هیچ جوان تحصیل کرده‌ای نباید بیکار باشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت :  به امید خدا روز به روز تعداد نوآوران، فناوران بیشتر شده و تعداد شرکت‌هایی که در دانشگاه اصفهان حضور خواهند یافت افزایش یافته و شاهد خواهیم بود که هیچ جوان تحصیل‌کرده‌ای بیکار نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی زلفی گل عصر امروز _سه شنبه ۱۴ دی‌ماه_ در مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: از آقایان طالبی و ابطحی برای محیا کردن بستر حضور فناوران و نوآوران در مراکز علمی استان اصفهان و هدایت جو دانشگاه از سیستم کاملاً نظری به بخش عملی و تولید تشکر می‌کنم.

وی خطاب به نوآوان حاضر در جلسه افزود: حضور شما نوآوران و فناوران در کنار کلاس‌های دانشگاه درس اساتید یک نعمت و فرصت است. به امید خدا روز به روز تعداد نوآوران، فناوران بیشتر شده و تعداد شرکت‌هایی که در دانشگاه اصفهان حضور خواهند یافت افزایش یافته و شاهد خواهیم بود که هیچ جوان تحصیل‌کرده‌ای بیکار نباشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی از دلایل خروج نخبگان از کشور، نداشتن شغل است؛ متاسفانه نخبگان احساس اینکه می توانند برای پیشرفت کشور خود اثربخش باشند را ندارد. اگر چنین جوانی شغل داشته باشد و احساس کند که از علم، دانش و استعداد خود می تواند برای پیشرفت کشورش استفاده کند هیچ‌گاه خانه، خانواده و میهن خود را رها نکرده و عازم کشوهای دیگر نخواهد شد. تاسیس پهنه و مرکز نوآوری توسط رئیس پیشین دانشگاه اصفهان، کاری بسیار بزرگ است و به امید خدا با گذر کردن یک دهه از عمر این پهنه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان می تواند منشا خیرات و برکات زیادی باشد.

وی تصریح کرد: شکی وجود ندارد که سرپرست جدید دانشگاه اصفهان نیز همین دیدگاه را داشته و با تیم مدیریتی خود همین راه را ادامه خواهد داد. آقای رکنی‌زاده نیز که خود مدیریت این بخش را بر عهده داشته به امید خدا با قدرت و قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: سعی می‌شود که قسمت‌های نرم‌افزاری و آئین‌نامه و مقررات به گونه‌ای تنظیم شود که حضور فناوران و نوآوران در دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری تسریع و تسهیل یابد تا به امید خدا بتوانیم توسعه‌ای همه جانبه در زمینه نوآوری و فناوری داشته باشیم.

کد خبر 546598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.