الحاق دانشکده فنی گلپایگان به دانشگاه صنعتی اصفهان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: گفت: طرحی را ساماندهی آموزش عالی و شورای انقلاب فرهنگی تصویب کرده است که شورای گسترش آموزش عالی تعدادی از مراکز علمی را به دانشگاه‌های مادر ملحق کرده که یکی از این دانشکده‌ها، دانشکده فنی مهندسی گلپایگان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی زلفی گل امروز _سه شنبه ۱۴ دی‌ماه_ پس از آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع خبرنگاران در رابطه با توقف ساخت و توسعه دانشکده‌های گلپایگان، اظهار کرد: طرحی را ساماندهی آموزش عالی و شورای انقلاب فرهنگی تصویب کرده است که شورای گسترش آموزش عالی تعدادی از مراکز دانشگاهی را به دانشگاه‌های مادر ملحق کرده که یکی از این دانشکده‌ها، دانشکده فنی مهندسی گلپایگان است.

وی ادامه داد: این ملحق شدن می‌تواند محاسن زیادی مانند استفاده از امکانات و دریافت مدرک از دانشگاه صنعتی اصفهان با این اتفاق روی خواهد داد؛ زمانی که در مدرک دانشگاهی توسط دانشگاه صنعتی صادر شود تأثیر گذاری بیشتری خواهد داشت ولی بازهم این مورد مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم نهایی را در آینده اعلام می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور مصوبه ای تصویب کرده که از سال ۱۴۰۲ اجرایی شود، تصریح کرد: وقتی قانونی را مرکز فرادستی تصویب می کند جنبه قانونی دارد و باید اجرا شود و فقط در صورت ملغی شدن کنسل می شود.

زلفی گل در پاسخ به اعتراض خبرنگار مبنی برا اینکه چرا دانشگاه ها حضوری نمی شود و مشکلات آن گفته نشده است، خاطر نشان کرد: باید شرایط بحرانی که به دلیل کرونا به وجود آمده را بپذیریم، حضوری شدن دانشگاه ها پروتکل های خاصی را می خواهد. دانشگاه ها با مشکلاتی مواجه است که صحت دارد و ماهم پیگیری های خاص خود را در مجلس داریم، اما نباید با گفتن مشکلات باعث نا امیدی و از بین بردن نشاط در جامعه شویم، وظیفه ما این است که خودمان مشکلات را پیگیری و حل کنیم تا نشاط و شادابی به جامعه برگردد.

وی افزود: اکثر دانشجویان غیر بومی هستند، دانشگاه ها به اندازه کافی اتاق ندارد و اگر این مراکز علمی بصورت حضوری بازگشایی شود و فردی آسیب ببیند از من سوال می پرسید چرا درایت به خرج ندادیم؛ سلامت دانشجو برای ما اهمیت دارد. من در هیئت دولت و مجلس پیگیر هستم ولی باید مسائل را درک کنیم.

بیشتر بخوانید: گزارش ایمنا از سفر وزیر علوم به اصفهان

کد خبر 546489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.