۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
شهادت هنرِ مردان خدا است

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه "هنر مردان" گفت: در مجموع یک گذر فرهنگی به یاد حاج قاسم و متناسب با ایام شهادت حضرت زهرا (س) طراحی شده است که هدف اصلی آن ارائه خدمات فرهنگی و هنری به مردم برای بزرگداشت و متناسب با این ایام است.

سعید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این مراسم با عنوان "هنر مردان" به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود و بر همین اساس تعدادی موکب به روی ارگ جهان‌نما قرار داده شده که یکی از این موکب‌ها به رسم همه مواکب معمول در شهر برای پذیرایی از شهروندان است، اما جنس پذیرایی در سایر موکب‌های این برنامه از نوع پذیرایی فرهنگی و هنری از شهروندان است، یعنی شهروندان با حضور در این موکب‌ها با خلق آثار هنریِ از تعدادی هنرمندان مواجه می‌شوند که مرتبط با ایام شهادت حاج قاسم و شهادت حضرت زهرا (س) است.

وی ادامه داد: گروه‌های مختلف تئاتری بعد از فراخوانی که از سوی دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان یعنی تالار هنر ارائه شد برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی و گروه‌های برگزیده هر شب در موکب تئاتر به اجرای تئاتر خواهند پرداخت.

امامی اضافه کرد: در موکب سینما هرشب فیلم‌هایی اکران می‌شود که پیش از این در جشنواره عمار و سینمای هشت حضور داشته‌اند، اما نکته مهم دیگر این است که مدت زمان این فیلم‌ها کوتاه و مرتبط با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت حاج قاسم است و توسط هنرمندان اصفهانی و همچنین هنرمندان دیگری در سطح ملی تولید شده‌اند.

معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: موکب نقاشی و موکب خطاطی دو موکب دیگر است که هنرمندان برجسته و صاحبِ نام و امضا در آن‌ها به خلق اثر هنری می‌پردازند و آثار هنری آن‌ها در گنجینه موزه هنرهای معاصر شهر اصفهان نگهداری خواهد شد؛ البته در موکب خطاطی نیز آثاری توسط هنرمندان برای هدیه به شهروندان خلق می‌شود.

امامی ادامه داد: فضایی نیز به عنوان تکرارشونده آماده شده است که گروه‌های سرود، شاعران آئینی و گروه‌های سنج و دمام در مقاطع مختلف از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در آن حضور پیدا کرده و برنامه‌های عرصه میدانی را اجرا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در مجموع یک گذر فرهنگی به یاد حاج قاسم و متناسب با ایام شهادت حضرت زهرا (س) طراحی شده که هدف اصلی آن ارائه خدمات فرهنگی و هنری به مردم برای بزرگداشت و متناسب با این ایام است.

امامی با اشاره به انتخاب عنوان هنر مردان برای این برنامه، گفت: کلمه مرد در واژه "هنر مردان" به تعبیری استعاره از مردانگی حاج قاسم است و با هنرمندانی ترکیب شده که به یاد او به خلق اثر هنری می‌پردازند. همچنین "شهادت هنرِ مردان خدا است" نیز برای عنوان ذیل آن آمده است که نشان می‌دهد هنرمند اصلی که سایر هنرمندان به یاد او دورهم جمع شدند حاج قاسم است و به این دلیل اسم برنامه "هنر مردان" گذاشته شده است؛ همچنین جمله‌ای در متن دعوت‌نامه آورده شده است که "شهادت هنرِ مردان خدا است و هنرمندان در حقیقت نگارگران و تصویرسازان هنر مردی و ایستادگی هستند." که به عنوان برنامه یعنی "هنر مردان" اشاره دارد.

وی افزود: هرکدام از موکب‌های این مراسم، نامی متناسب با نوع کارکردشان دارند، مثلاً نام موکب تئاتر "نقش مردان" نام دارد، موکب نقاشی "رسم مردان" است، موکب سینما " نقل مردان" است و موکب خوشنویسی "مشق مردان" نام دارد.

مردانی تأکید کرد: شهادت هنرِ مردان خدا است و هنرمندان در حقیقت نگارگران و تصویرسازان هنر مردی و ایستادگی هستند.

به گزارش ایمنا، ویژه‌برنامه «هنر مردان» از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری دفاتر تخصصی معاونت فرهنگی به مدت پنج روز از دوازدهم تا شانزدهم دی‌ماه هرشب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود.

کد خبر 546121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.