هنرِ مردان در ویژه برنامه «هنرمردان»

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در بسته خبری خود به ویژه‌برنامه «هنرمردان» پرداخته است که به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این هفته، ویژه‌برنامه «هنر مردان» از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری دفاتر تخصصی معاونت فرهنگی به مدت پنج روز از دوازدهم تا شانزدهم دی‌ماه هرشب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در میدان امام حسین (ع) درحال برگزاری است و در هرکدام از موکب‌های این مراسم، شامل موکب تئاتر (نقش مردان) نام دارد، موکب نقاشی (رسم مردان) است، موکب سینما (نقل مردان) است و موکب خوشنویسی (مشق مردان) هنرمندان به ارائه آثار هنری خود متناسب با این ایام می‌پردازند.

طنین «آوای مهر» در گوش شهر

در ویژه‌برنامه «هنرمردان» ضمن پذیرایی فرهنگی از شهروندان در حوزه‌های مختلف، گروه سرود «آوای مهر طاها» نیز به اجرای سرودهای متنوع خود پرداخت.

سعید عنایتی، سرپرست گروه سرود و هم‌خوانی آوای مهر طاها درباره اجرای گروه خود در ویژه‌برنامه «هنرمَردان» اظهار کرد: چنین برنامه‌هایی باید در سطح شهر به‌خصوص در مناسبت‌ها برگزار شود و اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد تا شهروندان از این برنامه مطلع شده و در آن شرکت کنند.

وی درباره تاریخچه فعالیت گروه سرود و هم‌خوانی آوای مهر طاها افزود: فعالیت گروه سرود و هم‌خوانی آوای مهر طاها، از سال ۱۳۸۲ آغاز شده است و سرود و نماهنگ‌های ما با موضوعات مختلفی همچون موضوعات مذهبی، دینی و اجتماعی در سطح شهر و کشور و حتی در سطح بین‌المللی از شبکه‌های مختلف در حال پخش است.

عنایتی با اشاره به تنوع سنی اعضای گروه سرود و هم‌خوانی آوای مهر طاها گفت: گروه سرود ما اولین سازمان مردم‌نهاد تخصصی سرود کشور است و علاقه‌مندان از حدود ۱۱ سالگی وارد این گروه می‌شوند و در دوره‌های مختلف آموزشی شرکت می‌کنند و چندین سال عضو مجموعه هستند. در شب اول برنامه هنرمردان نیز گروه سنی جوانان ما به اجرای سرود پرداختند.

سرپرست گروه سرود و هم‌خوانی آوای مهر طاها با اشاره به موضوع سرودها ادامه داد: سرودها با هر دو موضوع شهادت حضرت فاطمه‌ (س) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به اجرا می‌پردازند و چون تعداد قطعات سرود زیاد است و برخی از شهروندان هر شب در برنامه حضور پیدا می‌کنند، تلاش شده تا کارهای متفاوتی را به شهروندان تقدیم کنیم.

ویژه‌برنامه «هنرمردان» همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با مشارکت دفاتر تخصصی معاونت فرهنگی هنری این سازمان تا ۱۶ دی ماه هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود. نمایش فیلم‌های کوتاه جشنواره عمار، اجرای تئاتر، هنرآفرینی هنرمندان و اساتید نقاشی و خطاطی، اجرای سرود و شعرخوانی از جمله بخش‌های این برنامه است.

هنرِ مردان در ویژه برنامه «هنرمردان»

تئاتر خیابانی، راهی برای آشنایی با هنر نمایش

فرشته امینی، دستیار کارگردان گروه تئاتر «نقش دل» که به همراه سایر اعضای این گروه در ویژه‌برنامه «هنرمَردان» به اجرای اثر خود می‌پردازند، تئاتر خیابانی را راهی برای آشنایی مردم با هنر نمایش دانست.

وی درباره اجرای نمایش «نقش دل» در ویژه‌برنامه «هنرمَردان» اظهار داشت: اجرای این‌گونه برنامه‌ها نه‌تنها در اصفهان بلکه باید در سطح کشور زیاد شود، چون تئاتر خیابانی در واقع از خیابان‌ها شروع می‌شود و نمایش آثار مختلف برای مردم باعث می‌شود آنها با هنر تئاتر بیشتر آشنا شوند.

امینی اضافه کرد: خیابان‌ها ظرفیت بالایی برای اجرای تئاتر خیابانی دارند و هنرمندان می‌توانند با اجرای برنامه‌های مختلف، خود را مطرح کرده و ازا ین طریق مردم نیز با هنر تئاتر بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به موضوع این نمایش گفت: موضوع تئاتر درباره شهید قاسم سلیمانی است که بنر نصب شده در نمایش، نمادی از ایران است و می‌توان از آن برای اجرای نمایش درباره موضوع‌های مختلفی همچون شهادت، مقاومت و حتی پاسداری از محیط زیست کشور استفاده کرد. همچنین بازیگر نقاش در این تئاتر نماد عشق و محافظت است.

امینی درباره ایده این نمایش ادامه داد: محمد رادمهر نویسنده و کارگردان تئاتر نقش دل، ایده این نمایش را مطرح کرد و تصمیم گرفتیم تا این ایده با موضوع شهادت ارائه شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه تئاتر نقش عشق از گذشته تاکنون گفت: از دو سال پیش و پس از آشنایی با محمد رادمهر کارگردان و بازیگر مشهور اصفهانی، گروه تئاتر نقش عشق فعالیت خود را آغاز کرد و در این زمان نمایش‌های زیادی همچون حاجی فیروز، نمایش‌های عیدانه، نمایش‌هایی با موضوع بیماری کرونا و موضوعات دیگر تولید و اجرا شده است.

ویژه‌برنامه «هنرمردان» همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با مشارکت دفاتر تخصصی معاونت فرهنگی هنری این سازمان تا ۱۶ دی‌ماه هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود. نمایش فیلم‌های کوتاه جشنواره عمار، اجرای تئاتر، هنرآفرینی هنرمندان و اساتید نقاشی و خطاطی، اجرای سرود و شعرخوانی از جمله بخش‌های این برنامه است.

کد خبر 546270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.