۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
برپایی موکب هنری در شهر

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با حضور در ویژه برنامه "هنرمردان" گفت: تلاش شد تا با بهره‌گیری از ایده‌های فعالان مدنی، موکب‌های فرهنگی هنری در شهر برپا شود و بتوانیم سرانه فرهنگی هنری مردم را افزایش دهیم.

مجتبی شاهمرادی در حاشیه بازدید از موکب‌های فرهنگی هنری ویژه برنامه "هنرمردان" که همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این مراسم بر پایه خلاقیت گروه‌های مردمی برگزار می‌شود و با موکب‌های دیگر تفاوت‌هایی دارد البته تلاش شده تا با برپایی موکب‌های فرهنگی هنری، سرانه فرهنگی مردم را بالا ببریم.

وی افزود: مردم شهر اصفهان با حضور در این موکب‌ها هم می‌توانند زی ارتی داشته باشند و هم آثار خوشنویسی، نقاشی، تئاتر و فیلم‌های سینمایی مرتبط با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را ببینند و البته از موکب‌های مذهبی که به نیت این ایام ایجاد شده نیز بهره لازم را ببرند.

برپایی موکب هنری در شهر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: بسیار خرسندیم که امروز موکب هنرمردان برپا شد، هدف سازمان این بوده که به سمت برگزاری موکب‌هایی برویم که شاید نمونه آن‌ها در سطح شهر نبوده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه موکب‌های بسیار خوبی با ایده‌های فعالان مدنی در سطح شهر برپا است تلاش کردیم که موکب هنری داشته باشیم؛ یعنی موکب‌هایی که مردم بتوانند در آن فیلم و تئاتر ببینند و با خلق آثار خوشنویسی و نقاشی مرتبط با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی مواجه شوند که امیدواریم هم مقبول حضرت زهرای مرضیه (س) باشد و هم اینکه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی دست ما را بگیرند و البته مورد پسند مردم اصفهان باشد.

وی تأکید کرد: هدف این بوده به نوعی سرانه مصرف فرهنگ مردم را اضافه کنیم و امیدواریم مورد پسند مردم اصفهان باشد.

با جلوه‌های جدید افق‌های روشنی برای نسل جوان متصور شویم

همچنین علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به خبرنگار ایمنا گفت: شهادت حاج قاسم و نوع شهادت وی در ایامی که درگیر جنگ ادراکی، شناختیِ ویژه هستیم کمک کرد تا بتوانیم بر بسیاری از جنبه‌هایی که در این جنگی که علیه افکار عمومی کشورمان اتفاق افتاده بتوانیم تفوق پیدا کنیم؛ بحث‌های مختلفی مانند موضوع آزادی رسانه در دنیای غرب بعد از شهادت حاج قاسم بهتر عیان شد و نشان دادند که در این مباحث شعارهایی مطرح می‌کنند، اما رفتار آن‌ها در عمل متفاوت است.

وی ادامه داد: طبیعتاً به تصویر کشیدن حماسه این بزرگ مردان و موضوعاتی مانند ایام فاطمیه در این دوران نیاز به جلوه‌های هنرمردانه دارد و نیاز است تا نسل‌های جدید را با ابزار جدید به هر آنچه که در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ تشیع اتفاق افتاده است، آگاه کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این نمایشگاه و دیگر اقداماتی که در آینده انجام خواهد شد برای این است که بتوانیم در حوزه انتقال مفاهیم فرهنگی پوست‌اندازی داشته باشیم، قطعاً الگوهایی که در دهه‌های ۸۰ یا ۹۰ دنبال می‌کردیم متناسب با فضای فرهنگی امروز و شرایط دنیای امروز نیست و با فراگیری مسئله رسانه در این ایام باید قالب‌های خود را متناسب با قالب‌های مورد تقاضای امروز کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه «هنرمردان» اقدام خوب و ماندگار است، ادامه داد: قطعاً راه مناسبی برای انتقال مفاهیم مقاومت و موضوعات ایام فاطمیه در نظر گرفته شده و لازم است که ابعاد بازنشر این ویژه برنامه نیز در نظر گرفته شود تا هم ظرفیت حقیقی مردم را داشته باشیم و هم ظرفیت کسانی که شاید در این ایام امکان بازدید از این مجموعه را ندارند.

