همه چیز درباره پروژه‌های عمرانی زنجان

مدیران شهری زنجان از اتمام پروژه‌های شاخص شهری در سال آینده خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیریت سابق شهر زنجان که با چالش‌های ریز و درشت سکان شهر را به مدیریت ششم سپرد، پروژه‌های نیمه تمام بسیاری نیز از خود به جای گذاشت که در این چند ماه شروع به کار شورای ششم، مدام مورد سوال و دغدغه مردم و خبرنگاران قرار گرفته است.

با آغاز به کار شورای ششم و منصور سلطان محمدی، سرپرست شهرداری زنجان اتمام این پروژه‌ها همواره یکی از اولویت‌های این دوره قلمداد شده است.

تاکنون صددرصد بودجه عمرانی محقق شده است

منصور سلطان محمدی، سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه اولویت بودجه ۱۴۰۱ مطالعات ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور شهری و احداث باغ هاشمی‌نژاد است، اظهار می‌کند: صددرصد بودجه عمرانی امسال محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۸۲۹ میلیارد تومان بودجه امسال شهر زنجان ۳۸۹ میلیارد تومان بودجه جاری و ۴۱۰ میلیارد تومان نیز بودجه عمرانی است، می‌افزاید: تاکنون صددرصد بودجه عمرانی محقق شده است.

سلطان محمدی ادامه می‌دهد: ۸۰ درصد کارهای شهرداری پیمانی و بودجه عمرانی است و ۲۰ درصد کارها نیز به صورت امانی انجام شده است. خوشبختانه توانستیم به پروژه‌های عمرانی سرعت ببخشیم و به وعده خود به مردم عمل کنیم.

سرپرست شهرداری زنجان در بخش دیگری از سخنانش به ارتقای شاخص‌های فضای سبز اشاره می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر شهرداری بیش از ۶۰۰ هکتار فضای سبز را نگهداری می‌کند و امسال هم ۱۵ هکتار توسعه فضای سبز انجام شده است.

سلطان محمدی ایجاد بوستان در مناطق چهارگانه از جمله کوی فرهنگ مصباح، کوی جنت الهیه، نگهداری از پارک علم و فن‌آوری، مدافعان حرم پارک بزرگ گلشهر و نیکان را از جمله اقدامات مهم شهرداری در حوزه توسعه فضاهای سبز شهری عنوان می‌کند.

وی ایجاد فضای شهر به صورت خزان پذیر و کاشت ۱۰ هزار اصله درخت را از دیگر اقدامات مهم این حوزه یاد می‌کند.

سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه مراحل مقدماتی خرید مینی‌بوس شهری انجام شده است و در شرف عقد قرارداد با شرکت مربوطه هستیم، اضافه می‌کند: به منظور تسهیل در حمل و نقل شهروندان خرید ۳۶، دستگاه مینی‌بوس در آینده نزدیک محقق می‌شود.

سلطان محمدی با اشاره به مشکلات آرامستان زنجان از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به این امر خبر می‌دهد و می‌افزاید: احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در فاز دو گلشهر و تکمیل چندین بازارچه از اقدامات مهم شهرداری طی سال جاری است.

همه چیز درباره پروژه‌های عمرانی زنجان

بهره‌برداری از یوترن پل امام حسن مجتبی (ع) تا بهار آینده

علیرضا انصاری، سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان نیز در خصوص پروژه یوترن پل امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه با حل مشکلات اصلی پروژه، یوترن پل امام حسن مجتبی (ع) بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد می‌گوید: پل امام حسن مجتبی (ع) سال ۹۷ کلنگ‌زنی شد و طی یک سال به بهره‌برداری رسید.

انصاری اظهار می‌کند: به جهت الزامات ترافیکی اجرای یوترن و دور برگردان این پل همزمان با اجرای خود پروژه احساس شد.

وی با تاکید بر اینکه از آن زمان تاکنون برای اجرای یوترن مشکلاتی چون معارضات و شرکت‌های خدمات‌رسان وجود داشت که حدود دو هفته پیش اجرای پروژه یوترن پل آغاز شده است، می‌افزاید: مسیر جنوبی پل امام حسن مجتبی (ع) به مدت سه ماه و مسیر شمالی نیز به مدت یک ماه و نیم مسدود خواهد شد.

سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان می‌گوید: در عملیات اجرایی پروژه و در انتهای یوترن بتن‌ریزی به صورت یکپارچه انجام شده است تا شاهد کاهش هزینه تعمیر و نگهداری باشیم و با توجه به اینکه در پل‌های سطح شهر اجرای گریتینگ موجب خسارت و کاهش طول عمر پروژه می‌شود در این پل قسمت انتهایی به صورت یکپارچه کار شده است.

وی ادامه می‌دهد: مراحل اجرای مسیر جنوبی آغاز شده و همزمان پروژه در حال اجراست و در مسیر شمالی نیز زیرسازی رمپ پروژه اجرا شده و درصددیم تا مسیر شمالی را مسدود نکنیم و مسیر اتوبان ۲۲ بهمن از زیر رمپ پروژه اتفاق بیفتد و در مسیر جنوبی هم این کار را انجام خواهیم داد.

انصاری خاطرنشان می‌کند: با اجرای بتن‌ریزی، اجرای سازه، احداث هند ریل، قرنیزها و روشنایی و زیرسازی پروژه به اتمام خواهد رسید ولی به دلیل برودت هوا امکان آسفالت‌ریزی در فصل زمستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پل امام حسن مجتبی (ع) ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بر داشته است، اضافه می‌کند: در اجرای یوترن نیز تاکنون پنج میلیارد تومان هزینه و برای اتمام آن نیز ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

بازگشایی معبر پادگان از اولویت‌های حوزه ترافیک شهری است

منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه می‌گوید: شورای اسلامی شهر نظارت جدی بر عملکرد شهرداری و قراردادها و رفع مشکلات حقوقی و مالی پروژه‌ها دارد و از ورود یقه‌سفیدها به شهرداری جلوگیری کرده است.

مرادلو با بیان اینکه رویکرد شورای ششم مدیریت جذب نیرو در شهرداری است، اظهار می‌کند: یکی از رویکردهایی که در شورای پنجم شروع و در شورای ششم ادامه دارد ساماندهی نیروی انسانی در مناطق چهارگانه شهرداری است.

وی با بیان اینکه شورای ششم از ورود یقه‌سفیدها به شهرداری جلوگیری کرده است، در خصوص بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: در بودجه سال آینده توجه به مناطق محروم مورد تاکید است و مناطق کم برخوردار از حقوق شهروندی بی‌بهره نخواهند ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به جابجایی منطقه فلسطین که همزمان با سفر اخیر رئیس جمهور به استان زنجان مصوب شده بود، می‌گوید: مدیریت شهری نیز اهتمام ویژه‌ای را برای این منظور به کار خواهد گرفت.

وی ادامه می‌دهد: نظارت بر قراردادهای خرد و کلان شهرداری و عملکرد پیمانکاران همچنین رفع مشکلات حقوقی و مالی پروژه‌های عمرانی از وظایف مهم شورای اسلامی شهر است.

مرادلو با بیان اینکه یوترن پل امام حسن مجتبی (ع) خرداد سال ۹۷ دچار مشکل اجرا شد و جهاد نصر نیز به دلیل افزایش قیمت اقلام مورد استفاده از ادامه کار خودداری کرد، ادامه می‌دهد: مسئولان مدیریت شهری نیز در این خصوص کوتاهی کردند، البته با پیگیری شورای ششم، مجوزهای جدید دریافت و در قرار داد تجدید نظر شد و شورا در این خصوص به وظیفه ذاتی خود عمل کرد.

وی با اشاره به تأخیر در اجرای پروژه سبزه میدان می‌گوید: این پروژه قرار بود ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد که با بررسی شورای ششم و شناسایی ۱۵ ایراد از جمله دفع آب و فاضلاب، تأسیسات و مناسب سازی، طراح و مشاور طرح را مجاب به رفع ایرادات کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تعریض معبر ۱۲ متری زینبیه غربی به ۲۴ متر برای مدیریت بهتر حجم ترافیک را از دیگر اصلاحات پروژه سبزه میدان عنوان می‌کند و می‌افزاید: شورای ششم با تمام توان درصدد پاسخ‌گویی به انتظارات شهروندان است.

وی انعقاد قرارداد با خاتم الانبیا و رفع مشکلات آرامستان را از اقدامات مهم مدیریت شهری می‌داند و می‌گوید: بازگشایی معبر پادگان با وجود ترافیک بزرگراه ۲۲ بهمن و غرب شهر زنجان با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از ضرورت‌های اصلی در حوزه ترافیک شهری است.

