خودکشی مرد تبریزی در فضای مجازی

خودکشی مرد تبریزی در فضای مجازی، قتل وحشیانه خانم معلم جوان با بلوک سیمانی، تهدید به مرگ نگهبانان برج‌های لاکچری، بادمجان‌های تریاکی به مقصد نرسید، زن تهرانی شوهرش را اجیر کرده بود، قاتل فراری پس از ۳ سال دستگیر شد، شگرد جدید دزدی را در بسته خبری ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: طی اعلام خبری از پلیس فتا انتظامی کشور مبنی بر وصول گزارشی از پلیس بین الملل در خصوص اینکه مردی پس از آشنایی در فضای مجازی با افراد ناشناس، قصد خودکشی داشت با توجه به حضور این فرد در استان آذربایجان شرقی پلیس فتا پس از دریافت گزارش بلافاصله تیم ویژه‌ای مرتبط با موضوع تشکیل و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا سریعاً تمامی هماهنگی‌های لازم را با مقام قضائی در این خصوص انجام داده و پس از بررسی و اقدامات فنی و تخصصی و همچنین با بهره‌مندی از اطلاعات ارائه شده توسط فتا ناجا موفق به شناسایی فرد مذکور شدند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص گردید که فرد مذکور در یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی ساکن بوده و لذا مراتب سریعاً به فرماندهی انتظامی آن شهرستان اعلام شد. پس از تلاش چندین ساعته کارشناسان، عوامل انتظامی، اورژانس اجتماعی و همچنین با همکاری و جدیت به موقع دستگاه قضائی از این اقدام مرد جوان جلوگیری شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد نامبرده در دو سال اخیر دچار افسردگی بوده و به چندین روانپزشک و مشاوره هم مراجعه داشته است ولی برابر اعلام نزدیکانش داروهای تجویز شده را مرتب استفاده نمی‌کرده و با استفاده از فضای مجازی و آشنایی با افراد غریبه قصد پایان دادن به زندگی خود را داشت.

سرهنگ محمودی خاطرنشان کرد: والدین مراقب رفتار فرزندان خود در فضای مجازی و حقیقی باشند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

قتل وحشیانه خانم معلم جوان با بلوک سیمانی

رسیدگی به پرونده قتل خانم معلم جوان تهرانی ساعت هفت صبح روز پنجشنبه نهم دی ماه در دستور کار ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل پایتخت قرار گرفت. خانم معلم ۴۰ ساله که راننده یک خودرو ساندرو بوده، موقع عبور اتوبان نواب مورد اصابت بلوک سیمانی قرار گرفته و در دم جان خود را از دست داده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد فردی ناشناس در حاشیه اتوبان ایستاده و در اقدامی وحشیانه بلوک‌های سیمانی را به سمت خودروهای عبوری پرتاب می‌کرد که در این اقدام هولناک، ابتدا یک بلوک سیمانی به راننده یک خودرو تیبا برخورد کرده و او را به شدت مصدوم کرد و سپس پرتاب بلوک بعدی سبب قتل خانم معلم جوان شد.

بعد از آن هم فرد ناشناس بلوک سیمانی دیگری را که برای تعمیرات سنگفرش پیاده رو، در حاشیه اتوبان دپو شده بود، به سمت راننده یک خودرو پراید پرتاب کرد و موجب خسارت شدید به خودرو پراید شد. عامل این جنایت شناسایی نشده ولی احتمال می‌رود کارتن خواب باشد.

بررسی دوربین مدار بسته حاکی از این است که مرد جنایتکار بعد از پرتاب بلوک‌های سیمانی، پای پیاده به لاین دیگر اتوبان رفته و از مهلکه گریخته است. رسیدگی به این پرونده در شعبه سه بازپرسی دادسرای جنایی تهران در جریان است و شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

تهدید به مرگ نگهبانان برج‌های لاکچری

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: با وقوع دو فقره سرقت مشابه در محله‌های زعفرانیه و تجریش به دست آمد، سارقان با استفاده از سلاح گرم پس از تهدید نگهبان ساختمان، اطلاعات اهالی ساختمان را کسب و سرقت‌ها را انجام داده‌اند که بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در هر دو پرونده متهمان پس از سرقت اموال با ارزش از قبیل طلا و جواهرات، ساعت و ارزهای خارجی، دست و پای مال باختگان را بسته و به همراه دوربین مداربسته ساختمان از محل گریخته بودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه هویت و مخفیگاه اعضای این باند پنج نفره در تحقیقات پلیسی به دست آمد، ادامه داد: در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان به دست آوردند سه تن از اعضای این باند برای انجام سرقتی به جنوب کشور مسافرت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی در دو عملیات منسجم و هماهنگ اعضای این باند در جنوب کشور و تهران دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهمان ۴۰ قلم از اموال سرقتی کشف شد.

