لزوم تدوین مکتب شهید سلیمانی برای نسل‌های آینده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تدوین مکتب شهید سلیمانی برای نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت: یاد و نام شهدا را باید بزرگ بدانیم نه به این دلیل که آنها نیاز دارند، بلکه این ما هستیم که نیازمند راه و مکتب آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران صبح امروز _یکشنبه ۱۲ دی‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک آغاز سال جدید میلادی گفت: امیدواریم سال ۲۰۲۲ سال مناسبی برای کشور، ملت ما و همه مردم جهان باشد. سالی باشد که خون آشامان و مستکبرین چنگال خود را از بدن مردم مستضعف دنیا بیرون بکشند و مردم ما در تمام گیتی زندگی سعادتمندانه، سالم و آرامی را دنبال کنند.

وی افزود: متأسفانه کسانی که دم از حضرت مسیح می‌زنند و عیسی مسیح را سمبل برادری و محبت می‌دانند بدترین جنایات در تاریخ را مرتکب شده‌اند و در حال ارتکاب دوباره آن هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سالگرد انتشار پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف اشاره کرد و اضافه کرد: پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف که از مردان اول سیاست شوروی کمونیستی سابق بود زلزله‌ای را در دنیا ایجاد کرد؛ کمتر کسی فکر می‌کرد که امام با آن قدرت و صلابت و بیان چنین پیامی را به رهبر سیاسی بزرگ آن روز بدهد. دیدیم آن چه که امام گفته بود چگونه عملیاتی شد و صدای شکسته شدن تخت کمونیست شنیده شد و فلسفه کمونیست آن طور که امام گفته بود از بین رفت و این تفکر بعد از حدود ۶۰ سال از دنیا رخت بربست. یاد پیام امام راحل، این مرد بزرگ تاریخ را گرامی می‌داریم.

چمران گفت: امروز دوازدهم دی‌ماه، سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله مصباح یزدی است؛ امیدواریم این دانشمندان بزرگ و کسانی که با رفتن آنها ضربه به جامعه وارد می‌شود جایگزین‌های مناسبی داشته باشند. بی تردید جای این مرد بزرگ خالی است و یاد او را گرامی می‌داریم.

چمران با اشاره به سیزدهم دی‌ماه، روز جهانی مقاومت نیز گفت: دومین سال گشت شهادت الگوی اخلاص و شجاعت، شهادت، مرد عمل، مرد خلوص، پاکی و شهادت طلبی، حاج قاسم سلیمانی سیزدهم دی‌ماه است. یکی از مهمترین مسائل امروز ما این است که در مورد مردان بزرگ هر چه بیشتر صحبت کنیم کمتر حق مطلب را ادا کرده‌ایم.

وی افزود: ان‌شاءالله درس‌های این اسوه و سرمشق برای نسل امروز و نسل‌های فردای ما به خوبی تدوین شود. همه شهدا و همه مردانی که پای در رکاب شهادت گذاشته‌اند کسانی هستند که می‌توانند الگو و اسوه باشند و شهید حاج قاسم سلیمانی الگو و اسوه آنها و همه ماست. یاد و نام او را گرامی می‌داریم و باید تا جایی که قدرت و توان داریم حق مطلب را در ارتباط با این شهید بزرگوار ادا کنیم.

وی ادامه داد: یاد و نام شهدا را باید بزرگ بدانیم نه به این دلیل که آنها نیاز دارند، بلکه این ما هستیم که نیازمند راه و مکتب آنها هستیم. نسل‌های آینده نیز برای بقای مکتب کشور و انقلابمان به آنها نیاز دارند؛ لذا باید راه آنها را زنده نگه داریم تا خودمان زنده بمانیم.

کد خبر 545965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.