۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
«باغ رستگاری» منتشر شد

کتاب «باغ رستگاری» با ترجمه زهره یاری از سوی انتشارات نیستان راهی بازار کتاب‌فروشی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کتاب «باغ رستگاری» تازه‏‏‌ترین اثر از مجموعه کتاب‌های برگزیدگان جایزه ادبی اُ. هنری با ترجمه زهره یاری است. این کتاب شامل ۱۴ داستان کوتاه است که در میان نویسندگان آن‌ها چهره‌های سرشناسی مانند جویس کرول اوتس، آلیس واکر و آلیس آدامز دیده‏‏ می‌شوند.

مجموعه داستان‌های کتاب «باغ رستگاری» در سال‌های گذشته و در بیش از ۱۰۰ جلد از سوی انتشارات کتاب نیستان ترجمه و منتشر شده است و مجموعه‌ای از برترین داستان‌های منتشر شده به زبان انگلیسی در قاره آمریکای شمالی را به مخاطبان فارسی زبان تقدیم کرده است. این داستان‌ها هر یک به تنهایی دریچه‌ای نو به روی خلاقیت در نگارش داستان باز کرده و توصیف‌کننده موقعیت‌های خاص انسانی و اجتماعی در جهان اطراف ما است و شامل موضوعات خاص انسانی مانند ترس، عشق، نفرت، جدایی، زیست جمعی و نیز برخی از مهم‌ترین مسائل موجود در زندگی اجتماعی در عصر نگارش خود است.

جایزه اُ. هنری در بیش از ۱۰۰ سال گذشته از همین منظر و به طور کلی از زاویه گشایش دریچه‌های نو به زندگی اجتماعی در میان نویسندگان مشهور شده که این موضوع را از نام «اُ. هنری» وام گرفته است. اُ. هنری با نام اصلی ویلیام سیدنی پورتر، نویسنده آمریکایی بود که برای مخاطبان ایرانی بیش از هر چیز با داستان «هدیه کریسمس» شناخته شده است. داستان‌های کوتاه اُ. هنری به دلیل لطافت طبع، بازی با کلمات، شخصیت‌پردازی شورانگیز و پایان هوشمندانه و غافلگیرانه معروف هستند. این نویسنده در زمان حیات خود بیش از ۴۰۰ داستان کوتاه نوشت.

جایزه اُ. هنری نیز به‌صورت تخصصی بر داستان کوتاه تمرکز دارد و همه ساله گزیده‌ای از داستان‌های کوتاه رسیده به دبیرخانه این جایزه، در کتابی منتشر می‌شود.

کتاب «باغ رستگاری» تازه‌ترین اثر از مجموعه کتاب‌های برگزیدگان جایزه ادبی اُ. هنری است که با ترجمه زهره یاری در ۲۶۰ صفحه رقعی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

کد خبر 546804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.