مرادلو از بازگشایی کامل معبر پادگان تا پایان سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: مجوزهای لازم به شرکت برق در خصوص روشنایی این معبر داده خواهد شد، اما هنوز این شرکت برآورد لازم در خصوص هزینه تأمین روشنایی معبر پادگان انجام نداده است.

همه چیز درباره پروژه‌های عمرانی زنجان

سبزه میدان مشکل مالی ندارد

ناصر احمد صفا، مدیر پروژه سبزه‌میدان زنجان نیز که دل پری از همکاری نا مناسب شرکت‌های خدمات‌رسان و معارضان دارد می‌گوید: همین دو عامل اصلی باعث کندی پروژه سبزه میدان می‌شوند.

احمد صفا با بیان اینکه پروژه سبزه میدان شهر زنجان در شهریور ۹۸ با اعتبار پیش‌بینی شده ۶۴ میلیارد تومان شروع شد می‌افزاید: طراحی و ساخت این پروژه قرار بود به صورت EPC باشد تا حین ساخت بتوان تغییرات لازم را در آن ایجاد کرد.

وی اضافه می‌کند: این پروژه می‌توانست دو ساله به اتمام برسد اما چون در یکی از میادین اصلی شهری واقع شده قرار است پروژه‌ای فاخر و درخور شأن شهر و شهروندان زنجانی باشد.

احمد صفا اظهار می‌کند: روند کار تسریع شده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه نیز ۶۷ درصد است و طی دو تا سه ماه اخیر افزایش ۱۵ درصدی را تجربه کرده‌ایم.

وی با اشاره به حمایت‌های مدیریت استان از این پروژه از اتمام مراحل اجرای پروژه سبزه میدان تا یک سال آینده خبر می‌دهد.

مدیر پروژه سبزه میدان با بیان اینکه در این طرح ۳۷۰۰ مترمربع زیربنای تجاری در نظر گرفته شده است، یادآور می‌شود: این مغازه‌ها با هدف عرضه صنایع‌دستی است و معماری پروژه نیز منطبق با فرهنگ و جغرافیای منطقه خواهد بود.

صفا با تاکید بر اینکه صاحبان اصلی طرح شهروندان هستند، می‌گوید: توجه به احداث تالار شهر، محل مناسب برای استراحت و پیاده‌روی، تعبیه بیش از ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی، سرویس‌های مخصوص معلولان و مناسب‌سازی از جمله ویژگی‌های اصلی طرح است.

مدیر پروژه سبزه‌میدان زنجان با بیان اینکه یکی از تغییرات پروژه تعبیه تونل انسان‌رو است، خاطر نشان می‌کند: شرکت‌های خدمات‌رسان، تأسیسات موجود و معارضان از جمله دلایل طولانی شدن پروژه هستند که خوشبختانه ۸۰ درصد جابه‌جایی‌ها انجام شده و تنها ۲۰ درصد باقیمانده است.

وی با بیان اینکه تملکات بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، می‌افزاید: ۹۳ میلیارد تومان اعتبار بابت صورت وضعیت پیمانکار هزینه و در حال حاضر مشکل مالی پروژه حل شده است.

مدیر پروژه سبزه‌میدان زنجان تاکید می‌کند: اتمام پروژه سبزه میدان نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان است و اجرای فاضلاب، گرما از کف و تغییر سیستم فولادی به پنج لایه مقرنس کاری از دیگر تغییرات اساسی پروژه سبزه میدان است.

پروژه مهدوی سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد

داوود نوری، رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری زنجان نیز در توضیح یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی شهر زنجان با اشاره به پروژه تجاری اداری مهدوی می‌گوید: این پروژه در سال ۹۵ با سرمایه گذاری اولیه برای اجرای آن ۹۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در آن مقطع بود که به صورت ۲۷ درصد آورده شهرداری و ۷۳ درصد جذب سرمایه گذاری از بخش خصوصی انجام می‌شود.

نوری با بیان اینکه این مجموعه شامل ۱۰ طبقه با زیربنای ۳۵ هزار مترمربع است، می‌افزاید: ۱۵ هزار مترمربع آن تجاری، چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع آن فرهنگی و سه طبقه به عنوان پارکینگ تعریف شده است.

وی تصریح می‌کند: ارزش کنونی این پروژه که اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان است.

همه چیز درباره پروژه‌های عمرانی زنجان

کد خبر 546648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.