.

زینلیان با اشاره به صحبت‌های قبلی و نشست‌های پیاپی که تاکنون برای بررسی راهکارهای احیای زاینده رود برگزار شده است، یادآور شد: پیرو این جلسات، بسته راهکارهای پیشنهادی احیای حوزه زاینده رود مورد بحث و بررسی قرار گرفت البته به جمع بندی نرسید و نیاز به جلسات بیشتری دارد ولی هدف اصلی این بسته راهکارها، احیای حوزه زاینده رود است.

وی هدف نشست امروز را تصویب راهکارها و اطلاع رسانی در این باره به شهروندان بیان کرد و گفت: نهایتاً به این جمع بندی رسیدیم که این تصمیم نیاز به بحث و بررسی‌های بیشتری دارد امیدوارم با برگزاری نشست‌های چند روز آینده، این موضوع جمع بندی، نهایی و اطلاع رسانی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: با انجام این موارد بتوانیم شاهد جریان دوباره آب در رودخانه زاینده رود باشیم و درباره گمانه زنی‌های بازگشایی آب در هفتم بهمن ماه نیز گفت: مصوبه قبلی درباره بازگشایی زاینده رود این بود که نمایندگان صنف کشاورزان با جهاد کشاورزی، با توجه به ذخیره سد و بارندگی‌هایی که اتفاق می‌افتد، زمان بازگشایی آب را پیشنهاد دهند.

زینلیان افزود: این پیشنهاد با رعایت توافق قبلی ارائه خواهد شد که با خط قرمز آب شرب اصفهان نیز رعایت شود اما تا این لحظه هیچ پیشنهاد مشخصی برای زمان بازگشایی آب نداشته‌ایم و بسیار امیدواریم که این اتفاق رخ دهد.

کد خبر 546846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.