بافت و هویت چهارباغ تغییر نمی‌کند

سخنگو و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمی‌خواهیم تغییراتی در بافت و هویت چهارباغ ایجاد کنیم زیرا معتقدیم نباید آسیبی به داشته‌های شهر وارد شود.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به راهبرد کلی شورای ششم در رابطه با بافت‌های مؤثر فرهنگی و اجتماعی شهر، اظهار کرد: معتقدیم کاربری این بافت‌ها باید برآمده از بافت اصیل آن باشد و فرهنگ و هویت محلات اصیل شهر اصفهان حفظ شود.

وی تصریح کرد: بافت‌های مؤثر فرهنگی و اجتماعی مزیت‌های رقابتی در حوزه گردشگری و آرامش شهری محسوب می‌شود که باید میراث‌دار آن باشیم.

سخنگو و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: معتقدیم که باید در حفظ کاربری برآمده از بافت اصیل و سنتی همچنین فرهنگ محلات قدیمی دارای فرهنگ و هویت شهر اصفهان تلاش کنیم.

وی افزود: در حوزه تفریح، نشاط، سرگرمی و حوزه گردشگری درون شهری، اولویت این است که بسترهای مناسب استفاده خانواده در همه سطوح فراهم شود و شرایط به گونه‌ای آرامش بخش باشد که همه خانواده‌ها با همه ویژگی‌ها و دغدغه‌های خود بتوانند از فضای مشترک شهری بهره ببرند و بر غنای اوقات فراغت و تفریح آنها افزوده شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم تغییراتی در بافت و هویت چهارباغ ایجاد کنیم زیرا معتقدیم نباید آسیبی به داشته‌های شهر وارد شود و باید برای حفظ هویت بصری، کالبدی، فرهنگی و اجتماعی شهر تلاش کرد.

کد خبر 546479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.