ویژه برنامه "هنرمردان" به میزبانی هنرمندان

همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ویژه‌برنامه «هنرمردان» از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در میدان امام حسین(ع) در اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هریک از موکب‌های این ویژه‌برنامه، نامی متناسب با نوع کارکردشان دارند. موکب تئاتر "نقش مردان" نام دارد، موکب نقاشی "رسم مردان" است، موکب سینما "نقل مردان" است و موکب خوشنویسی با نام "مشق مردان" در خدمت شهروندان است. شهروندان با حضور در این موکب‌ها با خلق آثار هنریِ هنرمندان مواجه می‌شوند که آثار ارائه شده نیز با ایام شهادت حاج قاسم و شهادت حضرت زهرا (س) مرتبط است.

در موکب تئاتر و با همکاری تالار هنر (دفتر تخصصی هنرهای نمایشی) و کانون نمایش‌گران خیابانی اصفهان برگزار شده است و "نقش مردان" نام دارد، نمایش‌های "حضور" به کارگردانی نساء سلیمانی، "نقش دل" به کارگردانی محمد رادمهر، "دیدار به وقت عاشقی" به کارگردانی احسان فاضلی، "قاصد" به کارگردانی پوریا امامی و نمایش "پاینده" به کارگردانی پریسا کهکش‌پور اجرا خواهند شد.

در موکب سینما با عنوان "نقل مردان" و در باکس اول ساعت ۱۸:۲۰ تا ۱۸:۴۰ فیلم‌های داستانی "توکل" و "صندوق" و اثر پویانمایی "وقتی ورق برگشت"، در باکس دوم ساعت ۱۹ تا ۱۹:۲۰ فیلم‌های داستانی "نامه" و "دروغ دوست‌داشتنی" و اثر پویانمایی "آمولی"، در باکس سوم ساعت ۱۹:۴۰ تا ۲۰:۱۰ فیلم مستند "دوران سلیمان"، در باکس چهارم فیلم داستانی "دعوت" و فیلم مستند "زبان مادری"، در باکس پنجم فیلم مستند "شهادت"، در باکس ششم فیلم‌های داستانی "سرو چمان" و "حوض ستاره" و در باکس هفتم فیلم‌های داستانی "مسافر"، "پاک باخته" و "مثبت ۷" نمایش داده خواهد شد.

آثار ارائه شده در موکب سینما (نقل مردان) توسط میثم مهاجر، سیدرسول فاطمی، جمال احمدی، محمدرضا شیخ بهایی، امین گودرزی‌پور، حمید نخعی امرودی، نفیسه گیتی ستان و مریم مدرس مطلق کارگردانی شده‌اند. ضمن اینکه همه فیلم‌های ارائه شده در موکب نقل مردان، منتخب آثار تولیدی جشنواره عمار، قاب هشتم، حلقه صد، سرای هنر و اندیشه (سها) است.

همچنین استاد افشین جلیلی در موکب نقاشی با عنوان "رسم مردان" آثاری با موضوع شهادت حضرت زهرا (س) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به تصویر می‌کشد و در موکب خوشنویسی با عنوان "رسم مردان" نیز استاد امید گنجعلی آثار فاخر خوشنویسی با موضوع یاد شده را خلق می‌کند. در موکب خوشنویسی، آثاری نیز مرتبط با همین ایام به شهروندان اهدا می‌شود.

به گزارش ایمنا، ویژه‌برنامه «هنر مردان» از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری دفاتر تخصصی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان به مدت پنج روز از دوازدهم تا شانزدهم دی‌ماه هرشب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود.

کد خبر 546236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.