سردار لطفی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال مسروقه را در این دو فقره سرقت ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، در پایان خاطر نشان کرد: هر پنج متهم برای کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان این پلیس قرار دارد.

بادمجان‌های تریاکی به مقصد نرسید

سرگرد حسن ابراهیمی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نائین، اظهار کرد: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند. مأموران در بازرسی از این کامیون ۷۷ کیلو و ۶۴۰ گرم تریاک که زیر محموله قانونی بادمجان جاساز شده بود، کشف کردند.

وی افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد. مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود. شهروندان اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

زن تهرانی شوهرش را اجیر کرده بود

سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: واحد گشت انتظامی کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب در حین گشت‌زنی در سطح حوزه مردی را که در حال باز کردن درب خودروی پارک شده در کنار خیابان بود، مشاهده کردند.

وی افزود: مأموران بلافاصله وارد عمل شدند ولی متهم به محض مشاهده تیم کلانتری سوار بر خودرویی که راننده آن یک زن بود و در نزدیکی متهم متوقف و آماده حرکت بود، شد. خودروی متهمان پس از یک تعقیب و گریز طولانی با شلیک چند تیر هوایی متوقف و هر دو متهمان دستگیر در این عملیات پلیسی دستگیر شدند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان که زن و شوهر بودند در کلانتری به بزه انتسابی معترف اظهار داشتند به تازگی یک دستگاه خودروی سواری دیگری سرقت کرده‌اند و خودروی متهمان نیز سرقتی است. متهمان با تکمیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

قاتل فراری پس از سه سال دستگیر شد

جواد مراونه فرمانده انتظامی اندیمشک اظهار کرد: هشتم خرداد ماه سال ۱۳۸۸ فردی به هویت احمدخان هیکی توسط فردی به هویت معلوم بوسیله سلاح گرم به قتل رسید.

وی افزود: شخص قاتل در آن زمان دستگیر و روانه زندان اهواز شده و در ۲۷ مهرماه ۱۳۹۷ توسط مأموران بدرقه تهران برای اعزام به زندان به هنگام انتقال به صورت مسلحانه توسط افراد ناشناس از دست مأموران فرار و متواری شد.

فرمانده انتظامی اندیمشک تصریح کرد: با تلاش گسترده و شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی محل اختفای قاتل در یکی از مناطق شهرستان شناسایی که پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. در بازرسی صورت گرفته از محل اختفای متهم، یک قبضه سلاح کلاشنیکف به همراه یک تیغه خشاب و ۱۹ عدد تیر جنگی مربوطه کشف و ضبط شد.

وی ضمن اشاره به اینکه متهم دستگیر شده تحت‌الحفظ به مرجع قضائی تحویل داده شد، ادامه داد: شرارت و حمل سلاح خط قرمز پلیس است و بی‌شک با شدت و قاطعیت با مخلان امنیت برخورد می‌شود.

شگرد جدید دزدی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، اظهار کرد: وقوع دو فقره سرقت مشابه مبنی بر اینکه سارق پس از پرتاب کردن آب دهان بر روی دست مال باخته به بهانه عذرخواهی و تمیز کردن، اموال با ارزش مال باختگان را سرقت کرده بود، بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه چهره ظاهری سارق و مردی که وی را همراهی کرده بود، در اختیار تیم‌های مختلفی از گشت‌های انتظامی کلانتری قرار گرفت و مأموران این کلانتری موفق شدند هر دو سارق را در گشت‌زنی‌های انتظامی شناسایی و در یک عملیات پلیسی سارقان را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهمان کیف پولی که متهمان قبل از دستگیری سرقت کرده بودند، کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران اضافه کرد: متهمان در پیگیری‌های اولیه اظهار کردند این شیوه را از سرکرده باند که به آنان آموزش داده است آموخته‌اند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه سرکرده این باند در مخفیگاهش در جنوب تهران دستگیر شد، خاطر نشان کرد: متهمان برای کشف سایر جرایم در اختیار این پلیس قرار دارند.

کد خبر 545810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.