تمهیدات زمستانی ستاد مدیریت بحران شهرداری تالش

شهردار تالش از اتخاذ تمهیدات لازم و آماده‌سازی تجهیزات ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای مقابله با حوادث ناشی از شرایط نامناسب جوی بر اساس هشدارهای هواشناسی خبر داد.

شهرام غنی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدود ۱۸۰ نفر نیروی ستاد مدیریت بحران شهرداری تالش با فرارسیدن فصل سرما بر اساس هشدارهای هواشناسی در حالت آماده‌باش هستند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرداری تالش دارای یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، دو دستگاه بیل بکهو، دو دستگاه کامیون کمپرسی و شش دستگاه خودروی آتش‌نشانی بوده و سرویس و تعمیرات لازم روی تمامی ماشین‌آلات انجام شده است، افزود: شهرداری تالش برای مواقع بحرانی بارش برف، نیازمند دو دستگاه لودر و گریدر و تجهیزات برف‌روب است.

شهردار تالش با بیان اینکه با صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی دارای ماشین‌آلات سنگین در این شهرستان، هماهنگی لازم انجام شده است تا در زمان بارش برف و بحران به شهرداری کمک کنند، گفت: با هشدار قرمز هواشناسی، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری تالش تشکیل و نیروها چارت‌بندی و شیفت‌بندی می‌شود و هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری یک تانکر شش هزار لیتری سوخت گازوئیل مورد نیاز ماشین‌آلات را خریداری و مخلوط دو تن ماسه و نمک را آماده و ذخیره کرده است تا در زمان بارش برف برای جلوگیری از یخ زدگی معابر مورد استفاده قرار گیرد.

غنی‌زاده با بیان اینکه شهرداری درختان پرخطر فضای سبز شهری را هرس کرده و برای جلوگیری از سرمازدگی درختچه‌ها سربندی شده است، ادامه داد: نیروها در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی و از شکسته شدن آن‌ها جلوگیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای زمان بارش برف، تدابیر لازم برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس و ادارات مهمی همچون برق، آب و گاز پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: شهروندان در هنگام برف‌روبی معابر از پارک خودرو در خیابان‌ها خودداری کنند تا خدمات‌سانی به آنها دچار اختلال نشود.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 546629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.