صالحی اضافه کرد: همانطور که ما برای مراجعه حضوری مردم باید برنامه ویژه‌ای داشته باشیم، لازم است که سطح تعامل با مردم در حوزه‌های فرهنگی تبلیغی بیشتر از گذشته شود و قطعاً باید پیوست‌های انتقالی آن در حوزه‌های مجازی برای بهره‌مندی افرادی که کمتر در حوزه حقیقی حضور پیدا می‌کنند را نیز در نظر بگیریم تا بتوانیم دامنه گسترده‌ای از اقشار و گروه‌های مختلف را درگیر این مفاهیم کنیم و بتوانیم آن چیزی که داشته عمیق و جدی ما در حوزه فرهنگی، جبهه مقاومت و عقیدتی است را به خوبی به تصویر بکشیم.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگ دینی و مذهبی همچون پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار و حضرت زهرا (س) و شخصیت‌های انقلابی همچون شهدای دفاع مقدس به ویژه سید و شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی وجود دارند که حتی اگر ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها با جلوه‌های هنرمندانه به تولید محتوا بپردازیم به پایان نمی‌رسد، گفت: در ادامه مسیر با استفاده از جلوه‌های جدید انتقال پیام و تولید محتوا می‌توانیم افق‌های روشنی را به ویژه برای نسل‌های جدید متصور شویم و امیدوارم جریان سازی و تأثیرگذاری مناسب و متقابلی نسبت به فشار و هجمه فرهنگی داشته باشیم.

ترویج ارزش‌ها و گفتمان دینی مورد حمایت شورا است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حمایت شورا از برنامه‌های فرهنگی استان، گفت: اولویت جدی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر برای افزایش مشارکت مردم در حوزه اجرا و بهره‌مندی از موضوعات فرهنگی و اجتماعی وجود دارد؛ هرچه بتوانیم در حوزه برگزاری، پشتیبانی و سیاست‌گذاری قرار بگیریم و حوزه اجرا را به مردم بسپاریم قطعاً می‌توانیم در حوزه مخاطبان تعامل بهتر و جذب مخاطب بیشتری داشته باشیم مانند ویژه برنامه «هنرمردان» که قطعاً کیفیت کار با حضور و مشارکت مردم، مجموعه‌های فرهنگی، سمن‌ها، هیئات و مساجد بیشتر است.

وی ادامه داد: و از سوی دیگر هزینه اجرا نیز با توجه به تخصص، دلسوزی و دغدغه‌مندی این افراد نسبت به یک فعالیت سازمانی و تشکیلاتی اداری قطعاً کمتر خواهد بود و به این ترتیب می‌توانیم چنین فعالیت‌هایی را با کیفیت بهتر و هزینه کمتری برگزار کرده و علاوه بر این، مردم نیز برنامه را از خود می‌دانند و ما نیز می‌توانند مروج تلاش این افراد باشیم و این سیاستِ محوری ما در حوزه فرهنگی است.

صالحی تصریح کرد: اگر عنصر کیفیت، کمیت و مشارکت را سه عامل اصلی بدانیم، هر برنامه‌ای که به فراخور ارزش‌های دینی، انقلابی و فرهنگ اسلامی در مجموعه شهرداری آماده شود حتماً به منظور ترویج ارزش‌ها، فرهنگ و گفتمان دینی با این مولف‌ها مورد حمایت شورای اسلامی شهر خواهد بود و اساساً هدف گذاری و افقی که ما هم تعریف کردیم حرکت به همین سمت است.

به گزارش ایمنا، ویژه‌برنامه «هنر مردان» از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری دفاتر تخصصی معاونت فرهنگی به مدت پنج روز از دوازدهم تا شانزدهم دی‌ماه هرشب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود.

کد خبر 546424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.