در سال ۲۰۲۲ مرزهای جغرافیایی را کنار می‌گذاریم

رئیس موسسه فرهنگی اکو به مناسبت سال نو میلادی گفت: در سال ۲۰۲۲ مرزهای جغرافیایی را کنار می‌گذاریم تا پلی از فرهنگ به‌سوی صلح و دوستی در میان ملت‌های این حوزه تمدنی دیرین بسازیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه فرهنگی اکو، شماره دهم و یازدهم گاهنامه رویدادهای فرهنگی اکو، به‌عنوان ویژه‌نامه سال نو میلادی در دی‌ماه ۱۴۰۰، با عنوان ECI News Letter با شعار بی‌خبر از هم نمی‌مانیم، در ۲۰ صفحه، به‌صورت تمام‌رنگی، در قطع روزنامه‌ای و به زبان انگلیسی منتشر شد.

در این شماره که نگاهی دارد به مجموعه فعالیت‌های فرهنگی این نهاد بین‌المللی در سال ۲۰۲۱، قریب ۱۳۰ خبر از رویدادهای تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، ادبی، ورزشی و هنری افغانستان، جمهوری آذربایجان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و همچنین اخبار موسسه فرهنگی اکو، به‌صورت متمرکز منتشر شده است.

پل فرهنگ به‌سوی صلح و دوستی در حوزه تمدنی اکو

سرور بختی، رئیس موسسه فرهنگی در پیام تبریک به مناسبت سال 2022 میلادی در این ویژه نامه، تاکید می‌کند: ما در موسسه فرهنگی اکو در سال ۲۰۲۲ مرزهای جغرافیایی را به کناری می‌گذاریم تا پلی از فرهنگ به‌سوی صلح و دوستی در میان ملت‌های این حوزه تمدنی دیرین بسازیم. مطمئن هستم در سراسر جهان هم انسان‌های نیک‌اندیش فراوانی حضور دارند که شریک افکار ما هستند و از همین‌جا صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به‌سوی آن‌ها روانه می‌کنم که جملگی سفیران فرهنگ، عشق و دوستی در جهان هستند.

گاهنامه ECI News Lette درصدد است تصویری روشن و امیدبخش از رویدادهای فرهنگی کشورهای عضو اکو را در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته و پیام دیپلماسی فرهنگی منطقه را به مراجع دیپلماتیک، وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری، موزه‌ها و کتابخانه‌های ۱۰ کشور عضو اکو و نیز سایر سازمان‌های بین‌المللی برساند.

منبع: ایرنا

کد خبر 546223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.