وعده فراکسیون مدیریت شهری مجلس /رفع مشکل منابع مالی شهرداری‌ها در بودجه۱۴۰۱

معاون شهردار تهران با اشاره به نشست مشترک بودجه‌ میان رئیس و اعضای شورای شهر تهران با اعضای فراکسیون مدیریت شهری مجلس، از قول قطعی این فراکسیون برای رفع مشکلات منابع مالی شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، لطف‌الله فروزند، درباره نتایج تازه‌ترین رایزنی‌ها با مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور اظهار کرد: اخیراً رئیس و اعضای شورای شهر تهران با اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای داشتند که مباحث بسیار مهمی درباره منابع مالی شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور مطرح شد.

وی با بیان اینکه تبصره‌های پیشنهادی شهرداری تهران درباره کمک‌های دولت به شهرداری‌ها به صورت مکتوب در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته است، گفت: اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی که همگی در نشست حضور داشتند، قول قطعی برای رفع مشکلات تأمین مالی شهرداری‌ها دادند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: خوشبختانه رئیس و اعضای شورای شهر تهران درباره احیای حق شهرداری‌ها از اعتبارات بودجه سال آینده کشور، بسیار فعال هستند و تصور می‌کنم تا حدودی منتج به به نتیجه می‌شود.

فروزنده در ادامه از احتمال برگزاری نشست مشترک بودجه‌ای میان شهردار تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، همچنین درباره بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران هم توضیح داد: لایحه بودجه در حال تدوین است و در موعد مقرر و تا پایان دی ۱۴۰۰ با توجه به سیاست‌ها، اسناد بالادستی و سرفصل‌هایی که شورای شهر تعیین کرده به این شورا تقدیم می‌شود.

به گزارش ایمنا، تا پیش از تلاش‌های شهرداری تهران، قرار بود به دلیل آنچه که دولت «اضافه شدن یک درصد به سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده» عنوان کرده، ردیف‌ها و تبصره‌های مربوط به شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ کل کشور حذف شود. رخدادی که به گفته ناظران شهری نه فقط تهران را که سایر کلانشهرها و حتی شهرهای کوچک را هم با مشکل مواجه می‌کند و سد راه توسعه شهرها می‌شود، حالا با اینکه برخی از موارد حذف شده احیا شده است، اما هنوز تا نقطه مطلوب و مورد نظر شهرداری‌ها فاصله دارد.

کد خبر 545788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.